Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Nissan Qashqai 2015 1,6 130 KM Automat - Pytania


sumow
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich forumowiczów i użytkowników NISSANA . Jestem od niedawna szczęśliwym ( to się okaże ) posiadaczem QQ 11 z 2015 roku ,silnik 1.6 diesel , moc 130 KM wersja tekna z automatyczną skrzynią biegów . Mam kilka pytań dotyczących w/w autka :
1. Ile oleju wlewany do silnika przy wymianie ?
2. Jaki olej silnikowy polecacie ?, musi spełniać jakieś norny Nissana ?, aktualnie , wg. "karteczki" mam zalany Shell Helix 0W/30 .
3. W/W silnik posiada pasek czy łańcuszek rozrządu ?
4. Automatyczna skrzynia biegów , ile oleju wchodzi ?, jaki polecacie ?, co ile się wymienia ?
5. Czy dolewacie olej 2T ( do dwusuwów ) do paliwa ? W poprzednim aucie ( Opel Insignia ) dolewałem z dobrym efektem :)
6. Dobry serwis , warsztat specjalizujący się w QQ 11 w okolicy Legnicy ? Może jest ktoś z forumowiczów z Legnicy ? 
7. Jakieś porady , uwagi , zalecenia na co zrócić uwagę w trakcie eksploatacji auta ?
Z góry dziękuję za wszystkie odpowiedzi , komentarze , sugestie .
Pozdrawiam i życzę szerokiej drogi :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po co wlewać do silnika czterosuwowego diesela, olej do dwusówów? I na czym polegał "dobry efekt"?

Pytam poważnie.

 

Wysłane z mojego Redmi Note 5 przy użyciu Tapatalka

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ojojoj! Ale dałeś pytań jak na egzaminie. :D

Większość z Twoich pytań ogarnia instrukcja,olej silnikowy,olej skrzyni,kiedy wymiany...Masz zalany 0W30 czy taki olej miałeś zalewany od początku??? serwisy leją 5W30. W silniku jest rozrząd łańcuchowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raz czytałem kiedyś o dolewaniu 2t. Ale teraz nie pamiętam czy chodziło o rozruch czy kopcenie.
Zwolennicy byli zadowoleni.
Głównie czytałem to na forum jtd

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, MirekCC napisał:

Po co wlewać do silnika czterosuwowego diesela, olej do dwusówów? I na czym polegał "dobry efekt"?

Pytam poważnie.

 

Wysłane z mojego Redmi Note 5 przy użyciu Tapatalka

 

 

 

 

Czyszczenie , smarowanie wtrysków , większe odległości pomiędzy wypalaniem filtra DPF , cichsza praca silnika ( wartość względna :) )

Użytkownicy - Forum Opla i Toyoty , dość szeroko opisują temat . 

4 minuty temu, Brzyk napisał:

Raz czytałem kiedyś o dolewaniu 2t. Ale teraz nie pamiętam czy chodziło o rozruch czy kopcenie.
Zwolennicy byli zadowoleni.
Głównie czytałem to na forum jtd

Dokładnie , łatwiejszy i spokojniejszy rozruch na zimnym silniku , między innymi .

12 minut temu, JACKO29 napisał:

Ojojoj! Ale dałeś pytań jak na egzaminie. :D

Większość z Twoich pytań ogarnia instrukcja,olej silnikowy,olej skrzyni,kiedy wymiany...Masz zalany 0W30 czy taki olej miałeś zalewany od początku??? serwisy leją 5W30. W silniku jest rozrząd łańcuchowy.

Jak w opisie , nie bić jestem nowym użytkownikiem auta oraz Waszego forum .

Nie wiem jaki był lany olej od początku , brak książki serwisowej . Instrukcji obsługi również nie posiadam , dlatego takie oto moje pytania :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aaaa,to zmienia postać rzeczy.Postaram Ci się jeszcze dzisiaj wyciągnąć pewne dane z książki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

0W30 z reguły lepszym olejem niż 5W30 ze względu na baze, OW30 wymaga dość dobrej bazy syntetycznej, a 5W30 nawet mineralna spełni wymagania ... co do konkretnej specyfikacji oleju dla diesla z filtrem cząstek stałych, comman rail , się nie będę wypowiadał ...   

masz zapewne skrzynię CVT, wiec  z reguły olej do nowszych skrzyni jatco to NS-3 (instrukcje sprawdzić) , w instrukcji możesz mieć, że jest olej dożywotni i to prawda, CVT życie zakończy na planowanych około 200 tyś km 

nie jest to skrzynia bezobsługowa, potrzeba sprawdzać poziom oleju, możesz nie mieć bagnetu nawet do sprawdzania 

natomiast jak by Cie interesowało, życie tej skrzyni powyżej 200tyś km to musisz zmieniać olej, robiłbym to co 60tyś mil, chyba że masz hak i ciągasz coś to nawet krótsze interwały....  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No więc tak...Silnik 1.6 pojemność 4.3 L oleju.Zalecany olej lepkości 0W20 lub inny dobrany według specyfikacji,ale posiadający normy ACEA A3/B4

płyn przekładni cvt 7.5 L Stosować jedynie oryginalny płyn Nissan CVT NS 3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 8.07.2019 o 19:49, JACKO29 napisał:

No więc tak...Silnik 1.6 pojemność 4.3 L oleju.Zalecany olej lepkości 0W20 lub inny dobrany według specyfikacji,ale posiadający normy ACEA A3/B4

płyn przekładni cvt 7.5 L Stosować jedynie oryginalny płyn Nissan CVT NS 3

Jacku ale kolega @sumow ma silnik diesla i tam wchodzi znacznie więcej oleju i olej musi być longlife i norma ACEA C4 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sorry,wybaczcie mnie staremu...już się poprawiam.

Silnik 1.6 dci typR9M 5.5L oleju .Zaleca się 5W30 DPF LOW SAPS ACEA C4

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...