Guest jarkk Posted November 26, 2005 Share Posted November 26, 2005 Tak jak opisywałem to wcześniej w wątku z dolem powietrza do GA16DE , zastanawiala mnie blacha przykręcona nad głównym otworem miksera, :-k więc podjechałem do innego gazownika, żeby to sprawdzić (przy tym ograniczeniu dolotu powietrza wszystko było OK, jeżeli chodzi o pracę silnika i spalanie). On co prawda zdemontował blachę , ale za to wsadził zwężkę :? w dolot w miejsce, gdzie kończy się rura doprowadzająca powietrze a zaczyna obudowa filtra. Zwężkę zrobił z............i tu moje :shock: z zatyczki po Plaku, czy innym tego typu środku wycinając pewnej wielkości otwór. Bo bez tego - jak powiedział - nie będzie jeździć na LPG :x . Co dziwne silnik chodzi tak samo jak przedtem, bez zadnych zająknięć. Co do spalania to się dopiero okaże :-$ . Wyniki analizy są następujące mierzone na rozgrzanym silniku: 3000 obr/min: CO: 0,41 CO2: 13,32 O2: 0,30 HC: 88 Lambda:1,000 Bieg jałowy: CO: 0,08 CO2: 12,58 O2: 1,70 HC: 258 Lambda:1,083 W związku z powyższym proszę o odp. na poniższe : 1) Co oznaczają te wyniki? 2) Czemu taka różnica w HC? Spalanie wyszło w jeździe tylko po mieście w granicach 12,5 - 13l/100. Było jeźdżone na dość krótkich odcinkach i dość ostro. Co do ówczesnego stanu, to zatkałem wszystkie ponawiercane dziury w rurze dolotowej, zdemontowałem zaślepkę wlotu powietrza oraz zwężkę z mniejszego otworu w mikserze (nad przepływomierzem), wyp....łem to coś z zatyczki z PLAKA, i dorobiłem plastik na tokarni o średnicy 30 mm i zaimplantowałem go w miejsce gdzie rura doprowadzająca powietrze wchodzi w obudowę filtra powietrza. Wymieniłem filterek gazu i teraz wyniki są następujące: 3000 obr/min: CO: 0,03 CO2: 14,88 O2: 0,27 HC: 54 Lambda:1,010 Bieg jałowy: CO: 0,00 CO2: 14,48 O2: 0,27 HC: 16 Lambda:1,013 Gaziarze :shock: i powiedzieli, że wyniki super. Ja żadnemu specowi od gazu nie wierzę, więc pytam Was, dobrze?, czy nie za ubogo?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest PabloP Posted November 28, 2005 Share Posted November 28, 2005 witam pewnie malo pomoge ale co do wartosci HC weglowodory zdecydowanie za duze powiny byc nizsze nie znam polskich norm wg MOT ostatniego max 200 ale ponoc >100 nie jest dobrze co do CO powinno byc ponizej > 0.2 calkowicie sugeruje padanie katalizatora i nieodpowiednia mieszanke co do wartosci lambd'y powina byc ponizej 1.025-1.030 w zaleznosci od testera czyli trzeba by sprawdzic sonde moze powyzsze klopoty zwiazane sa z jej nieprawidlowym dzialaniem ? acha powyzsze dane niekoniecznie prawdziwe od mojego angolskiego machera ale jest niezly wiec wg mnie ma racje. mam nadzieje ze choc troche pomoglem Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest jarkk Posted November 29, 2005 Share Posted November 29, 2005 W takim razie wynika, że CO przy 3000obr/min jest za wysokie ale HC jest w porządku. Natomiast CO na biegu jałowym jest OK, ale tu znowu HC przekracza normy. Co do sondy to nie robiłem jeszcze autodiagnostyki a kata najwyżej się wytnie Jednakże spalanie jest jak w każdej Primerze 1.6 na LPG. Czy ktoś jeszcze potrafi zinterpretować te wyniki :?: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
p_flori Posted November 29, 2005 Share Posted November 29, 2005 tak, ale nie przejmuj się. Istotne sa wyniki dla 3000 rmp, wolne obroty - tutaj lambda nie ma aż takiego znaczenia, wynika to z bezwładnosci układu zasilania gazem jeśli obroty wolne ustawisz ok, bedzie ciut przelewał na 3000 rmp, jesli odwrotnie, będzie lekko za ubogo na wolnych obrotach. Co do CO sie częsciowo zgodzę - im niższe tym bardziej sprawny silnik, który jest w stanie dopalic wszystko do CO2 i wody (szczególnie na LPG) (norma CO<0,5). Wynik na 3000 rmp jest w granicach normy, natomiast na wolnych obrotach jest po prostu uboga mieszanka - czyli: niższe CO2, wyższe O2, wysoka lambda - co swiadczy o przewadze powietrza nad paliwem. Uboga mieszanka powoduje, ze nie zawsze dochodzi do zapłonu - dlatego na wolnych obrotach prawdopodobnie wypadają zapłony - stąd wysokie HC (niedopalone węglowodory aromatyczne). Jeśli nie pali za dużo proponowałbym niewielkie wzbogacenie miaszanki na wolnych obrotach i bedzie lepiej. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest jarkk Posted November 29, 2005 Share Posted November 29, 2005 Ogromne dzięki za rozjaśnienie umysłu :-({|= Co mam powiedzięć gaziarzowi, żeby co zrobił? Mi osobiście wydaje się ,że na wolnych troszkę drga jakby rzeczywiście brakowało mu paliwka, a pali całkiem spoko to też pewnie zwiększę dawkęna wolnych . Jeśli nie pali za dużo proponowałbym niewielkie wzbogacenie miaszanki na wolnych obrotach i bedzie lepiej. Czy to nie zmieni wtedy sytuacji przy 3000obr jeśli obroty wolne ustawisz ok, bedzie ciut przelewał na 3000 rmp, jesli odwrotnie, będzie lekko za ubogo na wolnych obrotach. 8) :shock: :?: :wink: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Stranger Posted November 29, 2005 Share Posted November 29, 2005 jeśli obroty wolne ustawisz ok, bedzie ciut przelewał na 3000 rmp, jesli odwrotnie, będzie lekko za ubogo na wolnych obrotach. 8) :shock: :?: :wink: Ot, cienie i blaski jeżdżenia na gazie... P.S. Wstawianie zwężki w dolocie to najprymitywniejszy sposób pod słońcem. I najprostsza droga do problemów. Nie próbuj teraz jeździć na benzynie, bo będzie chlał z 15 litrów na setkę. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
p_flori Posted November 30, 2005 Share Posted November 30, 2005 Jeśli masz 2-gą generacje można przestawic nieco krokowiec na bogaciej w zakresie wolnych obrotów - nie bedzie szarpał, a na spalaniu znacząco pewnie sie nie odbije. Ustawienia dotyczące wyższych obrotów bym zostawił. wzbogacenie mieszanki wolnych obrotów nie powinno zmienić parametrów w wyższych obrotach. Zreszta jak przesadzicie z dodaniem papu LPG - zawsze można zapisac ustawienia w programie i wrócic do poprzednich. Tak na marginesie - jaki stan membran w parowniku - ile przejechałeś kkm na tym parowniku? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest jarkk Posted December 1, 2005 Share Posted December 1, 2005 Co do parownika to nie mam pojęcia na temat stanu membran. Ja kupiłem autko z LPG i nie wiem ile dokładnie było przeleciane na LPG, ale wg wszelkich wskazań przebieg na parowniku to max. 50kkm. W każdym razie nawet przy dużych mrozach (poprzedniej zimy) zaraz po uruchomieniu auta i przełączeniu na gaz jest wszystko OK. Jeśli masz 2-gą generacje można przestawic nieco krokowiec na bogaciej w zakresie wolnych obrotów - nie bedzie szarpał, a na spalaniu znacząco pewnie sie nie odbije. Ustawienia dotyczące wyższych obrotów bym zostawił. wzbogacenie mieszanki wolnych obrotów nie powinno zmienić parametrów w wyższych obrotach To co mam powiedzieć, żeby gaziarz to zrobił a) żeby wzbogacił mieszankę na wolnych żeby poszerzył zakres krokowca na bogaciej na wolnych c) :?: :wink: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
p_flori Posted December 1, 2005 Share Posted December 1, 2005 A zatem membrany jeszcze pewnie OK, a parownik w miarę stabilny. Wiesz - ja gaziarzem nie jestem, choć gaz regulowałem zazwyczaj sam w domu wykorzystując analizator spalin znajomego mechanika. To co mogę doradzić, to spróbować nieznacznie wzbogacić mieszankę na wolnych obrotach. Jak to gaziarz zrobi to zależy od instalacji (czy krokowcem, czy dyszą od wolnych obrotów) - nie wiem jak wygląda parownik tej instalki i jak wygląda program sterujący. Jak masz sprytnego gazownika - to wystarczy że mu pokażesz wydruk z analizy i wyduma co zrobić. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest jarkk Posted December 1, 2005 Share Posted December 1, 2005 Zastanawiam się czy nie zmienić gazownika, bo to on mi tak ustawił instalkę, ale i tak podjadęi mu powiem. :wink: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest KTOSIU Posted December 1, 2005 Share Posted December 1, 2005 Cześć Sądzę, ze zmiana gazownika - a przynajmniej konsultacje z innym (innymi) tego typu fachowcami może ci tylko pomóc. Przeciez to nie Ty masz mówić fachowcowi co ma zrobić, żeby było ok, opisujesz zachowanie samochodu, masz jeszcze wydruki analizatora spalin to "gaziarz" sam powinien postawić dobrą diagnozę, przecież za to bierze pieniądze. 3majcie się 8) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.