Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Relingi


Grzegor
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć  kupiłem qq z 2012 roku i chciałbym założyć do niego relingi czymozna a jeśli tak czy ktoś z was już to robił i proszę o radę jak się do tego zabra

  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po zakupie swojego przeglądałem tematy i przewinęło mi się zdanie, że jak ori nie było relingów to nie założysz bo eni spełnią swojego zadania, brak jakiś wzmocnień, informacja podobno z serwisu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Serwis mnie mówił tak samo,wystarczy odpiąć trochę podsufitki i sprawdzić.Relingów nie było,ale wzmocnienia są i relingi założyłem.Nissanowi przy mistrzowskim wręcz cięciu kosztów ,chciałoby się uruchamiać osobną linię do dachów z relingami lub bez??? Dla mnie nonsens

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dla mnie tez to bez sensu by było tylko przytoczyłem info jakie się pojawiło w postach, czyli wierciłeś i nei ma problemu??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich.

Ja mam z 2008r czyli przed lifta. Na jesieni dokładałem relingi. Zakupiłem używane relingi razem z listwami (nie trzeba wtedy wycinać w starych listwach otworów).

Trzeba rozebrać podsufitkę i od spodu dachu są gotowa otwory we wzmocnieniach, wystarczy tylko zrobić otwory. Dwa z przodu, jeden na środku i jeden z tyłu (licząc na stronę).

Ja robiłem najpierw cienkim wiertłem otwór od środka, a następnie większym wiertłem od góry.

image.thumb.gif.61a52ade7e6dcaeccfeae91f0fa772dc.gif

Otwory od wewnątrz

image.thumb.gif.f6f23edc0a857152449eba6d81300cef.gif

Tu wierciłem otwory cienkim wiertłem od środka

image.thumb.gif.f484d617013968d8a405addadda53bf9.gif

Od zewnątrz

Montaż relingów zajął mi jeden dzień razem z konserwacją otworów.

Najgorsze to zdemontowanie podsufitki i plastików.

 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, DINO napisał:

dla mnie tez to bez sensu by było tylko przytoczyłem info jakie się pojawiło w postach, czyli wierciłeś i nei ma problemu??

Nie było problemu.W J11 jest o tyle łatwiej,że nie trzeba zdejmować podsufitki tylko odchylić.Ale wiercić trzeba z góry,więc bardzo ważne jest dokładne wymiarowanie otworów! i ostrożność,bo pod dachem są kurtyny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A spotkał ktos może relingi klejone tylko do dachu ? Osobiscie szukałem i nie mogę znaleźć,  i dla jasności,  chodzi mi  tylko o efekt wizualny . Wiem ze w ptaktycznym zastosowaniu , nie ma to racji bytu :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję :), gdyby ktoś jeszcze był chetny  bo ja sam kiepsko ogarniam takie zakupy :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, mucka38 napisał:

A spotkał ktos może relingi klejone tylko do dachu ? Osobiscie szukałem i nie mogę znaleźć,  i dla jasności,  chodzi mi  tylko o efekt wizualny . Wiem ze w ptaktycznym zastosowaniu , nie ma to racji bytu :)

A brałeś pod uwagę to,że w czasie jazdy mogą się odkleić???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, JACKO29 napisał:

A brałeś pod uwagę to,że w czasie jazdy mogą się odkleić???

Myślałem o tym , ale biorąc pod uwagę różnorodność klejów wszelakiej maści , myślę ze jest to tak prawdopodobne , jak odpadniecie wszystkich innych rzeczy klejonych na taśmy dwustronne , np. nakładki i listwy .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, mucka38 napisał:

nakładki i listwy . 

Pewnie myślisz o tych na drzwiach. W większości są jednak na kołki. Poza tym są małe i lekkie, i są na drzwiach, a nie na dachu, gdzie siły pochodzące z oporu powietrza są dużo większe. Jest jeszcze jeden aspekt. Wyobraź sobie minę mechanika, któremu zostanie reling w ręku, bo będzie chciał pobujać autem by jakieś luzy sprawdzić. :lol: A poza tym odpowiedzialność, co jak się oderwie na autostradzie i zrobi komuś krzywdę? Czy to w ogóle ma jakieś atesty?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W takim układzie , mechanika za dupe ;)

A tak poważnie,  kilka lat temu jechałem za gościem któremu rower spadł z dachu (bagażnika) , odrywają się koła i anteny cb mocowane na magnes ....Przykładów jest wiele . Montuje tafle szkła , mocowane do balustrad tylko i wyłącznie na klej , wiem że jestem w stanie tak zamocować relingi,  aby przy użytkowaniu do którego sa przewidziane , czyli tylko aspekt wizualny , nie odpadły samoistnie .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Dziękuję Jaromir32 za pomocny wpis. Doķladne zdjęcia przyspieszyły prace. Zamontowalem w maju oryginalne relingi zgodnie z instrukcją.

20200410_192035.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

Koledzy chciałem odświerzyć temat bo sam szykuję się do montażu fabrycznych relingów( mam już kupione z listwami) i zwrócic się do kolegi grzeslobo jak po koleji demontował tapicerkę a przedewszystkim podsufitkę z tyłu koło klapy ponoć jest na jakiś haczykach i czy zmagał się z jakimiś trudnościami oraz najważniejsze czym uszczelniał przewierty z góry czy pod dachem. Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jako że nie otrzymałem odpowiedzi sam zająłem się montażem relingów postanowiłem zdać relację z tych prac na forum dla zainteresowanych takim montażem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...