RS350 Posted July 22, 2019 Share Posted July 22, 2019 Witam. Przeszukałem całe forum ale nigdzie nie znalazłem odpowiedzi. Jaki rodzaj płynu oryginalnie jest zalany do układu chłodniczego w QQ 1,2 benzyna 115KM 2014r. - G11, 12, 12+, 12++, 13? Obecnie zalany jest ziolonkawo - niebieski, ale teraz barwa już nie jest jednoznacznym wskaźnikiem rodzaju płynu. Muszę uzupełnić w zbiorniku wyrównawczym, a chciałbym uniknąć kłopotów. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JACKO29 Posted July 22, 2019 Share Posted July 22, 2019 A wystarczyło tu popatrzeć.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Andrzej G Posted July 22, 2019 Share Posted July 22, 2019 6 godzin temu, RS350 napisał: Jaki rodzaj płynu oryginalnie jest zalany do układu chłodniczego w QQ 1,2 benzyna 115KM 2014r. - G11, 12, 12+, 12++, 13? Z informacji uzyskanych swego czasu w ASO - Pulsar jest chłodzony Tym Też uzupełniłem, bo fabrycznie poziom był na MIN, a w ASO w trakcie przeglądów się nie kwapili, by dolać. Pewnie by zbankrutowali. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kravvsebb Posted July 22, 2019 Share Posted July 22, 2019 (edited) Czyżby to był G11? Tak mi wujek pokazuje... Edited July 22, 2019 by kravvsebb Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Andrzej G Posted July 22, 2019 Share Posted July 22, 2019 Tak - zaglądałem przed zakupem do specyfikacji i tam było podane G11. Teraz szukałem gdzie wtedy znalazłem to G11 by Ci pokazać, ale nie mogłem znaleźć. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
HOROWITZ Posted July 22, 2019 Share Posted July 22, 2019 6 godzin temu, RS350 napisał: Witam. Przeszukałem całe forum ale nigdzie nie znalazłem odpowiedzi. Jaki rodzaj płynu oryginalnie jest zalany do układu chłodniczego w QQ 1,2 benzyna 115KM 2014r. - G11, 12, 12+, 12++, 13? Obecnie zalany jest ziolonkawo - niebieski, ale teraz barwa już nie jest jednoznacznym wskaźnikiem rodzaju płynu. Muszę uzupełnić w zbiorniku wyrównawczym, a chciałbym uniknąć kłopotów. https://allegro.pl/oferta/plyn-chlodniczy-nissan-1l-ke90299935-l248-premix-7836944473 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kazik_R52 Posted July 22, 2019 Share Posted July 22, 2019 Nie wiem jak na rynku Polskim , ale stary płyn nissana był zielony, nowy typ płynu long life jest niebieski i ten płyn nissana dobrze trzyma parametry i po 200tys km jest bardzo czysty . Niestety jest drogi. Płyn zielony nie można mieszać z innymi bo powstaje żel , chyba że w PL jest inny zielony ... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Andrzej G Posted July 23, 2019 Share Posted July 23, 2019 https://www.ebay.pl/itm/Nissan-L248-Premix-Coolant-Antifreeze-New/254302074298?hash=item3b3595b5ba:g:TxEAAOSwd2tdC-dG Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS350 Posted July 24, 2019 Author Share Posted July 24, 2019 Tutaj w cyrylicy znalazłem taki artykulik: https://avtozhidkost.ru/antifriz-l248-l250-l255-nissan-harakteristiki-analogi/ Wygląda, że dla płynu L248 odpowiednikiem są płyny z grupy G12++ Cyt.: Ogólnie rzecz biorąc, nieopisanym analogiem środków przeciw zamarzaniu Nissana (lub przynajmniej bliskim według cech produktu) jest środek przeciw zamarzaniu G12 ++, który jest szeroko rozpowszechniony na rynku rosyjskim. Można go wlać do układów chłodzenia silników samochodowych Nissan zamiast drogich L248, a także L250 i L255.Źródło: https://avtozhidkost.ru/antifriz-l248-l250-l255-nissan-harakteristiki-analogi/ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tomkek1912 Posted July 25, 2019 Share Posted July 25, 2019 Jaki żel? A ja bez zastanowienia zrobiłem dolewkę pierwszego lepszego z półki właśnie ze względu na to, że swego czasu ASO na przeglądzie to olało. Zrobiłem to zanim przeczytałem odpowiedź Jacko w innym wątku... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
OsobaNN Posted August 26, 2019 Share Posted August 26, 2019 Jako dolewke to najlepiej Prestone. To można mieszać z każdym innym. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mentol Posted May 21, 2020 Share Posted May 21, 2020 Cześć, celem zachowania względnego porządku na forum pozwolę sobie odkopać temat Na 5-letni przegląd J11 1.6 DIG-T przypada wymiana płynu chłodzącego (9 litrów, koszt w ASO ponad 300 zł). Serwis sugeruje użycie jedynej opcji o oznaczeniu L255N (KE90299935), co nie jest do końca zbieżne z podpiętym tematem i listą materiałów eksploatacyjnych. Z tego, co doczytałem, jest to koncentrat, zaś L248 (który ma ten sam nr katalogowy w wersji 1 litrowej: KE90299935) to Premix, czyli rozrobiony płyn bez konieczności rozcieńczania? Ta tabela (może się przyda komuś w przyszłości) sugeruje, że L255N może być zamienne z L248. L248 w wersji 5-litrowej (potrzebne będą 2 butle) ma nr KE90299945, wobec powyższego pytanie do forumowych znawców - czy ten płyn będzie OK: https://allegro.pl/oferta/plyn-chlodniczy-nissan-5l-ke90299945-l248-premix-8166682185 ? Dzięki za odpowiedź. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Andrzej G Posted May 21, 2020 Share Posted May 21, 2020 Swego czasu w ASO poinformowano mnie, że płyn firmowy Nissana, to to samo co Castrol Radicool Premix TUTAJ 9 litrów nawet w butelkach 1 litrowych wyjdzie Ci niespełna 150 pln Profilaktycznie możesz uzgodnić sprawę z ASO przed zakupem. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mentol Posted May 21, 2020 Share Posted May 21, 2020 Dzięki @Andrzej G, moje ASO nie było zbyt zorientowane w temacie, miał być L255N i kropka Potem dodali, że to ma być na bazie glikolu... i koniec informacji. Dużo więcej dowiem się na forum. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Andrzej G Posted May 21, 2020 Share Posted May 21, 2020 2 godziny temu, Mentol napisał: moje ASO nie było zbyt zorientowane w temacie, miał być L255N i kropka Bo dla ASO jesteś dojną krową i niczym więcej. Jak nie trafisz na sympatycznego gościa, który podpowie co i jak, to wycisną z klienta ostatnie soki. Kiedy po upływie gwarancji chciałem podjechać wyłącznie na wymianę oleju i filtrów (własnych) i zapytałem o cenę robocizny, to jak usłyszałem grubo ponad 1000 zeta, to "kopara" mi opadła. Najpierw mi wmawiali, że moje auto ma ponad 80 tys. nahulane (miałem niecałe 30). Jak mi wymienili listę, co muszą zrobić ... Kiedyś już w jakimś temacie opisałem szczegóły. Do nich w ogóle nie mogło dotrzeć, że po upływie gwarancji to ja decyduję co mają zrobić. Podjechałem do porządnego warsztatu i bodajże za 4 dyszki zrobili co chciałem, a na dodatek posprawdzali pod spodem wszystko. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
klepa Posted May 21, 2020 Share Posted May 21, 2020 Andrzej G, masz całkowitą rację, ASO to dojna krowa, a najlepiej lubią jak przyjedzie klient, który nic się nie zna na motoryzacji, to w ten czas makaron na uszy nawijają. Ja na trzeci przegląd gwarancyjny nawet nie pojechałem, pierwszy i drugi przegląd zaliczyłem stojąc przy samochodzie ( takich w serwisach bardzo nie lubią) i zawsze miałem swoje materiały, nawet podkładkę miedzianą pod korek spustowy oleju. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JACKO29 Posted May 21, 2020 Share Posted May 21, 2020 5 godzin temu, Mentol napisał: Dzięki @Andrzej G, moje ASO nie było zbyt zorientowane w temacie, miał być L255N i kropka Potem dodali, że to ma być na bazie glikolu... i koniec informacji. Dużo więcej dowiem się na forum. Tutaj masz taką małą rozpiskę,co możesz dopasować do swojej Kaśki : Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mentol Posted May 22, 2020 Share Posted May 22, 2020 Dzięki @JACKO29, wspomniałem o tym w oryginalnym poście - to jest zawsze pierwsze miejsce, do którego patrzę w tematach eksploatacji, tym niemniej informacja stamtąd jest rozbieżna z otrzymaną w ASO i stąd ten post. Wygląda na to, że L255N to po prostu koncentrat, a L248 gotowy płyn, tak więc wbrew niewiedzy ASO albo zaleję oryginalny nissanowski L248 (2x5l) albo za poradą @Andrzej G - 3x3l Castrola Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JACKO29 Posted May 22, 2020 Share Posted May 22, 2020 A na ewentualne dolewki możesz kupić bezbarwny,na glikolu mieszalny ze wszystkimi płynami Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mentol Posted May 22, 2020 Share Posted May 22, 2020 @JACKO29, wezmę to pod uwagę. Zakupiłem Castrola, zobaczymy czy spece z ASO nie pogonią mnie widłami BTW. może warto uzupełnić ten podpięty temat z materiałami o wartości z tego wątku (L248, L255N, Castrol Radicool, ewentualnie ta tabela: https://www-europe.nissan-cdn.net/content/dam/Nissan/gb/Ownership/Maintenance repair/NISSAN LUBE CHART 2017.pdf ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rapi Posted May 22, 2020 Share Posted May 22, 2020 (edited) A w dziale xtrail piszą tak : odgrzebie ale moze komus sie przyda, w T31 oryginalnym plynem (podkreslam plynem a nie koncentratem) jest Nissan Genuine Coolant L248 ktory wystepuje rowniez w przyrodzie ; ) jako L248 Premix (cena ASO 27,11 PLN za 1 l.) jako zamiennika mozna uzyc wspomnianego na forum plynu Motul Inugel ktory wystepuje jako koncentrat lub jako gotowa mieszanka ja znalazlem dedykowany zamiennik odpowiadajacy kolorem i skladem oryginalowi (bezkrzemionkowy glikol etylenowy, kolor liliowy), to Febi Bilstein 19400 G12+ (dzis placilem 25 PLN za 1,5 l.) Edited May 22, 2020 by Rapi Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.