Gość Edwin Opublikowano 26 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2005 Jaka jest zasada rotacji kiedy zmieniam opony. Po roku kiedy zmieniłem letnie na zimówki, to przełożyłem te z przodu do tyłu. Myślę że bieżnik będzie w ten sposób zużywał się równo. Jak myślicie ma to sens? Jak często powinno się robić taką rotację. I jeszcze jedno - słyszałem że dobrze też jest z opony całkiem spuścić powietrze bo niby lepiej jest gdy napełni się świeżym. Trochę śmiesznie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Vaiu Opublikowano 26 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2005 mozna tak robic gdy masz na przod naped to lepiej miec z przodu lepsze ja u siebie kiedys jak mialem wielosezonowe to robilem cos takiego raz bez zmian powietrza :] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vulture30 Opublikowano 26 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2005 no według mnie raz na rok wystarczy, zrobić roszade tył-przód i tyle Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość dewiant23 Opublikowano 26 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2005 hmm troche dziwne z tym powietrzem, ja mając 2 komplety felg na pewno nie zmieniałbym powietrza w kołach, ale że mam 1 kpl to nie mam wyboru, a co do rotacji opon to faktycznie lepszy bieżnik na os napedową i następnym razem zamiana osi, no chyba że opon jest 5 w komplecie to wtedy trzeba tez rotowac opone z zapasu( widzialem gdzies na jakiejś stronce o oponach) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość marcin101 Opublikowano 26 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2005 w cyklu powinny grac 4 nowe opony, te co sa z produ ida na tyl i trzeba uwazac zeby sie krecily w tym samym kierunku (opona dociera sie do kieruku jazdy) najlepiej na 2 komplety felg jeszcze jechac Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość piomal Opublikowano 26 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2005 Jaka jest zasada rotacji kiedy zmieniam opony. Po roku kiedy zmieniłem letnie na zimówki, to przełożyłem te z przodu do tyłu. Myślę że bieżnik będzie w ten sposób zużywał się równo. Jak myślicie ma to sens? Jak często powinno się robić taką rotację. I jeszcze jedno - słyszałem że dobrze też jest z opony całkiem spuścić powietrze bo niby lepiej jest gdy napełni się świeżym. Trochę śmiesznie. Znajdziesz na tym forum również opinie takie, że to z tyłu powinien być lepszy bieżnik. Ja jestem zwolennikiem rotacji tył-przód raz do roku, przy zamianie kół lato/zima. U mnie się to sprawdza od lat. Jeśli opony są kierunkowe, to tylko taka rotacja jest możliwa. A z tym świeżym powietrzem to ciekawostka. Może dla krasnoludków? :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Edwin Opublikowano 27 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2005 mam dwa komplety felg i opon, to co piszecie potwierdza zę dobrze robię zmieniając tył na przód i na odwrót, po skosie nie można bo opony są kierunkowe. Generalnie lepsze powinny być tam gdzie napęd a więc w Primerce z przodu. Ale kiedy sa tak samo zużyte należy rotować Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.