Guest BarthaSS Posted November 23, 2005 Share Posted November 23, 2005 No właśnie, od pewnego czasu spotykam się z problem opsianym krótko w temacie. Przy troszkę ostrzejszym dodaniu gazu autko nieprzyśpiesza, wręcz zwalnie a silnik wyje. Przy dodawaniu gazu delikatnie rozpędza się, ale co za tym idzie bardzo powoli. Czym to może być spowodowane? Pozdrawiam. Edit:/ Dodam jeszcze że dzieje się tak i na LPG i na benzynie. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
filipfm Posted November 24, 2005 Share Posted November 24, 2005 No właśnie, od pewnego czasu spotykam się z problem opsianym krótko w temacie. Przy troszkę ostrzejszym dodaniu gazu autko nieprzyśpiesza, wręcz zwalnie a silnik wyje. Przy dodawaniu gazu delikatnie rozpędza się, ale co za tym idzie bardzo powoli. Czym to może być spowodowane? Pozdrawiam. Edit:/ Dodam jeszcze że dzieje się tak i na LPG i na benzynie. Sprzeglo sie slizga czekaja wydatki Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest BarthaSS Posted November 24, 2005 Share Posted November 24, 2005 No właśnie, od pewnego czasu spotykam się z problem opsianym krótko w temacie. Przy troszkę ostrzejszym dodaniu gazu autko nieprzyśpiesza, wręcz zwalnie a silnik wyje. Przy dodawaniu gazu delikatnie rozpędza się, ale co za tym idzie bardzo powoli. Czym to może być spowodowane? Pozdrawiam. Edit:/ Dodam jeszcze że dzieje się tak i na LPG i na benzynie. Sprzeglo sie slizga czekaja wydatki Czyli moje przypuszczenia były słuszne. Myślałem też o tym że pasek może się ślizgać. W takim razie jaka cena sprzęgła do Micry K10? Ewentualnie naprawy, co przypuszczam niebędzie mozliwe. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest jaceksc Posted November 24, 2005 Share Posted November 24, 2005 koleżka kupił na allegro jakieś japońskie do sunnego za około 230zł do micry trochę taniej mieli zostaje naturalnie jeszcze jc auto pozdrawiam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LeXaN Posted November 24, 2005 Share Posted November 24, 2005 za tarcze 2 lata temu dalem 160-180zl ale sprawdz bo moze mozesz jeszcze na lince podregulowac sobie :wink: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gray5 Posted November 24, 2005 Share Posted November 24, 2005 tak droga tarcza sprzęgła??? kurde ja dawalem do dorobienia od innego i za 50 zł mi zrobili. sama tarcza sprzegła niepowinna byc droga :wink: no chyba ze docisk i zalezy czy sam bedziesz wymienial Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest BarthaSS Posted November 24, 2005 Share Posted November 24, 2005 Jest może ktoś z Poznania, kto zaoferował by swoją bezinteresowoną pomoc przy wymianie (naprawie) tego sprzęgła? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gray5 Posted November 24, 2005 Share Posted November 24, 2005 gdybym byłz poznania... :wink: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
filipfm Posted November 24, 2005 Share Posted November 24, 2005 No właśnie, od pewnego czasu spotykam się z problem opsianym krótko w temacie. Przy troszkę ostrzejszym dodaniu gazu autko nieprzyśpiesza, wręcz zwalnie a silnik wyje. Przy dodawaniu gazu delikatnie rozpędza się, ale co za tym idzie bardzo powoli. Czym to może być spowodowane? Pozdrawiam. Edit:/ Dodam jeszcze że dzieje się tak i na LPG i na benzynie. Sprzeglo sie slizga czekaja wydatki Czyli moje przypuszczenia były słuszne. Myślałem też o tym że pasek może się ślizgać. W takim razie jaka cena sprzęgła do Micry K10? Ewentualnie naprawy, co przypuszczam niebędzie mozliwe. Mozna sprobowac podcagnac na lince, ale jak juz puszcza to raczej malo prawdopodobne. Bo tym to mozna wysokosc "brania" zmienic ale tak podciagnac raczej sie nie uda. Prawda jest taka, ze za czesci zaplacisz zapewne mniej niz za robocizne (o ile nie masz znajomosc u jakiegos mechaniora) i z tego wzgledu polecam zrobic komplet - tarcza+docisk+lozysko. Zaoszczedzisz 100 zl na czesciach a jak cos padnie zaraz po wymianie to kolejna spora kwota powedruje do kieszeni mechanika Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LeXaN Posted November 25, 2005 Share Posted November 25, 2005 widzisz ja mialem wszystko w idealnym stanie tylko 2 sprezynki na tarczy byly na granicy wypadniecia a pozatym okladziny super i wymienialem sama tarcze, ale fakt ze niekiedy warto zrobic od razu zestaw :wink: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lawina Posted November 25, 2005 Share Posted November 25, 2005 ja wymienialem komplet teraz... kupilem komplet Valeo za 250zl (tarcza,docisk,lozysko)... poki co smiga... nie slizga sie... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest profes Posted November 26, 2005 Share Posted November 26, 2005 Jak nie miałem kasy to wymieniłem tylko tarcze, ale mechanik mi nie powiedział w jakim stanie jest docisk (miał wrzery) i tarczę mi bardzo szybko starło. Więc lepiej kupić komplet i od razu uszczelniacz do kompletu:) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest BarthaSS Posted December 20, 2005 Share Posted December 20, 2005 Sprzęgło wymienione, po raz drugi mogłem na was liczyć. Niema porównania między jazdą ze spalonym sprzęgłem a nowiutkim. Teraz autko "ma kopa"! Pozdrawiam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gray5 Posted December 22, 2005 Share Posted December 22, 2005 no to napisz ile kosztowało? ;] Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest BarthaSS Posted December 23, 2005 Share Posted December 23, 2005 Sprzęgło 250 (Dzięki za link Lawina), wymiana tyle samo. W pewnym warsztacie chcieli za wymianę 400zł na szczęście ma się rodzinne znajomości. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lawina Posted December 23, 2005 Share Posted December 23, 2005 nie ma sprawy... a Ci powiem jeszcze ze wczoraj skrzynie wymienialem ze znajomym mechanikiem u niego na kanale i mu 150 zaplacilem 8) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
borciuch1964 Posted January 19, 2009 Share Posted January 19, 2009 Odswieze bo smiecic nie chce dzis wymienilem sobie kabelki WN i zainteresowalem sie sprzeglem. TRoche wysoko mi bralo wiez zrobilem test na slizganie drogowy.. czyli po piz... na mieleniu gum szybko sprzeglo dwojka puszczenie sprzegla szybkie a tu takie zawycie z silnika moze bardziej pisk niskotonowy i cisza. Bylo czuc jak by male uslizgniecie momentem potem na 3 tez z wysokich obrotow i to samo <slychac przy otwartej szybie tylko to cos> wiec obnizylem sprzeglo teraz mi bierze troche ponad podloga biegi wchodza super ale wykonalem ten sam test i znowu to samo. MIeli gumsko masakrycznie ale juz na dwojce jak by sie sprzeglo uslizgiwalo na 2sekundy. Co z tym zrobic? podejrzewam ze sprzeglo ma 187tysi bo nie mam adnotacji w ksiazce serwisowej o jego wymianie ani zadnej faktury? przy jezdzie turystycznej problemu nie ma. Obroty nie rosna auto jako tako przyspiesza chociaz juz sie robi mułowate na lpgu Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Domiss Posted January 19, 2009 Share Posted January 19, 2009 Obroty nie rosna auto jako tako przyspiesza chociaz juz sie robi mułowate na lpguJeśli obroty nie rosną, to co najwyżej zbieraj kasę na nowe sprzęgło. To, że robi się mułowate to na pewno kwestia zupełnie czego innego (skoro obroty nie rosną...). Zresztą moim skromnym zdaniem ten Twój test jest dziwny - lepiej jest go zrobić z postoju na jedynce - dajesz gaz do obrotów wyższych niż normalnie, puszczasz dość szybko sprzęgło i jeszcze dodajesz gazu - jeśli da się ruszyć z piskiem i nie czuć nadmiernego poślizgu sprzęgła (praca sprzęgła polega na tym, aby czasem się ślizgało), to wszystko jest OK - oczywiście testu nie robimy na śniegu ani lodzie, tylko na czarnym . Jeśli jednak silnik ma takie obroty że aż wyje, auto stoi i koła też to sprzęgło do wymiany. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
borciuch1964 Posted January 19, 2009 Share Posted January 19, 2009 no to wlasnoie test taki byl. suchy asfalt ruszanie z jedynki i z kol poszedl dym i smrod tylko potem ta dwojka i pisk 2sekundy tak jak by sie sprzeglo uslizglo z dzwiekiem>? to mozliwe zeby wydalo dzwiek? kumplowi jak sie slizglo to rypalo siara [ Dodano: Pon 19 Sty, 2009 19:46 ] a co moze mi przymulac innego auto>? na benzynie bardziej rwie Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Domiss Posted January 20, 2009 Share Posted January 20, 2009 Jeśli na benzynie jeździ OK, to winna jest instalacja gazowa i pewnie trzeba ją wyregulować lub wymienić jakieś filtry - ale ja nie mam gazu więc i nie mam pojęcia co trzeba z nią zrobić... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
borciuch1964 Posted January 20, 2009 Share Posted January 20, 2009 regulowalem sam filtr takze poprubuje puscic mu wiecej gazu ale to na analizatorze Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
BaSsGrU Posted January 20, 2009 Share Posted January 20, 2009 Jestem tydzień po wymianie sprzegła , ja niemusialem robic takich testów . slizgało sie przy mocniejszym dodaniu gazu. mialo zrobione ruwno 130000 km. slizgac zaczelo sie od jakichs 120000 km. teraz mam tarcze i docisk VALEO i łożysko KOYO . Pedał po wymianie chodzi tak lekko ze mozna by je naciskać jednym palcem u ręki a co najważniejsze bieże prawie odrazu. :one: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
borciuch1964 Posted January 20, 2009 Share Posted January 20, 2009 ja moge dodac i auto rwie.. tylko ten moment samego puszczenia sprzegla ma jakis uslizg.. ale dzis testowalem i ustalo popiskiwanie Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
BaSsGrU Posted January 20, 2009 Share Posted January 20, 2009 Miałem podobny dzwięk u siebie i pojawiał sie gdy chciałem ruszyc dynamicznie bez zrywania przyczepnosci , dzwięk przypominał tarcie metalu o metal taki zgrzyt na pół sprzegle , podobno winę z to ponosi łożysko oporowe sprzęgła gdy jest już zużyte. :diabel2: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest aBa Posted January 22, 2009 Share Posted January 22, 2009 Nie martw się komplet sprzęgła jak co to 220żł(Valeo -tarcza,Exedy docisk,NSK łożysko-All made in Japan)a jeśli masz kanał to wal śmiało,nawet ze zdjęciami Ci pokaże jak to wymienić. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.