Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

[P10/W10] sonda lambda - co się stanie po odłączeniu


Guest jello
 Share

Recommended Posts

Witam,

 

Mam takowe pytanie: CO sie stanie jesli odlacze sonde lambde ? Czy spalanie wzrosnie? eoretycznie komp powinien obrac opthmalny sklad mieszanki i u mnie (P10 1.6) powinno teoretycznie spac spalanie (teraz bierze 14/100 w miescie - nie mam LPG).

Link to comment
Share on other sites

Nie powinno bo co? Napiszcie cos konkretnego w temacie, bo to dosyc wazne dla mnie. Noge mam lekką :D

 

A tak serio, to nize zyluje primerki i w sumie dziwne bo w zeszlym tyg. w miejscie wyszlo 14/100. Max 9-10 powinno byc :(

Link to comment
Share on other sites

witam

W mojej P10 LPG jak byla popsuta sonda to spalanie wzroslo z 8-9 litrow na 100km w trasie na 12l/100km wiec jest roznica czy sonda jest czy jej nie ma.tak mi sie wydaje mechanikiem nie jestem.po wymianie sody a wymienic w moim przypadku bylo ciezko(troche zachodu z mechanikami)spalanie znowu zeszlo do 8-9/100.wiec jak tobie 1.6 pali 14 i to benzyny to zdecydowanie za duzo.

POZDRAWIAM :D

Link to comment
Share on other sites

Guest macias-1981
Nie powinno bo co? Napiszcie cos konkretnego w temacie, bo to dosyc wazne dla mnie. Noge mam lekką :D

 

A tak serio, to nize zyluje primerki i w sumie dziwne bo w zeszlym tyg. w miejscie wyszlo 14/100. Max 9-10 powinno byc :(

Tu sie mylisz. Ponad dyche w miescie to norma...Ja na przykład mam 2.0 i pali mi różnie w zaleznosci jak jezdze 12-14.Moja sonda jest walnięta i nie działa poprawnie ale jezdze tak juz 1,5 roku i nie nazekam 1.6 wcale nie pali mniej bo pracuje z wiekszym wysilkiem niz 2.0
Link to comment
Share on other sites

Guest macias-1981
witam

W mojej P10 LPG jak byla popsuta sonda to spalanie wzroslo z 8-9 litrow na 100km w trasie na 12l/100km wiec jest roznica czy sonda jest czy jej nie ma.tak mi sie wydaje mechanikiem nie jestem.po wymianie sody a wymienic w moim przypadku bylo ciezko(troche zachodu z mechanikami)spalanie znowu zeszlo do 8-9/100.wiec jak tobie 1.6 pali 14 i to benzyny to zdecydowanie za duzo.

POZDRAWIAM :D

Igor on pisze o spalaniu w miescie a nie na trasie.
Link to comment
Share on other sites

No dobra.... Ale bez przesady, to nie jest normalne zeby tyle wychlala wg. mnie.

 

BTW: Dzis robilem autodiagnostyka "na druta". Wynik: 55 - brak usterek, wynik testu sondy - duzo mrugniec w ciagu 10 sek., inaczej - im wiecej gazu dawalem tym czesciej mrugala Check Engine.

Link to comment
Share on other sites

Guest Brodacz

Uszkodzona sonda lambda wpłynie na zanieczyszczenie środowiska, szybkie zużycie katalizatora i szybsze zużycie elementów silnika.

Informacje przez nią przekazywane są istotne dla silnika z punktu widzenia doboru składu mieszanki. W zależności od obciążenia ustala optymalne propocje ilości wtryskiwanego paliwa i powietrza. Jeżeli jej skład będzie nieprawidłowy, może drastycznie wzrosnąć temperatura spalania, będą emitowane toksyczne gazy do atmosfery, a katalizator nietani szybko padnie.

Osobiście nie popieram tego typu oszczędności bez względu na efekt.

 

8)

Link to comment
Share on other sites

Witam!

Moja sonda na stacji diagnostycznej wyszła jak nowa(przy analizie spalin)jednak spalanie 12l benzyny to jak dla mnie trochę dużo jak na japonczyka więc byłem jeszcze u elektryka i wyszło,że sonda pracuje w niskim zakresie napięć(do 0,4V zdaje się)a standard to 0,9V i elektryk stwierdził,że stąd takie zuzycie bo do silnika przez to idzie cały czas bogata mieszanka.Z autodiagnostyki w sumie wychodzi,że sonda jest sprawna,bo miga dość intensywnie przy obrotach 2200(trochę bez ładu i składu to miganie,ale jest tyle ile ma byc tych mignięć) i w sumie nie wiem co o tym wszystkim mysleć ,a wolę się upewnić co byście proponowali zanim wydam 250zł za nową sondę.A właśnie, jeszcze w tej kwestii, to jak z tymi zamiennikami,bo w sklepie powiedzieli,że orginał nissana to ponad 500zł a 250 to za zamiennik,czy taki można bez problemu wstawić.

Dzięki za wszelkie odpowiedzi

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Zamienniki chyba nie bardzo, bo szybko siadaja, ale zastanawiam sie nad jednym wyjatkiem - sondy Boscha, moze ktos z tym opcowal?

ja akurat myślałem o NGK

Wróciłem właśnie z wycieczki po sklepach i niestety NGK nie dokupienia,proponują sonde Walker-panowie brać?

Link to comment
Share on other sites

Guest robertss

Ja mam podobnie jak kolega Piko tzn sonda miga z na woltomierzu i w ogóle nie pokazuje napięcia, spalanie wzrosło jakieś 2 l więcej i mam okopconą rure. Silnik SR20DE, dzwoniłem do przedstawiciela ngk w Polsce i podali mi adresy sklepów w Lublinie warto do nich zadzwonić to pomogą. Proponowali uniwersalna za ok 250 zł z gwintem 12 , 290 zł w innym sklepie z JC (raczej bym nie ryzykował )

Link to comment
Share on other sites

uniwersalne sondy -sa dwa rodzaje,wlasnie roznia sie zakresami- cena jest zblizona ok 180 pln,dlatego rozne odczyty na kompie.bosch?-był dobry kiedys,jak go nie robili na wschodzie,to samo tyczy sie swiec.

Link to comment
Share on other sites

Zamienniki chyba nie bardzo, bo szybko siadaja, ale zastanawiam sie nad jednym wyjatkiem - sondy Boscha, moze ktos z tym opcowal?

ja akurat myślałem o NGK

Wróciłem właśnie z wycieczki po sklepach i niestety NGK nie dokupienia,proponują sonde Walker-panowie brać?

 

w opakowaniu Walker znalazłem sondę NTK (to to samo co NGK) :))

Link to comment
Share on other sites

Dalej nie napisaliscie nic konkretnego na temat teorii, iz w przypadku braku sondy labdy (odlaczona calkowiecie) komp przyjmie jakies domyslne ustawienia. Co o tym sadzicie? Pozdro :)

Link to comment
Share on other sites

po odłaczeniu sondy komputer przejdzie w stan awaryjny-bedzie chodzil,bedzie wiecej palił.historia:miałem kiedys uno turbo(troszke przerobione)auto nie chciało jechac po wymianie układu wydechowego na przelotowy sonda zesfirowała,auto niechciało jechac po odłaczeniu objawy objawy mineły,ale palił 14l na setke przy pojemnosci 1.3 to tyle.

Link to comment
Share on other sites

Witam, znalazłem kiedyś taki opis do silnika SR20DE

"Black(out); Red(in) & Heater (+); White Heater (-) "

Symbol 11014T12 Universal Titania Sensor Output 0 to 1 Volt. 12mm

Wiem że uniwersalne 3 żyłowe nie posiadają takich kolorów, tylko dwa białe i jeden czarny, więc się nie nadaje.

NTK i Bosch takie produkują tylko że są w cenie.

Link to comment
Share on other sites

czasem sie nadaje, jak 4 żyły - to cztery żyły, no 3 żyły od biedy będa pod warunkiem, że szary jest na masie w oryginalnej (mase wtedy trzeba wziąć z tłumika).

Zmierz oporność grzałki na ciepło i zimno - muszą być podobne - bo to tez ogłupi komp (grzałka to zazwyczaj 2 białe). zakres napięc - to najprawdopodobniej 0-1 V.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...