Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Jaki silnik wybrac 1.4 16v czy 1.6 16v ?


pazdziochhh

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, planuje zakup Nissana Note I , tylko stoje przed dylematem z jakim silnikiem szukac, wiekszosc aukcji jest z silnikami 1.4. Dodam że zalezy mi na małym spalaniu w miescie, ale też w miare dynamicznej pracy silnika :) Jeżeli spalanie wyniesie 1 lit wiecej to wolał bym wybrac mocniejsza jednostkę. Czy jest sie czegos obawiac ? czy jakies wieksze awarie przy silniku 1.6 ? czy może ktos sie wypowiedziec ? Będe chciał założyć instalacje gazową

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć

Osobiście radzę Ci wybrać 1,6 HR DE 110 KM, jest to konstrukcja japońska na łańcuchu. Poczytaj o nim wielu uważa go za jeden z lepszych silników NISSAN'a. Miałem TIIDE z tym silnikiem zrobiłem nim 100 tyś. i naprawdę nie było żadnych z nim problemów. Oczywiście "jak dbamy tak mamy" i chodzi mi tu przede wszystkim o wymianę oleju nie co 30 tyś jak mówi instrukcja lecz co 10-15 lub co rok i tego warto się trzymać. Co do spalania to ja jeżdżąc po mieście spalałem ok 9-9,5l/100 km. w trasie 7-7,5. Kiedyś natrafiłem na artykuł o silnikach NISSAN'a wklejam Ci fragment:

W latach 90. XX w. benzyniaki Nissana stawiano za wzór niezawodności, z pominięciem drobnych wpadek, jak np. rozciągnięte łańcuchy rozrządu w Micrach 1.0. Bardzo wcześnie pojawiły się: wtrysk paliwa, w pełni aluminiowe konstrukcje oraz 16-zaworowe głowice. Później nastąpiło wyraźne obniżenie lotów (serie QG – duże spalanie oleju, QR – ryzyko wypalenia tłoków), ale w 2006 r. Nissan wprowadził bardzo udane jednostki 1.6 (HR) i 2.0 (MR). Oba silniki znajdziecie nie tylko w modelach Nissana, lecz także autach Renault, a mniejszy także w samochodach Dacii.

Nissan silnik 1.6 HR

Jednostka 1.6 (HR) zbiera pochlebne opinie. Poza drobnymi usterkami osprzętu nie słychać o problemach silnika. To nowoczesny napęd świetnie sprawdzający się w autach kompaktowych i klasy B – niezłe osiągi, rozsądne spalanie.

Nissan silnik 2.0 (MR)

Bardzo udany napęd – dynamiczny, oszczędny i trwały. Charakteryzuje się niskimi oporami tarcia wewnętrznego, ma solidny łańcuchowy napęd rozrządu i trwały „dół” silnika. Na rynku znajdziecie kilka wersji mocy od 133 do 147 KM.

Jeżeli będziesz miał jeszcze pytania to pisz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj. Jeżeli nie żal Ci paru złotych więcej na silnik 1,6 to się nie zastanawiaj i bierz takiego Notka. Jeździłem 1,4, obecnie mam 1,6 i różnica w pracy i dynamice jest widoczna i odczuwalna. Do tego tak jak kolega wyżej napisał, silnik 1,6 jest naprawdę solidnie wykonany i nie ma z nim problemu. Jeżdżę nim 6 lat i wszystko chodzi cacy bez jakiejkolwiek awarii. Spalanie średnie ok 8l. z tym, że większość trasy to jazda po mieście.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Radziłbym 1.6

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1.6 i żaden inny w w Notku ;)

5 lat bezproblemowej jazdy, w tym prawie 4 po zatłoczonym Londynie. Silnik elastyczny i nie jest pazerny na benzynę :) Nigdy nie zawiódł.

Odpukać żadnego problemu, olej od wymiany do wymiany. Dla tego że jest bezproblemowy przerobiłem go na anglika (lampy) i żona jeździ nim do pracy. Kierownica z innej strony to nie problem jak się przyzwyczaisz. Ale Notek 1.6 w ciągu roku kosztuje bardzo mało w porównaniu z innymi autami :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...