asza Posted May 12, 2019 Share Posted May 12, 2019 (edited) Witam Tydzień temu wyjmowałem radio aby sprawdzić możliwości podłączenia rejestratora jazdy. Wczoraj jak po paru dniach w czasie jazdy zauważyłem (samochód cały czas stał), że świeci się kontrolka poduszki. Pytanie co mogłem zrobić że świeci się lampka, bo uważam że to moja rozbiórka to spowodowała? Czy za radiem są złączki które mają na to wpływ? Dodam jeszcze tylko że jak podłączyłem smartfona przez OBDII to nie pokazał mi żadnych błędów. Edited May 12, 2019 by asza uzupełnienie Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tomek0102 Posted May 12, 2019 Share Posted May 12, 2019 Pewnie odłączyłeś wtyczki w panelu klimy i przerwałeś tym sposobem połączenie kontrolki aktywacji poduszki, dlatego teraz wywala błąd. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
wojak999 Posted May 12, 2019 Share Posted May 12, 2019 A dokładniej, lewa wtyczka w panelu klimy to zasilanie poduszki i jakakolwiek przerwa w zasilaniu jej powoduje, że komputer pokazuje błąd. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
asza Posted May 12, 2019 Author Share Posted May 12, 2019 to czy jest domowy sposób aby to zlikwidować, może np. odłączenie akumulatora? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
cezzar1 Posted May 13, 2019 Share Posted May 13, 2019 9 godzin temu, asza napisał: to czy jest domowy sposób aby to zlikwidować, może np. odłączenie akumulatora? Nie. Jedynie ASO lub lokalny magik, ogarnięty i posiadający odpowiedni sprzęt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Czech Posted May 13, 2019 Share Posted May 13, 2019 Żelazna zasada - grzebiemy w instalacji elektrycznej (np. coś rozłączamy) pierwszą czynnością powinno być odłączenie aku. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
asza Posted May 13, 2019 Author Share Posted May 13, 2019 Dzięki za wyjaśnienie problemu. Czeka mnie wizyta u mechanika. A przy okazji "CZECH" dzięki za podanie ważnej zasady. Za frycowe trzeba płacić ale teraz już nie tknę elektryki zanim nie odłączę akumulatora. Dam znać już po skasowaniu błędy ale to dopiero za jakiś czas, bo muszę trochę pogrzebać pod radiem aby uruchomić rejestrator. Czytałem watki na ten temat i zdecydowałem się jednak na bypass na bezpieczniku. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
cezzar1 Posted May 15, 2019 Share Posted May 15, 2019 W dniu 13.05.2019 o 09:12, Czech napisał: Żelazna zasada - grzebiemy w instalacji elektrycznej (np. coś rozłączamy) pierwszą czynnością powinno być odłączenie aku. Bez przesady. Nie wszystko wymaga odłączania akumulatora. Np. wymiana żarówki tego nie wymaga. Trzeba po prostu wiedzieć, co można, a czego nie można robić przy podłączonym akumulatorze. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lutenet Posted May 15, 2019 Share Posted May 15, 2019 On 5/13/2019 at 8:24 AM, cezzar1 said: Nie. Jedynie ASO lub lokalny magik, ogarnięty i posiadający odpowiedni sprzęt. Nie koniecznie. Ja w swoim J10 zrobiłem to odpowiednią kombinacją kluczyka w stacyjce i mrygającej kontrolki. Wygrzebałem te info z sieci. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Qashtan1.2 Posted May 18, 2019 Share Posted May 18, 2019 W dniu 15.05.2019 o 19:54, Lutenet napisał: Nie koniecznie. Ja w swoim J10 zrobiłem to odpowiednią kombinacją kluczyka w stacyjce i mrygającej kontrolki. Wygrzebałem te info z sieci. W J11 brak takiej możliwości ☹️ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.