Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

zasada rotacji opon


Guest Edwin

Recommended Posts

Jaka jest zasada rotacji kiedy zmieniam opony. Po roku kiedy zmieniłem letnie na zimówki, to przełożyłem te z przodu do tyłu. Myślę że bieżnik będzie w ten sposób zużywał się równo. Jak myślicie ma to sens? Jak często powinno się robić taką rotację. I jeszcze jedno - słyszałem że dobrze też jest z opony całkiem spuścić powietrze bo niby lepiej jest gdy napełni się świeżym. Trochę śmiesznie.

Link to comment
Share on other sites

mozna tak robic gdy masz na przod naped to lepiej miec z przodu lepsze ja u siebie kiedys jak mialem wielosezonowe to robilem cos takiego raz bez zmian powietrza :]

Link to comment
Share on other sites

no według mnie raz na rok wystarczy, zrobić roszade tył-przód i tyle

Link to comment
Share on other sites

Guest dewiant23

hmm troche dziwne z tym powietrzem, ja mając 2 komplety felg na pewno nie zmieniałbym powietrza w kołach, ale że mam 1 kpl to nie mam wyboru, a co do rotacji opon to faktycznie lepszy bieżnik na os napedową i następnym razem zamiana osi, no chyba że opon jest 5 w komplecie to wtedy trzeba tez rotowac opone z zapasu( widzialem gdzies na jakiejś stronce o oponach)

Link to comment
Share on other sites

Guest marcin101

w cyklu powinny grac 4 nowe opony, te co sa z produ ida na tyl i trzeba uwazac zeby sie krecily w tym samym kierunku (opona dociera sie do kieruku jazdy) najlepiej na 2 komplety felg jeszcze jechac

Link to comment
Share on other sites

Jaka jest zasada rotacji kiedy zmieniam opony. Po roku kiedy zmieniłem letnie na zimówki, to przełożyłem te z przodu do tyłu. Myślę że bieżnik będzie w ten sposób zużywał się równo. Jak myślicie ma to sens? Jak często powinno się robić taką rotację. I jeszcze jedno - słyszałem że dobrze też jest z opony całkiem spuścić powietrze bo niby lepiej jest gdy napełni się świeżym. Trochę śmiesznie.

Znajdziesz na tym forum również opinie takie, że to z tyłu powinien być lepszy bieżnik. Ja jestem zwolennikiem rotacji tył-przód raz do roku, przy zamianie kół lato/zima. U mnie się to sprawdza od lat. Jeśli opony są kierunkowe, to tylko taka rotacja jest możliwa.

A z tym świeżym powietrzem to ciekawostka. Może dla krasnoludków? :wink:

Link to comment
Share on other sites

mam dwa komplety felg i opon, to co piszecie potwierdza zę dobrze robię zmieniając tył na przód i na odwrót, po skosie nie można bo opony są kierunkowe. Generalnie lepsze powinny być tam gdzie napęd a więc w Primerce z przodu. Ale kiedy sa tak samo zużyte należy rotować :lol:

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...