Tomek1984 Opublikowano 21 Czerwca 2019 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2019 Witam, Od pewnego czasu w moim Nissanie X-Trail (T31) z 2.0 dci (4x4) jest problem z mocą / momentem obrotowym. Otóż, maksymalnie osiąga 2,2-2,5 tyś obr/min na 2-6 biegu (na pierwszym to da radę dojść do 3 tyś ale ledwo) i to dość mozolnie no i czuć oczywiście że jest bardzo ospały. Prędkość maks. to jakieś 110-120 km/h i dalej nie chce już jechać. Gdy temperatury zewnętrzne są niższe to auto jest nieco żwawsze ale rekordów nigdzie nie pobije mimo to. A i jest wycięty DPF. Podłączyłem go pod komputer i wyskoczyły takie błędy: P2452, P2263 (wg. https://www.obd-codes.com/p2263 ten błąd może wynikać z pojawienia się błędu P2452), P1436 oraz 2A00 i 0133. Domyślam się, że problem będzie krążył wokół czujnika różnicy ciśnień DPF. Pytanie - gdzie ten czujnik można znaleźć? W komorze silnika? Czy gdzieś za / przed dpf? Czy ktoś z forumowiczów spotkał się z podobnym problemem? Będę wdzięczny za porady i pomoc Tomek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrek3 Opublikowano 21 Czerwca 2019 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2019 (edytowane) Czujnik ,który robił u mnie identyczne objawy jest przy silniku od tyłu u góry ale od strony pasażera przy samej grodzi ciężko go dojrzeć. Tu jest aukcja do niego: https://allegro.pl/oferta/czujnik-cisnienia-spalin-2-o-dci-koleos-dpf-slask-7607430698 W serwisie poczekasz na niego i będzie kosztował sporo ponad 400pln Jest jeszcze jeden czujnik ,który może takie objawy powodować ,plastikowy ,ale na 90% jestem pewny ze to nie on: https://allegro.pl/oferta/czujnik-cisnienia-spalin-qashqai-x-trail-koleos-7652602981 Edytowane 21 Czerwca 2019 przez piotrek3 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek1984 Opublikowano 24 Czerwca 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2019 Super, wielkie dzięki za pomoc :) ASO będę unikał bo kiedy kilka lat temu była akcja serwisowa związana ze ślizgami przy korbowodach to przy okazji chcieli mi wymienić sondę lambdę za 700 zł :D Bzdura totalna... a no i wąż gumowy do turbo bo był pęknięty - 800 zł. Znalazłem sobie taki sam za 60 zł i od 3 lat działa super :) A co z wężami, przewodami idącymi do czujnika? Jakieś przetarcia, uszkodzenia może? W jakich miejscach najlepiej szukać takich rzeczy, jeśli są? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrek3 Opublikowano 24 Czerwca 2019 Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2019 Tam gdzie jest czujnik nic z nim sie nie styka. Gdybyś z tym pojechał do ASO i jakims cudem od razu udało im sie prawidłowo zdiagnozowac usterke to na pewno wymienili by oba podane przeze mnie czujniki.A ten jeden co prawdopodobnie jest uszkodzony kosztuje u nich ok.500 zł. Na zdjeciu jakie pokazałem czujnik jest razem z obudową ,a w ASO sam tylko czujnik jest oferowany. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek1984 Opublikowano 26 Czerwca 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2019 W dniu 24.06.2019 o 21:56, piotrek3 napisał: Tam gdzie jest czujnik nic z nim sie nie styka. Gdybyś z tym pojechał do ASO i jakims cudem od razu udało im sie prawidłowo zdiagnozowac usterke to na pewno wymienili by oba podane przeze mnie czujniki.A ten jeden co prawdopodobnie jest uszkodzony kosztuje u nich ok.500 zł. Na zdjeciu jakie pokazałem czujnik jest razem z obudową ,a w ASO sam tylko czujnik jest oferowany. Czyli zatem reasumując, kupić ten czujnik (z osłoną)? https://allegro.pl/oferta/czujnik-cisnienia-spalin-2-o-dci-koleos-dpf-slask-7607430698 Cytat W dniu 24.06.2019 o 21:56, piotrek3 napisał: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrek3 Opublikowano 26 Czerwca 2019 Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2019 (edytowane) Tak.Sprzedawcy nic nie przyjdzie po obudowie dlatego sprzedaje razem z czujnikiem-bez wpływu na końcową cenę. A przy wymianie poluźnij zaciski i przełóż tylko sam czujnik-to się nie narobisz. Edytowane 26 Czerwca 2019 przez piotrek3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek1984 Opublikowano 9 Lipca 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2019 Dzięki wielkie za pomoc !! Czujnik kupiony i wymieniony (trochę było z tym zabawy) ;) Tylko, że auto dalej się zachowuje tak jak zachowywało do tej pory - błędów nie wyczyściłem z komputera i rozumiem, że to może być teraz powód? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mereth92 Opublikowano 9 Lipca 2019 Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2019 Nie, powodem jest to że wymieniłeś element który prawdopodobnie nie był uszkodzony. Podjedź gdzieś na diagnostykę a nie odczytanie błędów, daj zarobić ludziom co się na tym znają i dowiesz się w czym jest problem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrek3 Opublikowano 10 Lipca 2019 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2019 16 godzin temu, Mereth92 napisał: Nie, powodem jest to że wymieniłeś element który prawdopodobnie nie był uszkodzony. Podjedź gdzieś na diagnostykę a nie odczytanie błędów, daj zarobić ludziom co się na tym znają i dowiesz się w czym jest problem. Zawsze twierdziłem,ze podstawa to prawidłowa diagnostyka przez osobe ,która ma wiedze i doświadczenie w interpretacji wskazań komputera. W tym przypadku albo diagnoza była błędna albo też zakupiony czujnik używany też jest wadliwy.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skycruiser Opublikowano 29 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 29 Lutego 2020 W dniu 21.06.2019 o 18:13, Tomek1984 napisał: Witam, Od pewnego czasu w moim Nissanie X-Trail (T31) z 2.0 dci (4x4) jest problem z mocą / momentem obrotowym. Otóż, maksymalnie osiąga 2,2-2,5 tyś obr/min na 2-6 biegu (na pierwszym to da radę dojść do 3 tyś ale ledwo) i to dość mozolnie no i czuć oczywiście że jest bardzo ospały. Prędkość maks. to jakieś 110-120 km/h i dalej nie chce już jechać. Gdy temperatury zewnętrzne są niższe to auto jest nieco żwawsze ale rekordów nigdzie nie pobije mimo to. A i jest wycięty DPF. Podłączyłem go pod komputer i wyskoczyły takie błędy: P2452, P2263 (wg. https://www.obd-codes.com/p2263 ten błąd może wynikać z pojawienia się błędu P2452), P1436 oraz 2A00 i 0133. Domyślam się, że problem będzie krążył wokół czujnika różnicy ciśnień DPF. Pytanie - gdzie ten czujnik można znaleźć? W komorze silnika? Czy gdzieś za / przed dpf? Czy ktoś z forumowiczów spotkał się z podobnym problemem? Będę wdzięczny za porady i pomoc Tomek Witam Mam podobne objawy do opisanych powyżej. Obroty max 2.2, prędkość max 120 km/h, pedał gazu dociśnięty do podłogi i brak reakcji. Miga lampka tempomatu SET. Po wyłączeniu zapłonu i uruchomieniu ponownym na chwilę wraca wszystko do normy po czym ponownie wchodzi w tryb awaryjny. Nie zapala się ani DPF ani Check Engine (posiadam DPF). Pewnego razu pokazał się komunikat check engine i kod P2263. Po skasowaniu jakiś czas było ok.Turbina po regeneracji , wtryski sprawdzone. Podejrzewam DPF że jest zawalony (przebieg 360kkm) mimo braku sygnalizacji.Planuję czyszczenie chemiczno- mechaniczne.Wcześniej był wypalany w ASO. Sprawdzę jeszcze te czujniki ciśnienia spalin i więcej nie mam pomysłów. Może ktoś rozwiązał podobny problem.Będę wdzięczny za pomoc. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skycruiser Opublikowano 21 Czerwca 2020 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2020 Sprawa wygląda na rozwiązaną.Wymieniłem elektrozawór sterowania doładowaniem turbosprężarki (pasuje od Koleosa) 4 problem zniknął. Mam już przejechane 2000 km i bez problemów. Dodatkowo zaślepiłem sobie EGR i X-trail śmiga jak młody:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek1984 Opublikowano 21 Czerwca 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2020 (edytowane) 5 godzin temu, skycruiser napisał: Sprawa wygląda na rozwiązaną.Wymieniłem elektrozawór sterowania doładowaniem turbosprężarki (pasuje od Koleosa) 4 problem zniknął. Mam już przejechane 2000 km i bez problemów. Dodatkowo zaślepiłem sobie EGR i X-trail śmiga jak młody:) Dzięki za odpowiedź U mnie DPF był wycięty i wywala błąd DPF. DPF był dawno wycięty zanim go nabyłem (koniec 2014), ale lampka się nie zapalała. Dopiero w jakoś w 2015 zapalił się najpierw check engine (błędów nie sprawdziłem, bo auto dalej normalnie jeździło), a błąd DPF wywalił w 2016 roku jak pamiętam i dalej też bez objawów. Niestety, ten problem z którym teraz bujam się od sierpnia 2017 nie "umarł" bo nikt nie potrafił z tych "elektroników" go dobrze zdiagnozować - każdy co innego, że np. źle wycięty DPF i trzeba na nowo soft wgrać albo że trzeba czujniki wymienić..... trochę się pogubiłem. Ale jest światełko w tunelu - przeczyściłem przepływomierz, przedmuchałem go, następnie wyczyściłem styki od czujnika za puszką z DPF i zaczął nagle lepiej jeździć, przyspieszać itp - stał się żywszy... ALE dalej daleko do ideału jeszcze. Jeśli jest problem z elektrozaworem to też by jakiś błąd wyrzucił? Edytowane 21 Czerwca 2020 przez Tomek1984 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pablo720709 Opublikowano 28 Czerwca 2020 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2020 Witam. Jeżeli masz wycięty dpf to powinien być do tego zrobiony odpowiednio soft do sterownika silnika. Jeżeli wyskakują błędy od dpf i i czujników z nim związanych np czujnik ciśnienia różnicowego , to znaczy że coś w oprogramowaniu się posypało Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrek3 Opublikowano 29 Czerwca 2020 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2020 W dniu 28.06.2020 o 09:08, Pablo720709 napisał: Witam. Jeżeli masz wycięty dpf to powinien być do tego zrobiony odpowiednio soft do sterownika silnika. Jeżeli wyskakują błędy od dpf i i czujników z nim związanych np czujnik ciśnienia różnicowego , to znaczy że coś w oprogramowaniu się posypało Oczywiscie, trzeba modyfikowac soft po wycieciu dpf ale z róznych wzgledów (również prawnych)cale sterowanie dpf wraz ze wszystkimi czujnikami powinno pozostac i byc aktywne. Jak tak to jest wykonane jw to równiez powodem błedów moze byc po prostu usterka ktoregoś z czujników od dpf. Podstawa to dobra diagnostyka komputerowa przez osobe ,ktora umie wlasciwie odczytac wskazania komputera. Z doswiadczenia wiem,ze z tym jest akurat najwiekszy problem i osobiscie jezdze autem ponad 100km w jedna strone do fachowca ,ktory jak na razie zawsze trafnie umial odczytywac pokazane błedy bo tam gdzie mieszkam róznie z tym bywało.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek1984 Opublikowano 29 Czerwca 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2020 Wczoraj w niedzielę, auto zawiozłem do fachowca elektronika samochodwego - czekam za info od niego, ciekawe co mi powie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.