Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Błąd p0303


Louis72

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich. W samochodzie P12 z 2006 roku wyświetlił się błąd silnika. Wymieniłem świece, cewki, box( sterownik), wtryskiwacze, sprawdziłem połączenia(kable) od cewek do boxa, od wtryskiwaczy do boxa.....i dalej pokazuje błąd p0303 na trzecim cilindrze. Na wolnych obrotach silnik nie równo chodzi i z tłumika wydaje dziwne dziwięki. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Też tak miałem wymiana podzespołów na 3 cylindrze, a się okazało że miałem zwarcie jednego kabelka do pokrywy zaworów, zaizolowanie kabla pomogło do tej pory nic nie wyskakuje 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podczepiam się pod temat:

U mnie ( Nissan Note 1.6 2006 PB + LPG ) wyskakuje P0304. Pojawia się zarówno na benzynie jak i na gazie (Na benzynie jest rzadziej). Instalacja BRC z dodatkową lubryfikacją. Nie zauważam żadnych różnic w pracy silnika. Może z rury po zagrzaniu silnika tak trochę dziwnie pierdzi.

Wymienione świece, czyszczenie przepustnicy + dolot + regulacja, zamiana cewek miejscami i nadal to samo. Błąd zapala się losowo. Czasem po 2 dniach czasem po 5. Sam nie gaśnie, jest resetowany. Wydaje się że na trasie jest to rzadziej.

W dniu 25.08.2019 o 16:34, Devil1986 napisał:

Też tak miałem wymiana podzespołów na 3 cylindrze, a się okazało że miałem zwarcie jednego kabelka do pokrywy zaworów, zaizolowanie kabla pomogło do tej pory nic nie wyskakuje 

Co miałeś na myśli? jednego znaczy którego ? Pytam bo z tego co udało mi się znaleźć w internecie wynika że bez zdjęcia głowicy się nie obejdzie. Może ktoś może podpowiedzieć coś mniej inwazyjnego. Albo w jakiej kolejności wykonywać naprawy:

1. może ten kabelek właśnie.
2. Kompresja i regulacja luzów zaworowych ?
3. Przegląd zaworów pod kątem uszkodzeń  = zdjęcie głowicy, czy można to jakoś podglądnąć jakimś endoskopem ?

Może to być jeszcze jakaś pierdoła którą przeoczyłem ?? Wszelkie podpowiedzi byłyby mile widziane.
Czy możecie polecić jakiegoś dobrego mechanika który mógłby się podjąć dalszej diagnostyki w Trójmieście ?

 

Z góry bardzo dziękuję za pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Który kabelek dokładnie Ci nie powiem, to była wiązka która idzie u góry na słupku silnika do cewek, całe sterowanie, też bym tego nie znalazł gdyby nie fakt, że cały prąd uciekł mi przez kabel i zostałem na ulicy więc musiała mnie ściągnąć laweta, po tym jak znalazłem owy kabelek i go zaizolowalem samochód odpalił od kopa, a nie ładowałem akumulatora, 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Sytuacja u mnie rozwiązała się następująco:

brak kompresji na 4 cylindrze, nierówna kompresja na pozostałych. szlifowanie zaworów + wymiana wylotowych, szlif głowicy wymiana uszczelniaczy, uszczelek, regulacja luzów zaworowych, wymiana oleju i filtrów. Przy okazji kontrola dołu + łańcuch i takie tam. Generalnie remont góry silnika. Koszt całkowity 3800zł. W poniedziałek odbieram auto. Pozostaje jeszcze wizyta u gazownika w celi zestrojenia i wymiany filtrów. I obserwacja jak to teraz działa.

Dziękuję wszystkim za pomoc w ustaleniu przyczyny. Niestety nie miałem szczęścia... Ale co począć.

Pozdrawiam Krzysiek

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...