Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Kontrola prawidłowego montażu koła zamachowego YD25


timik
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Szanowne Grono, 

Czy ktoś z Was spotkał się z problemem określenia prawidłowego montażu koła zamachowego? Mam problem z brakiem synchronizacji wału korbowego z wałkiem rozrządu po naprawie silnika (długa historia). Jak to sprawdzić bez wyciągania silnika/skrzyni? Zdjętą mam pokrywę zaworów i dostępny endoskop warsztatowy. 

Ewentualnie, czy ktoś z forum podjąłby temat lub zna kogoś kto ogarnia.. 

Rozrząd nowy, czujniki sprawne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli wszystkie koła są dobrze ustawione przy zakładaniu rozrządu nie mam możliwości błędnego montażu koła pasowego wału lub zębatek wałków rozrządu. Jeśli dalej jest problem z korelacją to albo masz ułamany wał lub wałek albo czujnik położenia wału lub wałków jest uszkodzony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie do końca jasno opisałem problem - silnik pali i gaśnie gdy są podpięte oba czujniki. Na odpiętym czujniku z wałka silnik odpala i chodzi w trybie do 2500 obr. Napisałem że rozrząd jest nowy i dobrze złożony, zresztą to że silnik odpala jest tego potwierdzeniem. W YouTube znalazłem film z West yorkshire engine services o błędzie czujników, na końcu facet pokazuje jak założyć koło żeby się nie pomylić. Problemem jest, jak potwierdzić że tam jest błąd bez ściągania skrzyni? Tarcza impulsowa na wałku rozrządu wygląda zdrowo, nie mam pomysłu jak ją zdjąć bez rozpinania rozrządu (dopiero co go poskładałem). Jest niby tylny dekiel głowicy ale czy da się go zdjąć "na aucie"? Zresztą, zębata wałka ma trzpień, więc jest bardziej idiotoodporna niż koło zamachowe... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie. Zresztą rozrząd zakładałem wg. Twoich wskazówek Sq9mcs. Napisałem że silnik jest po naprawie głównej, remont całkowity. Coś może być źle poskładanie... Moje podejrzenie to koło zamachowe.. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A to zmienia postać rzeczy. Na pewno jest coś źle poskładane. Jeśli składałeś wg moich wskazówek i dalej jest coś źle to albo wałki są poprzestawiane albo wał jest obrócony. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam chyba zwykłe. Rozpoznasz ze zdjęcia? 

IMG_20190404_082757_small.jpg

Edytowane przez timik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podobno we wszystkich są sprzęgła samonastawne z tym że jedne na zewnątrz mają sprężynki a inne w środku. Ty masz te w środku. Proszę pokaż mi jeszcze jak wygląda łożysko oporowe 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mam takiego zdjęcia. Mechanik robił silnik, nie przyszło mi do głowy żeby fotografować też skrzynię. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam panowie mam ten sam problem co kolega timik. Wymieniałem uszczelkę pod głowica wszystko zostało zrobione poskładane itp rozrzad ustawiony autko odpaliło zrobiłem około 30km nagle autko zaczęło dziwnie pracować w okolicach 1500 2500 obr. Tak klepalo podobny dźwięk jak ktoś odpala auto na plak. Werdykt padł na wtryskiwacze. Następnego dnia rano chciałem odpalić Nissan niby próbował ale nie zapalił. Zrobiłem komplet wtryskiwaczy zalozyleM do autka kręcę odpalił po 15 sekundach zgasł... i dalej to samo próbuje odpalić i niby już by chciał i nie zapali. Pod odpięciu czujnika wału korbowego auto odpala od strzała chodzi dość ładnie ma reakcje na gaz ale wkręca się tylko do 2500 2800 obr. Wymieniłem czujnik wału auto z zapiętym czujnikiem raz odpali raz nie przy czym zero reakcji na gaz chodzi tragicznie aż zgaśnie gdy tylko odepne czujnik problem znika auto odpala od kopa chodzi prawie idealnie ale mam tryb awaryjny do tych 2500 obr. Gdzie szukać przyczyny awarii ? Chyba rozrzad mogę wykluczyć skoro autko odpala od strzała po odpieviu czujnika i chodzi ładnie ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, 

Jeśli rozrząd jest dobrze poskładany, a auto nie pali to może Masz to co u mnie - przestawione koło sygnałowe na wałku rozrządu. Prawy patrząc od strony chłodnicy. Na komputerze był brak synchronizacji wału korbowego z wałkiem rozrządu. Na darmo wymieniałem rozrząd... W razie czego Pisz. Wbrew temu co pitolą mechanicy, Pathfinder to zwykłe auto a nie prom kosmiczny... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak zdejmiesz pokrywę zaworów to widać to koło od góry na końcu prawego wałka - z tego koła bierze sygnał czujnik wałka. Obracając powoli wałem korbowym znajdziesz szczerbinkę w której powinien być kołek ustalający. U mnie było przekręcone o kilka stopni, prawdopodobnie ktoś o to koło wałek blokował... 

A jeśli jest to do poprawy to można to zrobić bez demontażu głowicy - z tyłu jest demontowalna pokrywa, ale dostęp fatalny i łapska zdarte... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat ogarnięty okazało się ze sprawca zamieszania był zawór EGR. Został on w pozycji otwarty i czy czas podczas odpalania pchał spaliny w dolot. Dziwne ze podczas odpinania czujnika wału probleM znikał... być może wtedy zawór był zamykany... w każdym razie zaslepilem zawór egr i autko odżyło pali na dotyk jeździ super. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...