arkadiusz3011 Opublikowano 23 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2019 Witam, czy ktoś może miał problemy z kiepskim oświetleniem w Z51 biksenony. W moim strasznie słabo świecą, ma przejechane 200k i nie wiem czy wszystkie tam mają czy może u mnie wypaliły się odbłyśniki? Może ktoś borykał się już z takim problemem? Proszę o info. Może polecacie jakiś dobry serwis od takich problemów Warszawa i okolice... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rufus75 Opublikowano 23 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2019 Mam dokładnie to samo, zmieniłem już nawet żarówki na X-tremeVision gen.2 ale to jak dokładnie ta sama żarówka świeci w BMW to całkiem inna bajka, także też dołączam się do pytania .... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jungu Opublikowano 23 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2019 hm.. może przetwornice już padają 14 godzin temu, arkadiusz3011 napisał: Witam, czy ktoś może miał problemy z kiepskim oświetleniem w Z51 biksenony. W moim strasznie słabo świecą, ma przejechane 200k i nie wiem czy wszystkie tam mają czy może u mnie wypaliły się odbłyśniki? Może ktoś borykał się już z takim problemem? Proszę o info. Może polecacie jakiś dobry serwis od takich problemów Warszawa i okolice... Prawdopodobnie wypaliły się już palniki ksenonowe (żarówki) - standardowo wytrzymują jakieś 3 tyś godzin. A im bliżej końca żywota tym słabiej świecą i barwa światła staje się zbliżona do różu. 7 godzin temu, rufus75 napisał: Mam dokładnie to samo, zmieniłem już nawet żarówki na X-tremeVision gen.2 ale to jak dokładnie ta sama żarówka świeci w BMW to całkiem inna bajka, także też dołączam się do pytania .... Może kupiłeś podróbki - Bardzo często słyszę że ludzie podrabiają palniki ksenonowe tym bardziej że łatwo o taki sam wygląd, a cena przebita kilkukrotnie. Załóż dla porównania jedną Twoją żarówkę do tego BMW i jedna niech zostanie oryginalna - jeśli zobaczysz różnicę to będzie to podróbka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jakub.S83 Opublikowano 23 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2019 Ja mam bixenon w z51 i prawdopodobnie od początku miał aktywowany tryb "skandynawski". Z prawdziwym przebiegiem 150tyś powinien już być "ślepy". Nie jest źle. Zgadzam się mogłoby być lepiej. Odbłyśniki sprawdzone kamerką endoskopową i wyglądają ok. Sam odbłyśnik to nie wszystko - bmw pewnie ma innej marki soczewki a soczewka soczewce nierówna Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arkadiusz3011 Opublikowano 23 Maja 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2019 9 godzin temu, rufus75 napisał: Mam dokładnie to samo, zmieniłem już nawet żarówki na X-tremeVision gen.2 ale to jak dokładnie ta sama żarówka świeci w BMW to całkiem inna bajka, także też dołączam się do pytania .... Mam złe przesłanki, wydaje mi się że to będą do regeneracji odbłyśniki... Przesiadłem się z Opla Zafiry C Tourer, tam światła to bajka... a w Z51 to mrok... :O Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rufus75 Opublikowano 23 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2019 hm.. może przetwornice już padają Może kupiłeś podróbki - Bardzo często słyszę że ludzie podrabiają palniki ksenonowe tym bardziej że łatwo o taki sam wygląd, a cena przebita kilkukrotnie. Załóż dla porównania jedną Twoją żarówkę do tego BMW i jedna niech zostanie oryginalna - jeśli zobaczysz różnicę to będzie to podróbka.Żarówki z pewnego źródła, obstawiam też trochę klosze, bo nie są pożółkłe ale do mega przezroczystosci to im daleko, może najpierw polerka .....Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jakub.S83 Opublikowano 23 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2019 9 minut temu, rufus75 napisał: Żarówki z pewnego źródła, obstawiam też trochę klosze, bo nie są pożółkłe ale do mega przezroczystosci to im daleko, może najpierw polerka ..... Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Zróbmy fotki po zmroku i porównamy - będzie wiadomo na czym się stoi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wkar Opublikowano 25 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2019 Spróbuj wsadzić dobre LEDY. Xenon to historia. Pozdrawiam wkar Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rufus75 Opublikowano 25 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2019 Spróbuj wsadzić dobre LEDY. Xenon to historia. Pozdrawiam wkarMasz może jakiś dobry zamiennik dla biksenona żeby to łatwo pasowało?Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jakub.S83 Opublikowano 25 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2019 Ludzie nie szerzcie forumowej, youtubowej, sponsorowanej głupoty bo tego się czytać nie da - łykacie marketing jak młode pelikany. 1. Lampa ledowa to lampa ledowa - w środku jest matryca z soczewką a nie wkład "pseudo leda" 2. Ledy emitują mniejsze natężenie światła niż ksenon - dlatego nie wymagają w wielu przypadkach spryskiwaczy. Inna soczewka i matryca ułatwia sterowanie wiązką świetlną w lampie ledowej. Dlatego mamy efekt jaki mamy. Lampa ledowa ledowej nie równa - tak samo jak w xenonie. 3. Pseudo ledy mają mają ok 45-85W a żarnik D2S 35W - to ciepło gdzieś trzeba odprowadzić! Reflektor z czymś takim będzie po jakimś czasie do wyrzucenia a odbłyśnika nie da się odratować. Żarnik Pseudo led ma ok 13000 tyś lux a D2S ok 3200 lm - i tu jest to na co nikt nie zwraca uwagi a sprzedawcy to wykorzystują! - Dwie różne jednostki! 13000 lux to ok 1200lm - więc żarnik D2S ma niemal trzykrotnie większe natężenie światła. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jakub.S83 Opublikowano 25 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2019 Dwa zdjęcia - jak świeci bixenon w z51 z żarnikami OSRAM COOL BLUE INTENSE. Samochód z przebiegiem 150tyś km i jeździł na światłach "skandynawskich" - czyli mijania świeciły się cały czas. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rufus75 Opublikowano 25 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2019 Ja swoje zrobię za klika dni, mam auto u mechanika.Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wkar Opublikowano 26 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2019 Kolego rufus 75 nie mogę polecić konkretnych LEDÓW. W pon zrobię fotkę oprawy z palnikiem xenon i z LEDem. Porównasz sam. Ja kupiłem juź kilka kompletów LEDów różnych generacji. Każde mają plusy dodatnie jak i ujemne. Nie sprawdzałem nowej gen. 3D. Ma podobno najlepiej pasować do klasycznych układów optycznych. Kolega Jakub S.83 myli wszystko że wszystkim np. Napięcie robocze zestawu xenon (45-85V) z mocą LEDów. Światłość że strumieniem świetlnym itd. Proszę nie wprowadzać ludzi w błąd. Nie każdy musi znać się na fizyce. Jednak jeśli wypisuje się "prawdy objawione", to trzeba zajrzeć do podręcznika! Pozdrawiam serdecznie. wkar Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jakub.S83 Opublikowano 26 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2019 23 minuty temu, wkar napisał: Kolega Jakub S.83 myli wszystko że wszystkim np. Napięcie robocze zestawu xenon (45-85V) z mocą LEDów. Światłość że strumieniem świetlnym itd. Proszę nie wprowadzać ludzi w błąd. Nie każdy musi znać się na fizyce. Jednak jeśli wypisuje się "prawdy objawione", to trzeba zajrzeć do podręcznika! Pozdrawiam serdecznie. wkar Dla mnie W to Wat a V - Volt - więc nie wiem gdzie znalazłeś błąd i wiesz najlepiej co miałem na myśli A to, że akurat zakres Ci się zgodził to jednak jednostka to jednostka. Pisząc o plusach "ujemnych" - nie odsyłaj mnie proszę do podręcznika! A co do lumenów i luxów to chyba wyraźnie napisałem, że to dwie różne jednostki - gdzie sprzedawcy żaglują niby jak chcą i wprowadzają klientów w błąd. Nie wiem więc gdzie tu widzisz problem bo ja widzę, że nie znając mnie, przekręcasz moje słowa tak żeby Ci było wygodniej. Ja mam w głębokim poważaniu co sobie ktoś wsadzi do lampy byle nie spowodował wypadku. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wkar Opublikowano 27 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2019 (edytowane) Kolego rufus75. Wysyłam moje porównanie. Nie jest ono niestety zbyt miarodajne z powodu braku czasu. 1. Oprawa soczewkowa z Z50 USA, niestety niezamocowana " "na sztywno" i nie skalowana zbyt dokładnie. 2 Układ optyczny sprawny ( soczewka, odbłyśnik, przesłona). 3 lampa (palnik) D2 Philips ok500h pracy 4000K 4 zasilacz standard OEM (Mathushita 85V / 35W) 5 Led D2 ( NN na strukturach 2 x COB ( 4x Philips) 12V / 35W, chłodzenie pasywne. Niestety 6000K. Edytowane 27 Maja 2019 przez wkar Dodatkowe info 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wkar Opublikowano 27 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2019 Tak, źe trochę cięźko porównywać. Są zalety ale i wady. 1 brak czasu na rozgrzewanie. 2 znacznie większy stumień 3 znacznie mniejsze rozgrzewanie oprawy (mniejsze niszczenie układu optycznego) 4 mniejszy pobór mocy, 5 15 razy większa żywotność 6 brak układów wysokonapięciowych Z grubsza. Wady Zbyt wysoka temperatura barwowa (6000K) -poza maksymalną czułością oka ludzkiego. Gorszy rozkład biegunowy (3D) światłości - szczególnie przy porównaniu świateł długich. W najnowszych konstrukcjach LEDów jest lepiej. Po prostu struktura COB jest mniejsza, bardziej punktowa. I leży prawie w osi optycznej oprawy. Tak to wygląda z grubsza. Pozdrawiam. wkar Marker na bramie w odległości 120m 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rufus75 Opublikowano 27 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2019 Dzięki wielkie WKAR Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arkadiusz3011 Opublikowano 28 Maja 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2019 W dniu 25.05.2019 o 21:36, Jakub.S83 napisał: Dwa zdjęcia - jak świeci bixenon w z51 z żarnikami OSRAM COOL BLUE INTENSE. Samochód z przebiegiem 150tyś km i jeździł na światłach "skandynawskich" - czyli mijania świeciły się cały czas. To powiem Ci kolego że faktycznie nie masz źle... Mój tez jeździ od początku na ksenonach non stop wersja europejska nasza krajowa, ze salonu :P ale wydaje mi się że mam gorzej :( 1 minutę temu, arkadiusz3011 napisał: To powiem Ci kolego że faktycznie nie masz źle... Mój tez jeździ od początku na ksenonach non stop wersja europejska nasza krajowa, ze salonu :P ale wydaje mi się że mam gorzej :( Zrobię jutro foty jak nie zapomnę to pokażę Ci moje lampiony... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jungu Opublikowano 28 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2019 I tak macie luksus... Ja mam lampiony z usa bez ksenonów. Świecą jak w maluchu i do tego problem żeby jakieś sensowne żarówki hb5 dokupić. Myślę żeby kupić uniwersalny zestaw biksenonowy i wstawić w te lampy aby troche widniej było. W poprzedniej HR-Vce tak zrobiłem i nawet policaje myśleli że to oryginał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wkar Opublikowano 29 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2019 Spróbuj kolego z Led na oprawkę HB5. Niestety musisz ścíągać z alibaby itp, bo w kraju jest z tym słabo. Kupuj tylko najnowsze z prawie punktowym COB. Przy starszych, w związku z tym, że w oprawach na HB5, wiązka światła jest kształtowana wyłącznie przez odbłyśnik będzie kiepsko. Lampy będą świeciły bardzo mocno tuż przed autem, a jak je trochę podniesiesz, to będziesz oślepiał innych. Po prostu klasyczny układ optyczy nie nadaje się do starszych LEDów ( tych, które diody mają w sporym odsunięciu od osi. Xenonów, też nie kupuj, bo mają słabe filtry UV i powypalają ci oprawy. Poza tym tulejki (oprawki redukcyjne) są w nich robione tak, że lampa "lata" i jest spory kłopot z poprawnym skupianiem wiązki światła. Kupiłem kiedyś w kraju HB5 tzw. przeżarzone. To są takie halogeny o różnych głupich nazwach handlowych. Świecą one dużo jaśniej. Mają nawet dwa razy większy strumień. Mają lepszą barwę, bo bańka ma filtr niebieski. Odradzam zakup, bo żywotność takich żarówek liczona jest w setkach godzin, ceny duże. Tak, że njlepiej "zapolować" na soczewki i tam wsadzić fajne LEDy. Pozdrawiam. wkar Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.