neq Opublikowano 5 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2019 (edytowane) Cześć ! Panowie przy wymianie kół, dostałem informację, że nie jest dobrze ze sworzniem wahacza lewego i wymaga on wymiany. Koło faktycznie ma luzy i nie wygląda to optymistycznie. Generalnie nie zauważyłem niepojących objawów poza może delikatnym luzem i bezwładnością, którą można było wyczuć wjeżdżając w dziurę na skręconych kołach. Do rzeczy. Widzę, że sworzeń drogą częścią nie jest. Producentów jest sporo. Którego byście polecili? Wdzięczny byłabym również na pomoc w wyborze warsztatu w trójmieście, który temat bezproblemowo by ogarnął. Pozdrawiam Edytowane 5 Maja 2019 przez neq Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kazik_R52 Opublikowano 5 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2019 przegub czy sworzeń wahacza w końcu ? czy to i to ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
neq Opublikowano 5 Maja 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2019 (edytowane) Dobre pytanie :). Wulkanizator wskazał na sworzeń. Czy to prawidłowa diagnoza tego niestety nie wiem, bo się na tym specjalnie nie znam (W pierwszym poście popełniłem błąd, który już skorygowałem). Lewe koło miało luz tzn. można je było złapać i ruszać lewo prawo, niestety nie wiem czy również góra dół. Prawe przednie koło było sztywne. Edytowane 5 Maja 2019 przez neq Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kazik_R52 Opublikowano 5 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2019 (edytowane) jedz do mechanika, albo daj parę groszy i wybierz się na diagnostykę, lewo prawo to najszybciej końcówka drążka kierowniczego ............... czasami sworzeń nie jest tak łatwo zdiagnozować, jak nie jest mocno zużyty, a zawieszenie jest napięte, czasami trzeba go rozpiąć i ręką zdiagnozować znowu jak jesteś w stanie szybko zdiagnozować jego luz jakimś łomikiem, to znaczy że jest mocno zużyty i jazda już jest bardzo niebezpieczna bo jak Ci się rozepnie to wiadomo, o Nasz Panie ... tu potrzeba pełnej diagnostyki ,bo co Ci z wymiany końcówki sworzniów jak już tuleje w wahaczu możesz mieć mocno zmęczone (zwłaszcza te większe przenoszą spore siły) Edytowane 5 Maja 2019 przez Kazik_R52 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
neq Opublikowano 5 Maja 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2019 (edytowane) Ok, dzięki. Właśnie "kształtce" się w temacie i dochodzę do podobnych wniosków, tzn. to nie koniecznie musi być sworzeń. B jak nawet jest to sworzeń to warto zastanowić się nad wymianą całego wahacza. Swoją drogą jakie objawy daje uszkodzony sworzeń? W trakcie jazdy nie słyszę niepokojących hałasów dobiegających zawieszenia. Intuicja mówi mi, że to właśnie końcówka drążka. Zawieszenia nie słychać, ale w czasie jazdy po dziurach przy skręconych kołach czuć na kierownicy delikatne luzy. Edytowane 5 Maja 2019 przez neq Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
HOROWITZ Opublikowano 5 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2019 1 godzinę temu, neq napisał: Cześć ! Panowie przy wymianie kół, dostałem informację, że nie jest dobrze ze sworzniem wahacza lewego i wymaga on wymiany. Koło faktycznie ma luzy i nie wygląda to optymistycznie. Generalnie nie zauważyłem niepojących objawów poza może delikatnym luzem i bezwładnością, którą można było wyczuć wjeżdżając w dziurę na skręconych kołach. Do rzeczy. Widzę, że sworzeń drogą częścią nie jest. Producentów jest sporo. Którego byście polecili? Wdzięczny byłabym również na pomoc w wyborze warsztatu w trójmieście, który temat bezproblemowo by ogarnął. Pozdrawiam jeśli już to -firmy LEMFORDER w dobrej hurtowni /uważaj na podróby/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kazik_R52 Opublikowano 5 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2019 2 hours ago, neq said: Swoją drogą jakie objawy daje uszkodzony sworzeń? W trakcie jazdy nie słyszę niepokojących hałasów dobiegających zawieszenia. jeśli nic nie słyszysz wyraźnie to nie zdiagnozujesz w czasie jazdy zużytego sworznia, bo nawet jakieś pogorszenie komfortu jazdy o niczym nie świadczy ... nabić opony na maxa (im więcej tym lepiej) porządna ścieżka zdrowia .... szarpaki, test amortyzatorów + łomik, od razu test hamulców .......... Ile na diagnostyce za to zapłacisz 50zł ? ... po teście zmniejszyć ciśnienie w oponach do nominalnego, naprawa/wymiana i ustawienie zbieżności .............. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
neq Opublikowano 7 Maja 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2019 (edytowane) Byłem w serwisie specjalizującym się w naprawie zawieszeń i po kontroli zawieszenia zakwalifikowano do wymiany, sworzeń lewy, sworzeń prawy, tuleje wahaczy ze względu na sparciałe gumy, które lada moment najprawdopodobniej "rozwulkanizują się" końcówkę drążka kierowniczego lewą (przyczyna luzów) Z tego co widzę, ciężko jest skompletować zestaw tulei oraz sworzni przyzwoitego producenta. Zastanawiam się czy faktycznie nie zamówić kompletnych wahaczy. Z drugiej strony mamy obawy, czy te wymiany nie są na wyrost. Wczoraj byłem w ASO (Pro-Motor Gdańsk), w którym mechanicy zakwalifikowali do wymiany wyłącznie sworznie. Dopytałem się o tuleje ponoć były ok, ale Ci sami mechanicy jeszcze dwa miesiące temu nie dostrzegli w zawieszeniu żadnych problemów na przeglądzie okresowych i badaniu technicznym (obie usługi zlecone w ASO). Kwalifikując do wymiany inne elementy zawieszenia sami kręcili by na siebie bata. Nie wiem czy nie wybrać się na stacje kontroli pojazdów, żeby przetrzepała go trzecia grupa specjalistów W dniu 5.05.2019 o 20:52, HOROWITZ napisał: jeśli już to -firmy LEMFORDER w dobrej hurtowni /uważaj na podróby/ Niestety z dostępności elementów zawieszenia tej firmy przeznaczonych do Juków jest bardzo słabo, a wręcz ich po prostu nie ma. Edytowane 7 Maja 2019 przez neq Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
neq Opublikowano 8 Maja 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2019 Rozglądając się za wahaczami wytypowalem dwie marki Blue print i meyle HD. Jest to coś warte. Niestety nic lepszego nie mogę znaleźćWysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
neq Opublikowano 9 Maja 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2019 Panowie ponowie swoją prośbę o opinie oraz pomoc w dobrze części: Co sądzicie o takim zestawie od meyle: 2x 36-16 010 0034 MEYLE SWORZEŃ 2x 36-14 610 0010/HD MEYLE TULEJA WAH. NISSAN 2x 36-14 610 0026 MEYLE TULEJA WAH. NISSAN No i jeszcze końcówka drążka dostępna jest również meyle, ale i TRW. Praktycznie w tej samej cenie. https://motostacja.com/p/TRW-JTE442/ https://motostacja.com/p/MEYLE-36-16-020-0014/ O ile sam wahacz jest w dobrym stanie, to chyba nie ma sensu go wymieniać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
salikartur Opublikowano 14 Listopada 2020 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2020 neq jak zakończył się temat ?? u mnie na przeglądzie wyskoczyły niby końcówki drążków i oba sworznie zwrotnicy/wahacza. Zastanawiam się czy przy okazji zrobić coś jeszcze.Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
neq Opublikowano 14 Listopada 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2020 Zamówiłem dokładnie te części z listy. Szczerze, to moje odczucia z jazdy po wymianie jakoś specjalnie się nie zmieniły. Jak na razie jest ok. Ogólnie cześć zawieszenia nie są jakieś specjalnie drogie (tuleje, końcówki drążków), więc jak najbardziej można wymienić wszystko. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
salikartur Opublikowano 18 Listopada 2020 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2020 ile Cie wyszło samo prasowanie tego ? niewiem czy to warto bo cały wahacz mayle 328zł . Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
HOROWITZ Opublikowano 19 Listopada 2020 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2020 a ja robiłem zawieszenie na podzespolach koreańczyków CTR.Byłem sceptycznie nastawiony ale teraz zmieniłem zdanie .Polecam !! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
salikartur Opublikowano 19 Listopada 2020 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2020 Dzięki za wasze opinie, ja zastanawiam się na razie albo cały nowy wahacz Meyle bo cena niska, a jak już bawić się w prasowanie to chyba wybiorę japońską produkcję http://www.sankei-555.com/ mają sworznie i końcówki drążków w ofercie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
neq Opublikowano 19 Listopada 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2020 Nie są to drogie usługi. Mechanik odradzał zakupu całego wahacza, bo oryginalne były/są w dobrym stanie, a oryginały są solidniejsze od zamienników. Także, jeżeli twoje wahacze nie zaczynają rdzewieć to bym je zostawił. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bosman Opublikowano 20 Listopada 2020 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2020 Tylko japońska firma 555. Gwarantuje niezawodność 200 tyś km. Oczywiście sam takowy założyłem z prawej strony auta. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
salikartur Opublikowano 21 Listopada 2020 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2020 Tylko japońska firma 555. Gwarantuje niezawodność 200 tyś km. Oczywiście sam takowy założyłem z prawej strony auta.Reszte tulei przy okazji też wymieniałeś ? Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bosman Opublikowano 21 Listopada 2020 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2020 Tak wymieniłem wszystkie (przód) , prawa strona Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
neq Opublikowano 21 Listopada 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2020 Tylko japońska firma 555. Gwarantuje niezawodność 200 tyś km. Oczywiście sam takowy założyłem z prawej strony auta.Czytałem, że ta marka spadła na psy strasznie w ostatnich latach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bosman Opublikowano 30 Listopada 2020 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2020 W poprzednim aucie sprzedawałem go przy 200 tysiącach i wszystko było ok. ( wymienione przy około 150 tyś km ) Jak wcześniej pisałem 555 daje gwarancję na 200 tyś . Jak będzie , czas pokaże Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
salikartur Opublikowano 30 Listopada 2020 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2020 Na razie mogę ocenić tylko wrażenia organoleptycznie bo powiem szczerze jakość wykonania 555 (jak się trzyma w ręku) zmiotła konkurencję. Miałem kilku producentów w rękach i szok (macałem sworznie i końcówki drążków) nawet głupie pudełko i jego jakość od 555 robi wrażenie :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
neq Opublikowano 2 Grudnia 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2020 Mi 555 odradzili 2 mechaników. Ten który mi robił zawieszenie powiedział tylko, że do juka nie może polecić z czystym sumieniem żadnego producenta. Wymienił tylko katalog firm których nie brać. W śród nich było właśnie 555. Osobiście ich części nie montowałem.Wysłane z mojego SM-G985F przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.