timik Opublikowano 26 Sierpnia 2019 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2019 Witam Szanowne Grono, Czy ktoś z Was spotkał się z problemem określenia prawidłowego montażu koła zamachowego? Mam problem z brakiem synchronizacji wału korbowego z wałkiem rozrządu po naprawie silnika (długa historia). Jak to sprawdzić bez wyciągania silnika/skrzyni? Zdjętą mam pokrywę zaworów i dostępny endoskop warsztatowy. Ewentualnie, czy ktoś z forum podjąłby temat lub zna kogoś kto ogarnia.. Rozrząd nowy, czujniki sprawne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sq9mcs Opublikowano 26 Sierpnia 2019 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2019 Jeśli wszystkie koła są dobrze ustawione przy zakładaniu rozrządu nie mam możliwości błędnego montażu koła pasowego wału lub zębatek wałków rozrządu. Jeśli dalej jest problem z korelacją to albo masz ułamany wał lub wałek albo czujnik położenia wału lub wałków jest uszkodzony. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
timik Opublikowano 26 Sierpnia 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2019 Nie do końca jasno opisałem problem - silnik pali i gaśnie gdy są podpięte oba czujniki. Na odpiętym czujniku z wałka silnik odpala i chodzi w trybie do 2500 obr. Napisałem że rozrząd jest nowy i dobrze złożony, zresztą to że silnik odpala jest tego potwierdzeniem. W YouTube znalazłem film z West yorkshire engine services o błędzie czujników, na końcu facet pokazuje jak założyć koło żeby się nie pomylić. Problemem jest, jak potwierdzić że tam jest błąd bez ściągania skrzyni? Tarcza impulsowa na wałku rozrządu wygląda zdrowo, nie mam pomysłu jak ją zdjąć bez rozpinania rozrządu (dopiero co go poskładałem). Jest niby tylny dekiel głowicy ale czy da się go zdjąć "na aucie"? Zresztą, zębata wałka ma trzpień, więc jest bardziej idiotoodporna niż koło zamachowe... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sq9mcs Opublikowano 27 Sierpnia 2019 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2019 Obracałeś wałkami rozrządu po rozpięciu łańcucha???? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
timik Opublikowano 27 Sierpnia 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2019 Nie. Zresztą rozrząd zakładałem wg. Twoich wskazówek Sq9mcs. Napisałem że silnik jest po naprawie głównej, remont całkowity. Coś może być źle poskładanie... Moje podejrzenie to koło zamachowe.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sq9mcs Opublikowano 28 Sierpnia 2019 Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2019 A to zmienia postać rzeczy. Na pewno jest coś źle poskładane. Jeśli składałeś wg moich wskazówek i dalej jest coś źle to albo wałki są poprzestawiane albo wał jest obrócony. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maciek1122 Opublikowano 28 Sierpnia 2019 Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2019 Mam pytanie czy w Twoim patku jest sprzęgło tradycyjne czy samonastawne? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sq9mcs Opublikowano 28 Sierpnia 2019 Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2019 Ja mam automat i nie posiadam sprzęgła Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
timik Opublikowano 28 Sierpnia 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2019 (edytowane) Ja mam chyba zwykłe. Rozpoznasz ze zdjęcia? Edytowane 28 Sierpnia 2019 przez timik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maciek1122 Opublikowano 29 Sierpnia 2019 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2019 Podobno we wszystkich są sprzęgła samonastawne z tym że jedne na zewnątrz mają sprężynki a inne w środku. Ty masz te w środku. Proszę pokaż mi jeszcze jak wygląda łożysko oporowe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
timik Opublikowano 29 Sierpnia 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2019 Nie mam takiego zdjęcia. Mechanik robił silnik, nie przyszło mi do głowy żeby fotografować też skrzynię. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nusiu321 Opublikowano 26 Października 2020 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2020 Witam panowie mam ten sam problem co kolega timik. Wymieniałem uszczelkę pod głowica wszystko zostało zrobione poskładane itp rozrzad ustawiony autko odpaliło zrobiłem około 30km nagle autko zaczęło dziwnie pracować w okolicach 1500 2500 obr. Tak klepalo podobny dźwięk jak ktoś odpala auto na plak. Werdykt padł na wtryskiwacze. Następnego dnia rano chciałem odpalić Nissan niby próbował ale nie zapalił. Zrobiłem komplet wtryskiwaczy zalozyleM do autka kręcę odpalił po 15 sekundach zgasł... i dalej to samo próbuje odpalić i niby już by chciał i nie zapali. Pod odpięciu czujnika wału korbowego auto odpala od strzała chodzi dość ładnie ma reakcje na gaz ale wkręca się tylko do 2500 2800 obr. Wymieniłem czujnik wału auto z zapiętym czujnikiem raz odpali raz nie przy czym zero reakcji na gaz chodzi tragicznie aż zgaśnie gdy tylko odepne czujnik problem znika auto odpala od kopa chodzi prawie idealnie ale mam tryb awaryjny do tych 2500 obr. Gdzie szukać przyczyny awarii ? Chyba rozrzad mogę wykluczyć skoro autko odpala od strzała po odpieviu czujnika i chodzi ładnie ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
timik Opublikowano 26 Października 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Października 2020 Witam, Jeśli rozrząd jest dobrze poskładany, a auto nie pali to może Masz to co u mnie - przestawione koło sygnałowe na wałku rozrządu. Prawy patrząc od strony chłodnicy. Na komputerze był brak synchronizacji wału korbowego z wałkiem rozrządu. Na darmo wymieniałem rozrząd... W razie czego Pisz. Wbrew temu co pitolą mechanicy, Pathfinder to zwykłe auto a nie prom kosmiczny... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nusiu321 Opublikowano 26 Października 2020 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2020 U mnie błędu nie ma. jak zdiagnozować przestawione koło na wałku ma jakieś znaki czy coś ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
timik Opublikowano 27 Października 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Października 2020 Jak zdejmiesz pokrywę zaworów to widać to koło od góry na końcu prawego wałka - z tego koła bierze sygnał czujnik wałka. Obracając powoli wałem korbowym znajdziesz szczerbinkę w której powinien być kołek ustalający. U mnie było przekręcone o kilka stopni, prawdopodobnie ktoś o to koło wałek blokował... A jeśli jest to do poprawy to można to zrobić bez demontażu głowicy - z tyłu jest demontowalna pokrywa, ale dostęp fatalny i łapska zdarte... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nusiu321 Opublikowano 27 Października 2020 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2020 Temat ogarnięty okazało się ze sprawca zamieszania był zawór EGR. Został on w pozycji otwarty i czy czas podczas odpalania pchał spaliny w dolot. Dziwne ze podczas odpinania czujnika wału probleM znikał... być może wtedy zawór był zamykany... w każdym razie zaslepilem zawór egr i autko odżyło pali na dotyk jeździ super. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mleczko Opublikowano 28 Października 2020 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2020 Wyczyść go jeszcze aby się nie zacinał. Jak się zatnie znowu wywali błąd. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.