Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P10] brak ssania


Gość holy
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

gdzie jest czujnik temperatury wody w P10 2.0 SR20DE?

 

chyba mi go szlag trafił - nie trzyma mi ssania w ogóle. odpalam auto przy temperaturze 4C, a obroty latają między 800-1000.. do tego czasami gaśnie przy dojeżdżaniu do krzyżówki (muszę deptać gaz i hamulec jednocześnie).

 

jak się rozgrzeje (10 minut jazdy) jest już w miarę ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za tzw. ssanie odpowiada "Regulator powietrza - umożliwia ominięcie normalnej drogi przepływu powietrza do silnika, podczas gdy silnik jest zimny lub gdy podczas nagrzewania pracuje na biegu jałowym ze zwiększoną prędkością obrotową. Regulator pracuje w zależności od temperatury w taki sposób, że wielkość otwarcia przesłony powietrza jest zawsze dostosowana do bieżącej temperatury silnika." (cytat z książki)

 

To urządzonko ma w sobie bimetal i nie jest zależne od czujnika temperatury wody. Może coś się zacieło. Warto sprawdzić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam SR20DI i tam rzeczywiście jest urządzenie działające na temperaturę nie zależnie od czujnika temp. i od silnika krokowego/tzw ssanie reguluje dopływ powietrza i w miarę jego nagrzewania przez płyn chłodzący wysuwa się trzpień i steruje powietrzem ale w SR20DE chyba nie ma takiego urządzenia bo jest to pełny wtrysk a czujnik temperatury który podaje sygnał do kompa znajduje się koło filtra oleju i w książce nie znalazłem nić o ssaniu w SR20DE . to jest tylko moja sugestia bo jak mówiłem ja mam SR20DI i nie chciał bym wprowadzić Cię w błąd /micra k11 jest na pełnym wtrysku i ma komin ja SR20DI i ssanie/ możę powinien napisać ktoś kto ma taki motor jak Ty?

 

:lol: pozdro :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Doskonale wiem że w SR20DE jest inaczej niż w Di ale wszystko to co napisałem dotyczy DE.

 

Nie wiem mepszo w jakiej książce sprawdzałeś ale zobacz stronę 122 w "Obsługa i naprawa Nissan Primera Wydawnictwo Auto".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

zwracam honor - faktycznie - jest takie ustrojstwo, jak regulator powietrza (na powyższym rysunku). wg manuala angielskiego nazywa się to IACV-Air Regulator (w odróżnieniu od IACV-ACC, czyli silniczka krokowego i IACV-FICD czyli zaworu powietrza dodatkowego). w wersji z kolektorem dolotowym u góry prawie w ogóle tego ustrojstwa nie widać.

 

podejrzewam, że jest uszkodzony, lub... może tylko się zacięło coś w środku i czyszczenie pomoże.

 

wydaje mi się jednak, że trzeba zdjąć przepustnicę, aby się do niego dostać. mam rację? ktoś wie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

odłącz wtyczke od czujnika temperatury ciechy i zobacz czy się włąncza dmuchawa - jak się włancza to przewody są okey...

 

A sam czujnik sprawdz w następujący sposób:

- wykreć go i zmierz jego oporność w temp:

0*C ok. 4000 omów

20*C ok.2000 omów

90*C ok 200 omów

 

Aha co do samego czujnika to znajdziesz go nad kolektorze ssacym - doskonale go widać od strony filtra oleju, dodam ze są dwa czujniki, z małą wtyczką - idzie do licznika a ten który nas interesuje to ten grubszy (brązowy) dwu pinowy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

odłącz wtyczke od czujnika temperatury ciechy i zobacz czy się włąncza dmuchawa - jak się włancza to przewody są okey...

 

A sam czujnik sprawdz w następujący sposób:

- wykreć go i zmierz jego oporność w temp:

0*C ok. 4000 omów

20*C ok.2000 omów

90*C ok 200 omów

 

Aha co do samego czujnika to znajdziesz go nad kolektorze ssacym - doskonale go widać od strony filtra oleju, dodam ze są dwa czujniki, z małą wtyczką - idzie do licznika a ten który nas interesuje to ten grubszy (brązowy) dwu pinowy

 

Coobcio, czujnik temperatury wody sprawdziłem - jest niestety ok. więc wychodzi na to, że to jednak tamten zawór musi się fakać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ACC - zawór dodatkowego powietrza, to moze najpier delikatnie wykręć sóbke do regulacji wolnych obrotów - jak jest na maksa wkrecona to ACC nie działa nie podaje dodatkowego powietrza.

 

Jak będziesz wykręcać tę śrobke i obroty będą rosnąć to znaczy żę ACC jest dobry, potem żeby je ustawić jak trzeba musiż wyregulować przepustnice tak żeby była prawie na maksa domknięta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ACC - zawór dodatkowego powietrza, to moze najpier delikatnie wykręć sóbke do regulacji wolnych obrotów - jak jest na maksa wkrecona to ACC nie działa nie podaje dodatkowego powietrza.

 

Jak będziesz wykręcać tę śrobke i obroty będą rosnąć to znaczy żę ACC jest dobry, potem żeby je ustawić jak trzeba musiż wyregulować przepustnice tak żeby była prawie na maksa domknięta.

 

nie rozumiesz, że to nie o ACC mi chodzi ? ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...