Gość jello Opublikowano 24 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2005 Witam, Mam takowe pytanie: CO sie stanie jesli odlacze sonde lambde ? Czy spalanie wzrosnie? eoretycznie komp powinien obrac opthmalny sklad mieszanki i u mnie (P10 1.6) powinno teoretycznie spac spalanie (teraz bierze 14/100 w miescie - nie mam LPG). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość sashxxx Opublikowano 24 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2005 jak na 1.6 to wydaje mi sie ze to strasznie duze spalanie, mi pali 2,0 na gazie 14l pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mepszo Opublikowano 24 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2005 nie powinno auto jeździć bez sondy może ta twoja jest walnięta albo coś innego/a może ciężka noga Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jello Opublikowano 24 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2005 Nie powinno bo co? Napiszcie cos konkretnego w temacie, bo to dosyc wazne dla mnie. Noge mam lekką A tak serio, to nize zyluje primerki i w sumie dziwne bo w zeszlym tyg. w miejscie wyszlo 14/100. Max 9-10 powinno byc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość igor Opublikowano 24 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2005 witam W mojej P10 LPG jak byla popsuta sonda to spalanie wzroslo z 8-9 litrow na 100km w trasie na 12l/100km wiec jest roznica czy sonda jest czy jej nie ma.tak mi sie wydaje mechanikiem nie jestem.po wymianie sody a wymienic w moim przypadku bylo ciezko(troche zachodu z mechanikami)spalanie znowu zeszlo do 8-9/100.wiec jak tobie 1.6 pali 14 i to benzyny to zdecydowanie za duzo. POZDRAWIAM Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość macias-1981 Opublikowano 24 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2005 Nie powinno bo co? Napiszcie cos konkretnego w temacie, bo to dosyc wazne dla mnie. Noge mam lekką A tak serio, to nize zyluje primerki i w sumie dziwne bo w zeszlym tyg. w miejscie wyszlo 14/100. Max 9-10 powinno byc Tu sie mylisz. Ponad dyche w miescie to norma...Ja na przykład mam 2.0 i pali mi różnie w zaleznosci jak jezdze 12-14.Moja sonda jest walnięta i nie działa poprawnie ale jezdze tak juz 1,5 roku i nie nazekam 1.6 wcale nie pali mniej bo pracuje z wiekszym wysilkiem niz 2.0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość macias-1981 Opublikowano 24 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2005 witamW mojej P10 LPG jak byla popsuta sonda to spalanie wzroslo z 8-9 litrow na 100km w trasie na 12l/100km wiec jest roznica czy sonda jest czy jej nie ma.tak mi sie wydaje mechanikiem nie jestem.po wymianie sody a wymienic w moim przypadku bylo ciezko(troche zachodu z mechanikami)spalanie znowu zeszlo do 8-9/100.wiec jak tobie 1.6 pali 14 i to benzyny to zdecydowanie za duzo. POZDRAWIAM Igor on pisze o spalaniu w miescie a nie na trasie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jello Opublikowano 24 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2005 No dobra.... Ale bez przesady, to nie jest normalne zeby tyle wychlala wg. mnie. BTW: Dzis robilem autodiagnostyka "na druta". Wynik: 55 - brak usterek, wynik testu sondy - duzo mrugniec w ciagu 10 sek., inaczej - im wiecej gazu dawalem tym czesciej mrugala Check Engine. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Brodacz Opublikowano 25 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2005 Uszkodzona sonda lambda wpłynie na zanieczyszczenie środowiska, szybkie zużycie katalizatora i szybsze zużycie elementów silnika. Informacje przez nią przekazywane są istotne dla silnika z punktu widzenia doboru składu mieszanki. W zależności od obciążenia ustala optymalne propocje ilości wtryskiwanego paliwa i powietrza. Jeżeli jej skład będzie nieprawidłowy, może drastycznie wzrosnąć temperatura spalania, będą emitowane toksyczne gazy do atmosfery, a katalizator nietani szybko padnie. Osobiście nie popieram tego typu oszczędności bez względu na efekt. 8) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość piko70 Opublikowano 25 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2005 Witam! Moja sonda na stacji diagnostycznej wyszła jak nowa(przy analizie spalin)jednak spalanie 12l benzyny to jak dla mnie trochę dużo jak na japonczyka więc byłem jeszcze u elektryka i wyszło,że sonda pracuje w niskim zakresie napięć(do 0,4V zdaje się)a standard to 0,9V i elektryk stwierdził,że stąd takie zuzycie bo do silnika przez to idzie cały czas bogata mieszanka.Z autodiagnostyki w sumie wychodzi,że sonda jest sprawna,bo miga dość intensywnie przy obrotach 2200(trochę bez ładu i składu to miganie,ale jest tyle ile ma byc tych mignięć) i w sumie nie wiem co o tym wszystkim mysleć ,a wolę się upewnić co byście proponowali zanim wydam 250zł za nową sondę.A właśnie, jeszcze w tej kwestii, to jak z tymi zamiennikami,bo w sklepie powiedzieli,że orginał nissana to ponad 500zł a 250 to za zamiennik,czy taki można bez problemu wstawić. Dzięki za wszelkie odpowiedzi Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jello Opublikowano 25 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2005 Zamienniki chyba nie bardzo, bo szybko siadaja, ale zastanawiam sie nad jednym wyjatkiem - sondy Boscha, moze ktos z tym opcowal? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość piko70 Opublikowano 25 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2005 Zamienniki chyba nie bardzo, bo szybko siadaja, ale zastanawiam sie nad jednym wyjatkiem - sondy Boscha, moze ktos z tym opcowal? ja akurat myślałem o NGK Wróciłem właśnie z wycieczki po sklepach i niestety NGK nie dokupienia,proponują sonde Walker-panowie brać? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość robertss Opublikowano 25 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2005 Ja mam podobnie jak kolega Piko tzn sonda miga z na woltomierzu i w ogóle nie pokazuje napięcia, spalanie wzrosło jakieś 2 l więcej i mam okopconą rure. Silnik SR20DE, dzwoniłem do przedstawiciela ngk w Polsce i podali mi adresy sklepów w Lublinie warto do nich zadzwonić to pomogą. Proponowali uniwersalna za ok 250 zł z gwintem 12 , 290 zł w innym sklepie z JC (raczej bym nie ryzykował ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość rebus Opublikowano 25 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2005 uniwersalne sondy -sa dwa rodzaje,wlasnie roznia sie zakresami- cena jest zblizona ok 180 pln,dlatego rozne odczyty na kompie.bosch?-był dobry kiedys,jak go nie robili na wschodzie,to samo tyczy sie swiec. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość holy Opublikowano 26 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2005 Zamienniki chyba nie bardzo, bo szybko siadaja, ale zastanawiam sie nad jednym wyjatkiem - sondy Boscha, moze ktos z tym opcowal? ja akurat myślałem o NGK Wróciłem właśnie z wycieczki po sklepach i niestety NGK nie dokupienia,proponują sonde Walker-panowie brać? w opakowaniu Walker znalazłem sondę NTK (to to samo co NGK) ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jello Opublikowano 26 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2005 Dalej nie napisaliscie nic konkretnego na temat teorii, iz w przypadku braku sondy labdy (odlaczona calkowiecie) komp przyjmie jakies domyslne ustawienia. Co o tym sadzicie? Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość rebus Opublikowano 27 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2005 po odłaczeniu sondy komputer przejdzie w stan awaryjny-bedzie chodzil,bedzie wiecej palił.historia:miałem kiedys uno turbo(troszke przerobione)auto nie chciało jechac po wymianie układu wydechowego na przelotowy sonda zesfirowała,auto niechciało jechac po odłaczeniu objawy objawy mineły,ale palił 14l na setke przy pojemnosci 1.3 to tyle. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ostek Opublikowano 27 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2005 Witam, znalazłem kiedyś taki opis do silnika SR20DE "Black(out); Red(in) & Heater (+); White Heater (-) " Symbol 11014T12 Universal Titania Sensor Output 0 to 1 Volt. 12mm Wiem że uniwersalne 3 żyłowe nie posiadają takich kolorów, tylko dwa białe i jeden czarny, więc się nie nadaje. NTK i Bosch takie produkują tylko że są w cenie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
p_flori Opublikowano 29 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2005 czasem sie nadaje, jak 4 żyły - to cztery żyły, no 3 żyły od biedy będa pod warunkiem, że szary jest na masie w oryginalnej (mase wtedy trzeba wziąć z tłumika). Zmierz oporność grzałki na ciepło i zimno - muszą być podobne - bo to tez ogłupi komp (grzałka to zazwyczaj 2 białe). zakres napięc - to najprawdopodobniej 0-1 V. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość piko70 Opublikowano 6 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2005 Panowie jeszcze jedno pytanie w kwestii sondy: czy oryginalna sonda z P12 będzie pasować do P11? Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.