Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Spadek obrotów silnika 2.0 Dci 150km


KAMMIL
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

W moim qashqaiu 2.0 dci przy włączonej klimatyzacji spadają obroty. Sytuacja ma miejsce przy włączonej klimatyzacji, podczas wrzucania na luz. obroty spadją do 800 i po krótkiej chwili wzrastają do 900 i dzieje się tak przy każdorazowym wrzucaniu biegu jałowego. Nie byłby to wielki kłopot tylko auto przy zmniejszaniu się obrotów wpada w wibracje. Przy wyłączonej klimie jest to mniej odczuwalne. Prosze o podpowiedź czy to jakaś awaria czy ten model tak ma.

Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Witam. Mam dokładnie ten sam problem z moim qashqai 2.0dci. Z tym że obroty potrafią spaść do 500-600. Przy wyłączonej klimie problem jest dużo mniej odczuwalny, ale jest. Póki co nie udało mi się uporać z tym problemem. Serwis powiedział że to prawdopodobnie problem z pompa wysokiego ciśnienia, chociaż była sprawdzana wcześniej wraz z wtryskami. Do tej pory sprawdzilem/wymienilem/zrobiłem:

1. Pompa z wtryskami

2. Przeplywomierz

3. Sonda lambda

4. EGR wyczyszczony

5. Czujnik ciśnienia doładowania

6. Serwis klimy 

Problem jak był tak jest. Może macie jeszcze jakieś sugestie? 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

U mnie był identyczny problem, wszystko było spowodowane chłodniczką spalin , była w niej pęknięta sprężynka która nie domykała klapki i powodowała problemy. Do wymiany była sama chłodniczka , płyn chłodzączy i uszczelka. 

 

Numer części 8200719993 -D , oczywiście polecam to sprawdzić u siebie, całość operacji 1400 zł w ASO.

IMG_20210312_175413.jpg

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za informacje!
Już zwatpilem ze uda się znaleźć jakiś trop. Przy najbliższej wizycie u mechanika sprawdzę.

Wysłane z mojego SM-G986B przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
  • 4 tygodnie później...

Witam. Podłącze się do tematu Qashqai J10 2011 rok, silnik 2.0 Dci m9r 150km również opadające obroty do około 500 - 600 po czym wracają na 750. U mnie jednak problem występuję cały czas, przy włączonej klimie lub zimnym silniku znacznie bardzie wyczuwalny (tutaj obroty lecą do 500) na rozgrzanym silniku bez klimy około 600. Byłem w kilku warsztatach + 3 wizyty w ASO brak odpowiedzi :( Z własnych obserwacji:

-przy wyłączonej klimie, auto na luzie, silnik rozgrzany czujnik położenia pedału sprzęgła wciśnięty problemu nie ma, nie wciśnięty problem jest ( testowane przy wymontowanym czujniku więc to nie sprzęgło ) silnik kręcony do 1900-2000 obrotów

-w sytuacji jak powyżej ale silnik kręcony powyżej 2200 obrotów problem jest cały czas nie zależnie od czujnika sprzęgła,obroty spadają do około 600

-przy włączonej klimie lub zimnym silniku problem non stop 

Dodatkowo przy bardzo delikatnym przyśpieszaniu kiedy obroty dochodzą do 1900-2100 w zależności od biegu autem szarpnie, przy mocniejszym przyśpieszaniu problemu nie ma.

Dodam wtryski sprawdzane (przelewowo ok, korekcje ok) filtry wymieniane, przepływka też, brak błędów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
W dniu 6.08.2021 o 11:58, DamianS napisał:

Witam. Podłącze się do tematu Qashqai J10 2011 rok, silnik 2.0 Dci m9r 150km również opadające obroty do około 500 - 600 po czym wracają na 750. U mnie jednak problem występuję cały czas, przy włączonej klimie lub zimnym silniku znacznie bardzie wyczuwalny (tutaj obroty lecą do 500) na rozgrzanym silniku bez klimy około 600. Byłem w kilku warsztatach + 3 wizyty w ASO brak odpowiedzi :( Z własnych obserwacji:

-przy wyłączonej klimie, auto na luzie, silnik rozgrzany czujnik położenia pedału sprzęgła wciśnięty problemu nie ma, nie wciśnięty problem jest ( testowane przy wymontowanym czujniku więc to nie sprzęgło ) silnik kręcony do 1900-2000 obrotów

-w sytuacji jak powyżej ale silnik kręcony powyżej 2200 obrotów problem jest cały czas nie zależnie od czujnika sprzęgła,obroty spadają do około 600

-przy włączonej klimie lub zimnym silniku problem non stop 

Dodatkowo przy bardzo delikatnym przyśpieszaniu kiedy obroty dochodzą do 1900-2100 w zależności od biegu autem szarpnie, przy mocniejszym przyśpieszaniu problemu nie ma.

Dodam wtryski sprawdzane (przelewowo ok, korekcje ok) filtry wymieniane, przepływka też, brak błędów.

Doszedłeś do jakiegoś rozwiązania? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo u mnie się pogorszyło, na włączonej klimatyzacji czuć nierówna pracę silnika, w parametrach można zauważyć skaczące ciśnienie paliwa 250bar-270 bar. Założyłem nowe-regenerowane wtryskiwacze zawór na pompie, regulator na szynie. Brak jakich kolwiek zmian

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 1 miesiąc temu...

Kiedyś znajomy miał podobna przypadłość ale w Toyocie. U niego faktycznie wymiana dwumasy załatwiła sprawę

Wysłane z mojego SM-G986B przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...