Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Wycie/huczenie z przodu r51


aca1975
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

objawy: przy jezdzie na prosto huczy/wyje z przodu, skret w lewo cisza (przy minimalnym ruchu kierownica), skret w prawo wyje/huczy trudno ocenic czy mocnej/intensywniej.

Pytanie: łożysko, która strona, czy jednak coś innego np. przegub?

Jezeli łożysko, to co polecacie (brand)?

Chyba, że przyczyną huczczenia  jest coś innego.

Z góry dziękuję za podpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie łożysko a cała piasta bo takową wymieniasz w Patku. Sprawdzisz ściągając tarczę i odkręcając przegub od piasty. Kupuj japońskie np. BluePrinta. Nie kupuj Timkena - oryginalnie takowe montują i nie są wytrzymałe. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, sq9mcs napisał:

Nie łożysko a cała piasta bo takową wymieniasz w Patku. Sprawdzisz ściągając tarczę i odkręcając przegub od piasty. Kupuj japońskie np. BluePrinta. Nie kupuj Timkena - oryginalnie takowe montują i nie są wytrzymałe. 

Dzięki za odpowiedz, masz racje że wymienia się całą piastę (ale objaw wskazuje na uszkodzenie łożyska), dalej mam dylemat która strona, podnosiłem samochód i sprawdzałem oba koła, kręcą się w miarę podobnie, luzów brak. Zdaje sobie sprawę, że takie sprawdzanie nie wiele daje. Dlatego proszę o podpowiedzi/wskazówki jak ustalić z której strony mam defekt. Zawsze pozostaje metoda prób i błędów, ale szkoda daremnej roboty. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety ale bez odkręcenia nie sprawdzisz. Przeguby są na tyle duże że bez obciążenia osi nie sprawdzisz które łożysko jest uszkodzone. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 5.05.2019 o 11:21, sq9mcs napisał:

Niestety ale bez odkręcenia nie sprawdzisz. Przeguby są na tyle duże że bez obciążenia osi nie sprawdzisz które łożysko jest uszkodzone. 

W innym wątku czytałem Twojego posta dotyczącego wymiany łożyska, z tego co przeczytałem sytuacja była odwrotna do mojej tzn przy skręcie w lewo huczało, pytanie wymieniałeś prawe łożysko?

Odpowiedź na pytanie była bezcenna, jezeli się nie mylę swoje poszukiwania uszkodzonego łożyska rozpocznę od lewej strony.

Z góry dziękuje za odpowiedź.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymieniłem najpierw prawe a kilka miesięcy później lewe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wielki dzięki za odpowiedź, jutro rozpoczynam "operację piasta" ;).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, z powodów służbowo-rodzinnych-domowych  operacja "piasta" ma poślizg ;) , dzisiaj dla odreagowania szalonego tygodnia, popołudnie i wieczór w garażu, piasta wydarta, dokładnie wydarta - wszystko zardzewiałe na maxa. Przyznam, że miałem chwile rezygnacji. W środku piasta Timken, na mój gust lekko nadpsuta, ale ... wybieram się do znajomego mechanika niech on jeszcze oceni. Jeżeli się mylę, czeka mnie prawa strona, już się cieszę ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moja diagnoza okazała się trafna, łożysko uszkodzone, teraz czeka mnie zamówienie piasty. Dalej mam dylemat, blueprint czy jednak coś innego, jakieś sugestie z Waszej strony? Portfel mówi Blueprint, logika wskazuje na FAG, SKF lub SNR. Bądź tu mądry ;) Z góry dziękuję za sugestie. Zdaje sobie sprawę, że finalnie to i tak ja podejmę decyzję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

BluePint i poproś w najlepiej znajomym sklepie co za łożysko włożyli bo generalnie są tam japońskie. Ja śmigam na BluePrincie bez problemów już kilkanaście tyś km zrobione.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Jest ciszej, ale dalej coś szumi. Niestety bez podnośnika ustalenie sprawcy będzie trudne. Raczej maloprawdopodobne, ze wymienione łożysko jest uszkodzone. 

Edytowane przez aca1975
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Witam, po dłuższej przerwie, problem rozwiązany. Niestety z braku czasu przez mojego mechanika. Podczas przeglądu wyszło, że mam  nie sprawny tylny hamulec reczny/prawy. Całkowicie przez przypadek dowiedziałem się, że mechanik ma rozpędzarkę do kół czy coś takiego, i ... po sprawdzeniu wyszło, że: prawe tylne łożysko do wymiany i oczywiście naprawa hamulca. Jak to zwykle bywa, jak jechałem odstawić samochód zaczeło gruchotac w tylnym prawym kole, predkośc dojazdowa 40 km/h max :). Dla świętego spokoju komplet łożysk z tyłu/prawe i lewe. Dobra informacja-ceny blue print'ow poszły znacznie w dół, poniżej 400 zł. Morał, jak nie przednie to tylne łożyska. Żeby nie było tak pięknie, słabo grzeje nagrzewnica i "wariują" czestotliwości radia. Znowu przeszukiwanie forum i metoda prób i błędów. Do tego samochodu trzeba być niezle wyciszonym, przez ostatnie 7 lat miałem Gallopera 3.0 v6 i takich pierdół ten zabytkowy samochód nie zgłaszał. Skłamałbym, rezystor nagrzewnicy wymieniałem ;).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W pathu , rama czasem tak przenosi drgania/dzwięki iż nie wiadomo co i gdzie dokładnie huczy....

Nigdy się jeszcze nie spotkałem z takim autem.... Path to troszkę "dziwne "auto. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...