jugo1 Opublikowano 12 Sierpnia 2019 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2019 Jeszcze nie tak dawno opisywałem, że w mojej TIIDZIE niewiele się dzieje a tu proszę: Dwa tygodnie temu wymiana tulei przednich wahaczy i paska wieloklinowego; przy wymianie przednich klocków stwierdziłem, że tarcze jednak kwalifikują się do wymiany; niedawno opisywany w innym poście problem z daszkiem przeciwsłonecznym. Tydzień temu podczas powrotu z Kalisza zaświeciła się pomarańczowa lampka CHECK ENGINE. Z braku czasu na diagnozę i odczytanie ewentualnych błędów nadal jeżdżę - spalanie 5,1 l na trasie, moc silnika w normie, obroty w normie. Jak zdiagnozuję dam znać. No i całkiem niedawno brak świateł cofania. Zacząłem od żarówek i bezpiecznika - wszystko OK. Dlatego zabrałem się za czujnik - odpięcie kostki od czujnika i połączenie go na krótko dało odpowiedź - uszkodzony czujnik (zdjęcia). Na całe szczęście w internecie zamienniki po ok 30-40 PLN. Po czujniku widać, że skrzynia francuska bo czujnik pasuje do skrzyń RENAULT i DACII. Mam pytanie czy po wykręceniu czujnika wyleje się/wycieknie olej ze skrzyni biegów? Generalnie pierdoły ale wkurzające. Dzięki. Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jugo1 Opublikowano 11 Września 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Września 2019 Cześć. Dzisiaj uskuteczniłem wymianę czujnika biegu wstecznego a przy okazji wymieniłem olej w skrzyni. 1. Najpierw spuściłem olej ze skrzyni. Do odkręcenia korka spustowego użyłem klucza 8mm (kwadratowy) 2. Następnie wymieniłem czujnik biegu wstecznego - do odkręcenia czujnika klucz płaski 22 mm. Na zdjęciu widać czujniki: stary i nowy. 3. Następnie wkręciłem korek (niestety użyłem starej podkładki miedziowej - na razie nie cieknie) i rozpocząłem napełnianie skrzyni olejem. Oleju weszło ok. 2,7 litra. Lałem do momentu kiedy z otworu wlewowego zaczął wypływać olej. Użyłem oleju marki ELF TRANSELF NFP 75W80 GL-4. NFP anie NFJ bo jak podał portal www.skrzynie.com.pl: "Renault przez ostatnich kilka lat dedykował ten olej (NFJ) do skrzyń pięciobiegowych. Obecnie jego właściwości ma olej ELF TRANSELF NFP 75W80, który otrzymał dopuszczenia do wiekszości skrzyń biegów RENAULT. W zwiazku z tym wycofaliśmy ze sprzedaży olej o symbolu NFJ, biorąc również pod uwagę, iż praktycznie nie różnił się on cenowo od oleju NFP." Czy skrzynia pracuje ciszej? W mojej subiektywnej ocenie jest trochę ciszej, ale na efekty może trzeba poczekać. I NA KONIEC CIEKAWOSTKA A ZARAZEM PYTANIE - jakie było moje zdziwienie, kiedy postanowiłem sprawdzić poziom oleju w silniku. Wyciągam bagnet a tam susza - olej poniżej "L". Na początku zbaraniałem i zadałem sobie pytanie: CZY JA ODKRĘCIŁEM WŁAŚCIWY KOREK? Olej wymieniałem w połowie lipca w warsztacie, od tego momentu zrobiłem ok. 1000 km. Wycieku nie zauważyłem dlatego są dwie opcje: albo mechanik zapomniał wlać olej albo silnik nagle zaczął spalać niesamowite ilości oleju (ok 2 litrów na 1000km). Sugestie mile widziane bo jeżeli nagle wzrosło zużycie oleju w takich ilościach, oznacza to tylko kłopoty. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jugo1 Opublikowano 13 Września 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Września 2019 I jeszcze jedno - po wymianie czujnika biegu wstecznego CHECK ENGINE zgasł. ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.