Jump to content
Części Nissana - iParts.pl
tota200

płyta podłogowa

Recommended Posts

tota200

Witam forumowiczów. Nazywam się Szymon. Zwracam się do was gdyż moja wiedza o nissanach jest zerowa. Czy w nissanie Juke jest różnica w płycie podłogowej między wersją z przednim napędem, a wersją 4x4?

Pozdrawiam :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Daniel_I

Zależy, co rozumiesz pod pojęciem "płyta podłogowa" - jeśli chodzi o płytę podłogową w sensie platformy konstrukcyjnej to jest to ta sama płyta podłogowa, natomiast podłoga w obu wersjach całkowicie identyczna nie jest - Juke FWD i Juke AWD różnią się kształtem podłogi począwszy mniej więcej od słupka C, z tego powodu wersja FWD ma większy (głębszy) bagażnik. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
tota200

Dziękuje za odpowiedź. Najbardziej interesuje mnie mocowanie tylnego zawieszenia. Przeglądałem zdjęcia tylnej karoserii (których jest jak na lekarstwo) i nie mogę wyłapać miejsc na śruby.  Platforma konstrukcyjna, mam przez to rozumieć cały układ nośny samochodu? Słupki, progi, podłużnice, belki?

Jeżeli chodzi o zawieszenie, zależy mi na podmianie belki na wielowahacz. Przekładanie napędu nie wchodzi w grę. Dlatego właśnie pytam o tą podłogę/platformę z miejscami montażowymi. Spotkałem się z samochodami, gdzie płyta podłogowa była identyczna i dzięki temu bez żadnego problemu można było przekładać zawieszenia, napędy itd, ale tak jak mówiłem, o nissanach nie mam zielonego pojęcia :p.

Pozdrawiam :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Daniel_I
1 godzinę temu, tota200 napisał:

Platforma konstrukcyjna, mam przez to rozumieć cały układ nośny samochodu? Słupki, progi, podłużnice, belki?

Raczej układ pewnych elementów i ich rozmieszczenie względem siebie - nawet nie z dokładnością do wymiarów. Dla przykładu VW dla wszystkich aut z poprzecznym silnikiem używa tej samej modularnej płyty podłogowej (MQB) więc zarówno VW Polo jak i Skoda Kodiaq są samochodami opartymi o tę samą płytę podłogową, chociaż z tego faktu za wiele nie wynika w kontekście możliwości wymiany części zawieszenia między nimi ;)

1 godzinę temu, tota200 napisał:

Jeżeli chodzi o zawieszenie, zależy mi na podmianie belki na wielowahacz

Odważny pomysł :D - ale moim zdaniem nie da się tego zrobić w rozsądny sposób. 

AWD ma ramę pomocniczą , do której są zamocowane wahacze poprzeczne, tutaj coś widać: KLIK. Z tego właśnie powodu bagażnik jest płytszy - ta rama wisi pod podłogą bagażnika i zajmuje miejsce, nie ma tam nawet miejsca na podłużny tłumik końcowy, dlatego w AWD jest on zamontowany poprzecznie pod tylnym zderzakiem. Wewnątrz tej ramy podwieszony jest również tylny mechanizm różnicowy, ale nawet bez niego rama nie wejdzie do nadwozia FWD. Tutaj widać dobrze, jak ta rama się prezentuje: KLIK - na zdjęciu ułożona jest tak, jak wygląda patrząc od tyłu auta, ale "do góry nogami" - ta stercząca poprzeczka to właśnie mocowanie poprzecznych wahaczy. 

W przypadku belki z tyłu miejsce na środku jest wolne, dlatego dało się opuścić podłogę niżej i zrobić tę plastikową kuwetę w bagażniku, w AWD jej nie ma. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kazik_R52

Tak jak VW tak i nissan używa wspólnej platformy w tym przypadku jest to renault / nissan B0, na tej platformie jest kilka modeli , np Note , Tida, a nawet Dacia ....

Prawdopodobnie miejsce mocowań , rozstaw osi , szerokość powinna być identyczna, cała konstrukcja wzmocnień powinna być zbliżona , różnice maga być w tunelu (AWD) , głębokości bagażnika ...

Share this post


Link to post
Share on other sites
tota200

Złośliwość rzeczy martwych. Załóżmy, że posiadam Nissana Juke FWD, tylko, że bez podłogi bagażnika bo np. rdza ją zjadła :p. Czy w tym przypadku nadal będzie problem z dopasowaniem? Porównując zdjęcia między AWD a FWD widać jeszcze inne ułożenie dolnego mocowania sprężyn i kolejne trudności z projektem.

Wspomniałem o projekcie, powiem coś o nim, być może przedstawienie go ułatwi nam rozmowę. Posiadam megane 2 w kombi. Przygotowuje ją sobie na tor. Aktualnie utknąłem w kwestii zawieszenia. Czytając informację na jej temat dowiedziałem się, że ta sama płyta podłogowa była montowana również w nissanie (o tym wspomniał Kazik). Przeglądając zdjęcia i porównując tylne zawieszenia, trafiłem na Juke i jej dwie wersje napędu. Właśnie dlatego pytam Was o możliwość konwersji zawieszeń, bo jeżeli tutaj się uda to i w moim aucie również nie powinno być problemów. Czemu wielowahacz? Możliwości regulacji są zdecydowanie większe niż w belce, a to będzie mi bardzo potrzebne. Również komfort podróżowania na co dzień się polepszy.

Dziękuję za odpowiedzi. Pozdrawiam :).

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kazik_R52
Posted (edited)

ale przecież w motorsporcie konwersja na wielowahacz to coś naturalnego, bez problemu to robią , nawet ostatnio oglądałem w tv przygotowanie MINI, gdzie całe zawieszenie przerobiono na wielowahacz regulowany na tor, tylko że ty chcesz kombinować z seryjnym, a oni raczej robią dedykowane .............. nie mam Juke bo bym zrobił Ci dokładne foto i nawet trochę pomierzył. Wtedy można byłoby zobaczyć czy nie ma technologicznych otworów/mocowań do tego aby te sprężyny zamontować inaczej... prawdopodobnie jest taka możliwość, ale bez pacjenta na stole cieżko rękę uciąć 

Edited by Kazik_R52

Share this post


Link to post
Share on other sites
Daniel_I
7 godzin temu, tota200 napisał:

Wspomniałem o projekcie, powiem coś o nim, być może przedstawienie go ułatwi nam rozmowę. Posiadam megane 2 w kombi. Przygotowuje ją sobie na tor. Aktualnie utknąłem w kwestii zawieszenia. Czytając informację na jej temat dowiedziałem się, że ta sama płyta podłogowa była montowana również w nissanie (o tym wspomniał Kazik). Przeglądając zdjęcia i porównując tylne zawieszenia, trafiłem na Juke i jej dwie wersje napędu.

To zmienia trochę postać rzeczy :P - Twoje oryginalne pytanie o konwersję zinterpretowałem tak, że masz Juke FWD i chcesz przełożyć (najprawdopodobniej P&P, bez cięcia i spawania) tylne zawieszenie z AWD. :D 

Jeśli chodzi o taką modyfikację, jaką opisujesz, to trudno o rzetelne informacje tutaj, bo musiałby znaleźć się ktoś, kto rozbierał tył w obu wersjach, o co ciężko - a bez rozbiórki trudno nawet coś pomierzyć, żeby dyskutować o konkretach, bo sporo rzeczy jest zasłonięte po prostu.

Sąsiad ma Juke FWD i tak na pierwszy rzut oka wygląda, że mocowania belki w FWD i mocowania tych długich wahaczy wleczonych w AWD to są te same mocowania. Ta rama pomocnicza w jakimś stopniu upraszcza modyfikację, bo ona jest przykręcana do nadwozia od spodu za pośrednictwem czterech tulei gumowo-metalowych (ale nie wiem, czy w FWD istnieją już te punkty mocowania, czy trzeba je przenieść dopiero)  - w każdym razie miejsce mocowania wahaczy poprzecznych po przeniesieniu tej ramy "zrobi się samo". Tak czy inaczej oprócz mocowania amortyzatorów i sprężyn pozostaje jeszcze kwestia rozstawu kół - czy na pewno ta z Juke będzie OK w Megane, bo jeśli nie, to jest kolejny problem...

15TDIuslhd_JUKHelios096.png.ximg.l_6_m.s

Na forum Nissana Qashqai J11 jest wątek jakiegoś kolegi, który pracuje w fabryce Nissana w Sunderland i sam zachęcał do zadawania pytań m. innymi na temat Juke - niewykluczone, że on byłby najprędzej w stanie rozwiać Twoje wątpliwości. Kłopot w tym, że ostatni raz logował się w kwietniu..

Share this post


Link to post
Share on other sites
tota200

Różnica w rozstawie kół między megane a juke to jedynie 2 mm :p. Tak, to prawda, chce to zrobić na seryjnych elementach, jednak w grę nie wchodzi żadna fuszerka. Jeżeli nie poradzę sobie w spawaniu to oddam to do odpowiedniego człowieka. Kazik, pamiętasz może nazwę tego programu, lub cokolwiek co by pomogło w ich znalezieniu?

Daniel, jeżeli trzeba będzie spawać to pospawam, nie chciałbym jednak mocno ingerować w konstrukcję samochodu. Patrząc na Twoje zdjęcie kompletu zawieszenia to zastanawiam się czy przypadkiem cały tył samochodu nie pójdzie do góry. Górny i dolny wahacz koła przymocowany jest do tej ramy pomocniczej, mocno poniżej poziomu mocowań wózka. Jak by nie patrzeć Juke to suv, trochę wyższy od osobówki. Nawet jeśli uda mi się ta konwersja, to czy dam radę zgrać przednią i tylną oś pod względem wysokości, twardości i pochylenia kół. Czeka mnie przejażdżka na szrot i pomierzenie tego wszystkiego. 

Dziękuje za odpowiedzi, nie spodziewałem się takiego odzewu. Zazwyczaj moje pomysły odbierane były dosyć sceptycznie.

Pozdrawiam :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kazik_R52
Posted (edited)

Wiesz ja kilka oglądałem takich programów , bo jak relaksik to w cieniu zawsze programik motoryzacyjny , ale 90% to w mojej lokalnej tv (USA) . Natomiast wydaje mi się że na TVN turbo też bylo coś w stylu Klimek Kontra Duda i tam Duda robił Mini i przerabiał z belki na wielowahacze , silnik zmieniał . 

Megane jest na większej platformie , Juke to platforma z Clio ze zwiększonym rozstawem osi 

Edited by Kazik_R52

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×