jackal79 Posted June 1, 2019 Share Posted June 1, 2019 Witam , Navara 2008 ponad 200 tys km 171 km Mam brak mocy z dołu aż dosłownie nie da się ruszyć samochodem na 1 biegu lub na wstecznym pod nawet niewielkie wzniesienie . do 1500 obrotów Brak błędów na komputerze - byłem u Mechanika od wtrysków - twierdzi iż wtryski są ok. co ciekawe od 2 tys obrotów silnik idzie bez problemów ( wręcz idzie jak rakieta ) , ogólnie zapala od strzała brak jakichkolwiek wibracji , nie dymi tylko problem z ruszeniem Przy wolnych obrotach brak reakcji na gaz przy obciążeniu. Jakieś rady ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jackal79 Posted June 1, 2019 Author Share Posted June 1, 2019 a moze to Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
KrisT Posted June 1, 2019 Share Posted June 1, 2019 elektrozawór sterujący turbiną N75... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jackal79 Posted June 2, 2019 Author Share Posted June 2, 2019 Dodam jeszcze iż podłączyłem strzykawkę pod gruszkę od strony zaworu N75 ,jak na moje oko gruszka chodzi poprawnie i podciśnienie nie ucieka ... ale zauważyłem ze gruszka na wolnych obrotach faluje góra duł non stop .... Pytanie brzmi czy tak ma być czy szukać innego rozwiązania . ? polecam ten filmik jako diagnoza gruszki lub turbiny itp ... https://youtu.be/llagNzzY6Qo Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
papa_bizkit Posted June 8, 2019 Share Posted June 8, 2019 (edited) Sprawdź ten czujnik luzu w skrzyni biegów jak masz tempomat lub podgrzewanie silnika to łatwo zdiagnozujesz Edited June 8, 2019 by papa_bizkit Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
KrisT Posted June 8, 2019 Share Posted June 8, 2019 ten czujnik nie ma nic wspolnego z wchodzeniem silnika na obr. zazwyczaj wadliwa praca N75 powoduje takie objawy jak mułowatośc i nagły strzał mocy po przekroczeniu np 2k obr czy więcej. W N75 jest membrana jej nieszczelnosc przez zabrudzenie bądz uszkodzenie mechaniczne daje takie objawy. Do tego dochodzi zatarta zwora czy pęknięta spręzynka ktora dociska zworę do gumki membrany.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jackal79 Posted June 11, 2019 Author Share Posted June 11, 2019 W dniu 1.06.2019 o 21:52, KrisT napisał: elektrozawór sterujący turbiną N75... W dniu 8.06.2019 o 23:20, KrisT napisał: ten czujnik nie ma nic wspolnego z wchodzeniem silnika na obr. zazwyczaj wadliwa praca N75 powoduje takie objawy jak mułowatośc i nagły strzał mocy po przekroczeniu np 2k obr czy więcej. W N75 jest membrana jej nieszczelnosc przez zabrudzenie bądz uszkodzenie mechaniczne daje takie objawy. Do tego dochodzi zatarta zwora czy pęknięta spręzynka ktora dociska zworę do gumki membrany.... Wymieniłem ten zawór na nowy i tak samo się zachowuje ... czyli nic to nie dało ... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jackal79 Posted June 11, 2019 Author Share Posted June 11, 2019 Ale faktycznie jak jak dam bieg na włączonym podgrzewaniu sinika obroty nie spadają ... Jak to te czujniki to o co mam pytać ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
papa_bizkit Posted June 15, 2019 Share Posted June 15, 2019 https://www.sklep4x4.pl/sklep/pr/217/23329/Czujnik-biegu-jalowego-skrzyni-biegow-Nissan-Navara-D40,-Pathfinder-R51-2-5dCi--32006-CD10B-.html tylko jakaś cena zabójcza. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kris_Ka Posted July 26, 2019 Share Posted July 26, 2019 W dniu 11.06.2019 o 20:30, jackal79 napisał: Ale faktycznie jak jak dam bieg na włączonym podgrzewaniu sinika obroty nie spadają ... Jak to te czujniki to o co mam pytać ? Kolego wymienialismy sprzeglo z dwumasem w moim Patku i przy okazji wymienilem czujnik polozenia luzu (85 zl mnie kosztowal, jak chcesz dam Ci link do strony www). Tempomat mi na poczatku rozlaczalo pozniej calkowicie znikl, grzalka po wrzuceniu biegu dalej grzala obroty wiec od razu wiedzielismy ze to czujnik. Nie wiem przez co, ale po wymianie sprzegla i tego czujnika auto odrzylo. Nigdy mi tak nie jezdzil jak teraz. Przy ruszaniu ze swiatel kola piszcza a mialem takie same objawy jak Ty: do czasu zalapania turbiny wyprzedzaly mnie rowery. Ruszyc go z miejsca to byla masakra mimo, iz miesiac wczesniej wymienilem N75 i masowy przeplywomierz powietrza. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jackal79 Posted October 13, 2019 Author Share Posted October 13, 2019 To jednak ten czujnik położenia lewarka a dokładnie biegu N. Wszytko działa poprawnie .. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.