zawisza1991 Opublikowano 23 Kwietnia 2019 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2019 Witam Mam taki problem z Micrą K11 1.0 z 1999, którą niedawno nabyłem. Podczas jazdy na wyższych biegach/prędkościach słyszę coś jak syk/szum łatwo odróżnialny choćby od szumu opon i pochodzący z okolic silnika/skrzyni biegów. O ile przy prędkości ok. 50 km/h (3/4 bieg) jest bardzo delikatny, o tyle po rozpędzeniu się do ok. 70/80 km/h jest bardziej słyszalny. Nie jest to w każdym bądź razie wycie, czy bardziej głośne od opon. Szum jest jednostajny i zmiana z cichszego na nieco głośniejszy wydaje się niemal natychmiastowa. Czytałem, że niby mogą to być zużyte łożyska, ale nie jestem tego pewien, bo wg różnych wypowiedzi - zużyte łożysko nie powinno być słyszalne gdy wciśnie się sprzęgło i/lub wrzuci na luz (podczas jazdy). W moim przypadku powyższy "trick" nie eliminuje i nie zmienia tonu dziwnego dźwięku. Problemu z wrzucaniem biegów nie zauważyłem (może czasem tylko niesynchronizowany wsteczny coś nie zaskoczy). Mam pytanie czy: 1. Można coś jeszcze zrobić by dojść do tego co jest źródłem szmeru? Może to "standard" i niepotrzebnie się tym przejmuję? 2. Czy braki w oleju przekładniowym lub jego wiek może być powodem? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karan Opublikowano 22 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2019 A olej w silniku ok? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 24 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2019 Zawisza,może być tak,że łożysko oporowe już głośniej pracuje, ale "coś "się stało i dotyka cały czas słoneczka na docisku.Pracuje cały czas szumiąc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.