mxmanus Opublikowano 19 Lipca 2019 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2019 Qashqai 1,6Pb 2010 lift ACENTA, przebieg około 130tys.km. Wyskoczył check engine i OBD wskazuje P0171 - układ napędowy, system too lean (Bank1). Czy ktoś już miał taki problem? Co najczęściej może to powodować w QQ? Proszę o pomoc i sugestie co można zrobić we własnym zakresie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 19 Lipca 2019 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2019 jak nie ma LPG to sprawdż lambadę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mxmanus Opublikowano 21 Lipca 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2019 Po przeczytaniu wielu poradników w sieci jak testować lambdę przed katalizatorem i spędzeniu kilku godzin z miernikiem wyszło mi, że : -na wtyczce sondy (dwa białe przewody) to grzałka i tu pomiar oporu daje jakieś 8,6 oma więc grzałka chyba sprawna.- na wtyczce od strony auta (przy odpiętej sondzie) te same piny przy włączonym silniku, zmierzono zasilanie grzałki 14,2V więc też ok. - na wtyczce od strony auta napięcie podawane na sondę (przy odpiętej sondzie) czyli na dwóch pozostałych pinach zmierzone: 0,28V (więc chyba ok bo powinno być od 0,1 do 0,9V). Wydawało by się jak dotąd wszystko niby poprawnie. Niestety w TORQUE wykres napięcia na Bank 1 sensor 1 jest niepokojąco niewłaściwy. Pytanie do znawców tematu: Czy coś może powodować taki wykres pracy sondy, czy na 100% można stwierdzić że sonda jest już do wymiany? W kontekście błędu P0171 sprawdziłem też podobnymi metodami MAS (mass air flow sensor) z wbudowanym czujnikiem temperatury. Wszystkie wskazania były w normie. Zamieszczony wykres zrobiono na gorącym silniku po przejechaniu ponad 20km. Na zimnym silniku wygląda to podobnie. Lambda 1 faluje bardzo nieznacznie i tak nie powinno być. Oczywiście auto bez LPG. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 21 Lipca 2019 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2019 26 minut temu, mxmanus napisał: na wtyczce od strony auta napięcie podawane na sondę (przy odpiętej sondzie) czyli na dwóch pozostałych pinach zmierzone: 0,28V (więc chyba ok bo powinno być od 0,1 do 0,9V). Wydawało by się jak dotąd wszystko niby poprawnie. pomiar robi się na podpiętej lambadzie, na lambadę nie idzie napięcie to ona je podaje do ECU Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mxmanus Opublikowano 21 Lipca 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2019 Według tego poradnika można też zmierzyć napięcie z ECU, widocznie komputer podaje coś do sądy. https://www.youtube.com/watch?v=xye0y2ETSOM. Oczywiście parametry podczas pracy mierzy się na podpiętej sądzie to oczywiste. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 21 Lipca 2019 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2019 o quuuu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.