Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

Stuki podczas puszczania gazu


Lucky24
 Share

Recommended Posts

Jak w temacie, od parunastu dni podczas puszczaniu pedału przyspieszenia słychać pojedyncze stuknięcie, czasami także podczas dodawania gazu. Zawieszenie jest OK, jestem świeżo po przeglądzie, na nierównościach również nic nie słychać, przy zmianie biegów też jest wszystko w porządku. Wjeżdżałem na kanał, aby sprawdzić zawieszenie układu wydechowego, ale również wszystko wydaje się być tak jak należy. Czy ktoś z forumowiczów ma może jakieś podejrzenia? 

Link to comment
Share on other sites

Sprawdź poduszki silnika,a szczególnie górną.Możesz nawet zrobić próbę i włożyć kawałek gumy (2mm) po jednej i drugiej stronie poduchy i zobaczysz czy stukanie zaniknie. U mnie pomogło.

Link to comment
Share on other sites

Dwumasa stuka, taka mechanika.

Wysłane z mojego ONEPLUS A6003 przy użyciu Tapatalka

Link to comment
Share on other sites

5 godzin temu, JACKO29 napisał:

Sprawdź poduszki silnika,a szczególnie górną.Możesz nawet zrobić próbę i włożyć kawałek gumy (2mm) po jednej i drugiej stronie poduchy i zobaczysz czy stukanie zaniknie. U mnie pomogło.

Dzisiaj byłem na stacji diagnostycznej i wydaje się że stuknięcie pochodzi z prawej strony z okolic wahacza, ale wahacz jest OK.

 

Godzinę temu, stillG napisał:

Dwumasa stuka, taka mechanika.

Nie ma żadnych innych objawów uszkodzonej dwumasy z wyjątkiem tych stuknięć. Czy to więc możliwe?

Link to comment
Share on other sites

U mnie objaw stuknięcia przy odjęciu lub dodaniu gazu był od poduchy,co Ci szkodzi włożyć pomiędzy poduchę jakiś kawałek gumy,lekko ją usztywnić i będziesz wiedział czy trafione,czy nie.

Link to comment
Share on other sites

Na 90% poduszka/łapa 9% inna poduszka 1% "cóś" innego

Wysłane z mojego BAH-L09 przy użyciu Tapatalka

Link to comment
Share on other sites

Byłem u mechanika, twierdzi ze to przegub zewnętrzny prawego koła. Czy ktoś może ma info odnośnie jaki przegub należy kupić (nr części, jaka marka będzie najlepsza). Z góry dziękuję za wszelkie sugestie.

Link to comment
Share on other sites

A jaki masz silnik? już widzę 1.5 cdi 

blachy osłony termiczne słabo zamocowane poskręcać na blachowkręty i jest lepiej

interkuler jego chłodnica siedzi w gumach amoryzarorach czasem lubi to wypaść z gum sprawdź to to jest to z prawej strony na dole

no i  2 mas też słabo działa po 100 tyś też lubi się to pierdzielić

 

Edited by Mjuke
Link to comment
Share on other sites

W 1.5 dci prawie zawsze po kilkudziesięciu kkm wybija się guma łapy/wieszaka mocowania silnika, ta po prawej stronie (siedząc za kierownicą) Sprawdź ją, wystarczy podłożyć kawałek gumy i zobaczyć, czy stuki ucichły.

 

Wysłane z mojego BAH-L09 przy użyciu Tapatalka

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Pewnie chodzi o tą część. A orientuję się ktoś ile to nowe kosztuje? 

 

poduszka.jpg

poduszka 2.jpg

Link to comment
Share on other sites

Już problem rozwiązany, po wymianie prawego zewnętrznego przegubu nastała cisza.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Witajcie.
Mam podobny ale inny problem.
W moim qq 4x4 2.0 dci automat coś puka/drga/klepie, nie wiem jak to określić zwłaszcza w momencie Jak puszczę gaz, jeśli samochód ciągnie lub po puszczeniu gazu wcisne hamulec to takiego efektu nie ma.. choć żona coś wspominała że że wczoraj i przy przyspieszeniu lekko drgalo... przy zakrętach i innych manewrach nie słychać... obstawiam półosie lub wał napędowy.. czy dla sprawdzenia czy to nie wał mogę go zdemontować i zrobic jazdę próbną bez niego?

Wysłane z mojego SM-A105FN przy użyciu Tapatalka

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Wymieniony lewy drążek kierowniczy + końcówka oraz cała lewa półoś niestety nie pomogło... ta się wyczuć delikatny minimalny luz na prawym wewnętrznym przegubie ... też go wymienię... A jeśli to nie pomoże to nie wiem co dalej...

Wysłane z mojego SM-A105FN przy użyciu Tapatalka

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Czasami winą za taki objaw, jest sprzęgło alternatora. Sprawdzić to można po zdjęciu paska klinowego.    Czynność prosta , można wykonać w warunkach garażowych.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...