domelboss Opublikowano 13 Czerwca 2019 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2019 Witam serdecznie mam pytanie krótkie i na temat gdy włączam klimatyzację w gorący dzień po jakimś czasie na wolnych obrotach słyszę pod silnikiem Cyganie tak jakby jakiś zawór nie otwierał się lub nie zamykał Dzieje się to tylko na wolnych obrotach i wtedy tobie Klimatyzacja przestaje działać Gdy przyspieszam wszystko wraca do normy albo daje wyższe obroty nie wiem co to może być czy zawór rozprężny czy coś innego proszę o poradę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
voyager1956 Opublikowano 14 Czerwca 2019 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2019 To cykanie to załączanie lub rozłączanie klimatyzacji na sprzęgle kompresora , trzeba ją uzupełnic bo gazu za mało Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
clavikord Opublikowano 15 Czerwca 2019 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2019 Ja mam podobne objawy jak stoje w korku. Wentylator na drugim biegu, i jak dłużej postoje w upale, to rozłącza mi klimę. Poziom czynnika ok. Wg mnie rozłącza celowo sprężarkę bo mam za wysokie ciśnienie w układzie (skraplacz kaput?). Nie wiem kto wymyślił układ z jednym wentylatorem w tym samochodzie... Ostatnio nawet w nocy przy 24 stopniach potrafi chodzić na drugim biegu.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michaell Opublikowano 15 Czerwca 2019 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2019 Nissan ma słabą klimatyzację, porównując np z mercedesem c klasą z tych samych lat to klima w primerze wypada słabo. U mnie jest tak że jak ostatnio zatrzymałem się na autostradzie i był wypadek to musiałem puścić gorące powietrze do środka bo temperatura rosła. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
clavikord Opublikowano 16 Czerwca 2019 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2019 (edytowane) Dzisiaj wypłukałem pod ciśnieniem obie chłodnice. Niby nie były mocno zabrudzone, ale pozbyłem się przylegającej warstwy kurzu. Zobaczymy czy to coś zmieni. Jak na złość upały odpuściły. Nie mniej, wczoraj w nocy było 27 stopni i po 15 minutach wentylator wskoczył na drugi bieg, czyli dalej tworzy się dość wysokie ciśnienie. Pytanko, ktoś przekładał wentylator z pojedynczego na podwójny? Widziałem, że w kultowym 1.9 dci były i takie i takie. Nie dziwota, że to nie działa,. jak duże radiatory są chłodzone z jednej strony małym wentylatorem. @voyager1956 jak masz u siebie? Edytowane 16 Czerwca 2019 przez clavikord Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rrabbit Opublikowano 16 Czerwca 2019 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2019 Witam. Ja nie mam problemu ale proponowalbym wyplukac caly system chlodzenia przy pomocy jakiegos srodka. Kiedys w escorcie mialem problem z nagrzewnica bo byla zakamieniona, poprzedni wlasciciel zamiast naprawic przeciek na termostacie dolewal wody z kranu co 2h. Pozdro. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
clavikord Opublikowano 18 Czerwca 2019 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2019 W dniu 16.06.2019 o 10:21, Rrabbit napisał: Witam. Ja nie mam problemu ale proponowalbym wyplukac caly system chlodzenia przy pomocy jakiegos srodka. Kiedys w escorcie mialem problem z nagrzewnica bo byla zakamieniona, poprzedni wlasciciel zamiast naprawic przeciek na termostacie dolewal wody z kranu co 2h. Pozdro. Rady bardzo słuszne, kranówka szybko skatuje układ chłodzenia - nie mniej nie związane z tematem tego wątku. Tutaj problem z układem klimatyzacji 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rrabbit Opublikowano 18 Czerwca 2019 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2019 (edytowane) Quote Nie mniej, wczoraj w nocy było 27 stopni i po 15 minutach wentylator wskoczył na drugi bieg, czyli dalej tworzy się dość wysokie ciśnienie. Pytanko, ktoś przekładał wentylator z pojedynczego na podwójny? Widziałem, że w kultowym 1.9 dci były i takie i takie. Nie dziwota, że to nie działa,. jak duże radiatory są chłodzone z jednej strony małym wentylatorem. Hmmm, mozliwe ze jestem w bledzie ale co ten wentylator ma wspolnego z klimatyzacja? Jezeli sie wlacza to dlatego ze silnik ma za wysoka temperature. BTW u mnie jest podwojny. Edytowane 18 Czerwca 2019 przez Rrabbit Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
clavikord Opublikowano 20 Czerwca 2019 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2019 @Rrabbit https://autokult.pl/27542,klimatyzacja-w-samochodzie-wszystko-co-powinienes-o-niej-wiedziec Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michaell Opublikowano 22 Czerwca 2019 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2019 1,9 dci ma chłodnicę z jednym wiatrakiem. Nigdy nie widziałem z dwoma Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
voyager1956 Opublikowano 28 Czerwca 2019 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2019 Opisane objawy wskazują na przytkany zawór rozpręźny , po jego wymianie chłodzenie piwinno wrócić do normy . Przyczyną jest nie załączanie klimy zimą na chwilę , gdzie czynnik smarujący pojdzie w ruch i przesmaruje elemety klimy w tym zawór rozpręźny Z chwilą załączenia klimy włącza sie jej wentylator a ten niby drugi bieg to słyszysz drugi wentylator od układu chłodzenia. Typowym objawem przytkanego zaworu rozpręźnego jest zanikanie chłodzenia na wolnych obrotach i powrót po zwiększeniu obrotów silnika . Wiem bo sam to przerabiałem. Jeźeli w układzie chłodzenia wytwarza się za duźe ciśnienie to wskazuje na uszczelkę pod głowicą lub nie otwieranie się termostatu ale tu trzeba właściwej diagnozy zanim wrzucimy się w koszty. To powodzenia w szukaniu przyczyny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotro29 Opublikowano 28 Czerwca 2019 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2019 (edytowane) Witam Dzisiaj diagnoza od fachowca od klimy / dobrego/ padnięta sprężarka. Moje pytanie Czy sprężarki w primerach p12 są takie same w różnych wersjach silnikowych czy są różne ? Pozdrawiam Edytowane 28 Czerwca 2019 przez piotro29 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
clavikord Opublikowano 29 Czerwca 2019 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2019 21 godzin temu, voyager1956 napisał: Opisane objawy wskazują na przytkany zawór rozpręźny , po jego wymianie chłodzenie piwinno wrócić do normy . Przyczyną jest nie załączanie klimy zimą na chwilę , gdzie czynnik smarujący pojdzie w ruch i przesmaruje elemety klimy w tym zawór rozpręźny Z chwilą załączenia klimy włącza sie jej wentylator a ten niby drugi bieg to słyszysz drugi wentylator od układu chłodzenia. Typowym objawem przytkanego zaworu rozpręźnego jest zanikanie chłodzenia na wolnych obrotach i powrót po zwiększeniu obrotów silnika . Wiem bo sam to przerabiałem. Jeźeli w układzie chłodzenia wytwarza się za duźe ciśnienie to wskazuje na uszczelkę pod głowicą lub nie otwieranie się termostatu ale tu trzeba właściwej diagnozy zanim wrzucimy się w koszty. To powodzenia w szukaniu przyczyny Klima jest włączona cały rok. Nie mogę słyszeć drugiego biegu wentylatora od układu chłodzenia, skoro takowego nie ma. Włącza się 2 bieg, a jak wyłączę klimę to wyłącza się całkowicie wentylator, także to nie układ chłodzenia. Problem zanikania chłodzenia na wolnych obrotach nie występuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
voyager1956 Opublikowano 15 Lipca 2019 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2019 Clavicord mój opis był do przypadku opisanego na początku tematu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.