Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Rogue vs X, Ameryka vs reszta świata


Smakor
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Czemu europejskie wersje samochodów nie mają np takiej fajnej rzeczy jak sterowanie bramami garażowymi z lusterka? Mając teraz kluczyk zbliżeniowy nie za bardzo jest jak podwiesić tam pilot do bramy czy garażu. Ja np., przez to mam pilot wrzucony między fotelami i jest tam cały czas - to mało bezpieczne rozwiązanie niestety. Wolałbym mieć sterowanie wbudowane w samochód. 

Ale widać się "nie da". Są systemy do wbudowania do auta np Proxima ma takie coś ale niestety nie obsługuje wszystkich systemów, ja mam Somfy IO 868 i niestety jest z nim kłopot. 

image.thumb.png.7457d1410413fa5131ae8bf32e46a4d7.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kup sobie kluczyk/pilot do bramy ktory mozesz przypiąć np do oslony przeciwsłonecznej, to ze w usa maja lusterka programowalne to jedno, a ze 99% tych co maja nadal uzywa pilota to inna sprawa.  Proba zaprogramowania tego lusterka skonczyla sie rozprogramowaniem systemu, ponownym programowaniem wszystkich pilotow , dalem sobie spokoj. W dodatku nie wiem czy europejskie systemy nie maja bardziej zlozonego sposobu kodowania. W usa kupujesz uniwersalny pilot i kazdą brame tym otworzysz...dlatego takie lusterko jest w stanie obsluzyc wszystko, to moze byc powodem braku tej funkcji

41dgfnIUQhL._SX425_.jpg

Edytowane przez Kazik_R52
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może to być, że tam jest prościej, ale też amerykańce chyba bardziej wygodne i wymagające chyba. U nas w takim razie pozostaje co oferuje Proxima (chyba nawet mają jakiś włącznik zbliżeniowy działający przez plastik albo dla bardziej zaawansowanych sterowanie przez np długie światła. Tylko w moim przypadku - gdy bezpośrednio nie obsługują mojego systemu - muszę zrobić konwersję. Czyli kupić do nadajnika dedykowany odbiornik i jego podłączyć przewodowo do mojej instalacji,. Gmatwa sprawę ale do zrobienia. I tak musiałem tak zakombinować aby spiąć sterowanie bramą wjazdową i garażem innych producentów w jeden pilot. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Logika zintegrowanego pilota jest dość dyskusyjna. Po co w takim razie w ogóle  zamykać bramę ? Złodziej dostając się do samochodu otwiera bramę pilotem, który jest w samochodzie i zabiera samochód.  Czy brama nie powinna być w tym momencie pewnym utrudnieniem dla złodzieja?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W "Ameryce" to brama chroni przed wiatrem, deszczem, sniegiem a u nas w "Europie" to przed zlodziejami i wiatrem, deszczem ,śniegiem  ;)

Gdyby to takie proste bylo, ze zmienne kodowanie etc. kazdy pilot "rozpracuje" i kazdy producent "byle czego" to po co to zmienne kodowanie zabezpieczajace ?

Z tego samego powodu mamy ogrodzenia (ploty) wyzsze niz 50cm - bo ludzie jak widza takie niskie to wydaje im sie, ze moga wejsc do nas na posesje, bo przeciez otwarte ...

Pusci pieska zeby sie wyproznil na cudzej dzialce bo przeciez nie ogrodzona to mozna itp., itd ... ot, przed chamstwem sie grodzimy i przed zlodziejami (ogrodzenie i brama)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja myślę, że synteza typu Amerykanie to a Polaki tamto to lipa jest. Trzeba by zrobić jakąś ankietę, czy ludzie powiedzą w niej prawdę? to kolejna niewiadoma. Ja na przykład mam bramę i dodatkowo tuje płożące przed klientami zozu. Przyjeżdżają bez psów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Brama utrudnieniem kradzieży auta z garażu?? Aby ją otworzyć to mam przycisk na ścianie, jest też na samym napędzie a dodatkowo jeszcze można ręcznie od środka... Także. To chyba nie tędy. Bardziej mnie martwi, że jak auto jest poza domem to jest w tym momencie kluczem do domu... Złodziej może otworzyć sobie bramę wjazdową, bramę garażową i się zamknąć w domu i robić co chce, z dokładnością do alarmu i patrolu, który powinien w takiej sytuacji szybko się zjawić (ale złodziej będzie siedział w środku i tak).

W garażu to często są kluczyki w aucie, albo przynajmniej nie jest zamknięte. Kluczyk zbliżeniowy z uwagi na to, że jest gdzieś schowany w plecaku albo kieszeniach zabieram "przypadkiem"...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 hours ago, juras2017 said:

W "Ameryce" to brama chroni przed wiatrem, deszczem, sniegiem a u nas w "Europie" to przed zlodziejami i wiatrem, deszczem ,śniegiem  ;)

Tak to wyglada , sytem kodowania jest prymitywny , spora czesc pilotow uczy sie na zasadzie kopiowania sygnalu, wiec mozna bez problemu otworzyc brame sasiada. Drzwi wiekszosc otwiera sie kart kredytową, lub mala lapką rozciagajac otwor przy zamku zdazalo mi sie zapomniec, zostawic klucze od domu, wchodzilem w ciagu minuty. 

Po prostu ja mam inne zabezpieczenie , jakbys wszedl do mego domu , to tylko pióra zostaną, nie wchodze tez przypadkowo, czy chcac skrocic droge na inny teren, bo moze byc roznie, czasami jest gole pole i tabliczka private property , lepiej tego nie lekcewarzyc .

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, Smakor napisał:

Brama utrudnieniem kradzieży auta z garażu?? Aby ją otworzyć to mam przycisk na ścianie, jest też na samym napędzie a dodatkowo jeszcze można ręcznie od środka... Także. To chyba nie tędy. Bardziej mnie martwi, że jak auto jest poza domem to jest w tym momencie kluczem do domu... Złodziej może otworzyć sobie bramę wjazdową, bramę garażową i się zamknąć w domu i robić co chce, z dokładnością do alarmu i patrolu, który powinien w takiej sytuacji szybko się zjawić (ale złodziej będzie siedział w środku i tak).

W garażu to często są kluczyki w aucie, albo przynajmniej nie jest zamknięte. Kluczyk zbliżeniowy z uwagi na to, że jest gdzieś schowany w plecaku albo kieszeniach zabieram "przypadkiem"...

Wystarczy, że masz okna w domu. Złodziej sobie poradzi i bez samochodu. A jak samochód w garażu to będzie miał bonus :D.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak złodzieje wchodzą przez okna, najczęściej z tyłu domu, przy ziemi, od piwnicy. Przetestowane empirycznie ;/ Dla mnie jest ważne, że ubezpieczyciel dopuszcza trzymanie samochodu w garażu z kluczykami w środku. O ile oczywiście sam garaż jest zabezpieczony przed niepożądanym dostępem. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moi sasiedzi (dalsi) nie zamykali drzwi wejsciowych jak byli w domu. No i raz sie zdarzylo, ze wyszli na tars na kawke/piwko a zlodziej wszedl frontowymi drzwiami jak do siebie (troche rzeczy im zginelo). Mozna "kusic los" kto nam zabroni  ;)

Ja nie wpadlem na to zeby zostawiac kluczyki w samochodzie, taki odruch zeby go zawsze zabierac ze soba - nawet w garazu

Ubzepieczenie mam ale problemow nie chce, przeciez zalatwienie pozniej wszystkiego wlacznie z nowym autem trwa i kosztuje troche nerwow

 

BTW. Brama garazowa jest w pewnym stopniu utrudnieniem dla zlodzieja poniewaz alarm musi najpierw wylaczyc zeby podniesc brame w garazu bez informowania o tym otoczenia i mnie a wjazdowa tez sie sama nie otwozy tylko potrzebny jest kluczyk zeby ja odblokowac - nie uchroni to pewnie nas ale utrudni zycie lub zniecheci potencjalnego zlodzieja

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie wpadłem na ciekawy patent na sterowanie bramą :) Tylko nie wiem jak dokładnie działa przełącznik otwieranego dachu. Ale może udałoby się wymienić lampkę pod sufitem na taką ze sterowaniem dachem i ten przełącznik wykorzystać do sterowania pilotem (do normalnego pilota dolutować kabelki do styków mikroprzełącznika). Pytanie - może ktoś wie - kto ma dach - jakie ma pozycje ten pizdryk. Optymalnie byłoby jakby miał dwie zwierne (czyli styka jak trzymamy paluchem). Gdyby to zawiodło i nie dało się tego spiąć to mam jeszcze mniej elegancki pomysł aby dołożyć jakieś małe, ładne przyciski zwierne do schowka na okulary na zasadzie jak wyżej - pilot wrzucić do schowka. Ma to zaletę nie kolidowania z instalacją auta i świetne miejsce na dobry zasięg - tak się wydaje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wspomniana wcześniej firma Proxima, produkuje piloty z czujnikiem zbliżeniowym (proxim hb sensor). Wystarczy podkleić sensor gdzieś pod plastykiem deski lub tunelu środkowego. Dotykasz plastik w miejscu gdzie podkleiłeś sensor i brama się otwiera/zamyka. Kiedyś Grzesiek Duda montował taki w programie 101 napraw.  Najważniejsze, że ten pilot to zero ingerencji w instalacje elektryczną samochodu bo ma własne zasilanie.

Przypadkowy złodziej nie jest w stanie zgadnąć gdzie jest to miejsce, które trzeba dotknąć aby otworzyć bramę (profesjonalny i tak najpewniej ma klucz serwisowy do zwolnienia blokady napędu bramy).

Plus taki, że jak będziesz sprzedawał auto to pilota zabierasz.

Inna opcja to pilot podłączony pod przełącznik długich świateł.

Edytowane przez Emjot
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest jeszcze opcja dołożenia drugiego radia do napędu,  z innym standardem kodowania, jeżeli sterownik ma jakiś wejścia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ma ale to oznacza w moim przypadku dołożenie dwóch... (brama + garaż) koszty rosną. Zamówiłem właśnie na alledrogo lampkę z pstryczkiem do okna dachowego. 15 zł + wysyłka (jakieś lekko podniszczone ale to tylko do eksperymentów z elektroniką. Trochę martwi mnie kwestia dolutowania kabelków do pilota. Ale to pewnie trzeba komuś zlecić... Jak się wszystko sprawdzi i da zrobić to pewnie zamówię sobie ładniejszą są po 80-100 zł. W serwisie pewnie z 300 albo i 500 :)

image.thumb.png.741ca8a5e062cc9236a5bf0110675a60.pngimage.thumb.png.aabb5828bb5ddca0ec916dc98288d6aa.png

Edytowane przez Smakor
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pięknie. Lampka przyszła, rozebrałem ją na części i już wszystko wiem. Dopóki nie rozbierze się przełącznika ciężko dojść jak on działa, bo wydaje się to nie logiczne. Bałem się nawet jakiegoś scalaczka w środku czy coś ale nic z tych rzeczy, czysta mechanika. No więc: Mamy wtyczkę z 5 kabelkami i możemy bez problemu użyć 3 funkcji (przełączników zwiernych) a jak się postaramy to wszystkich 7. Bezpośrednio możemy się podłączyć pod klik całego przycisku (kabelki R i W), pozycję jedną skrajną (obojętnie czy na pierwszym wychyleniu czy na drugim) R i B a druga pozycja to kable R i G. Mamy jeszcze jeden kabelek Y - on zwiera na drugim wychyleniu wajchy, obojętnie czy góra czy dół więc aby go poprawnie interpretować musimy brać pod uwagę co jest jednocześnie z nim zwarte do R (B czy G). 
Oznaczenia oczywiście kolorami: Red, White, Green, Black i Yellow. 

Miejsca na pilota jest opór pod prawą kratką (jak na zdjęciu wyżej). Jakby nie było pod sama lampką - choć pewnie jest. Mikrofon jest tylko z lewej strony, ale podwójny. Inne auta mają zwykle 2 po obu stronach konsolki. 

W dodatku to rozwiązanie złodziej chyba tak hop siup nie rozkmini... Pomyśli, że skoro nie ma szklanego dachu to pewnie przycisk jest do niczego i tyle.... 

Trochę te przełączniki wszystkie jakoś tak prosto i dziwnie skonstruowane, ale może tak się robi, żeby było bezawaryjne. Wszystkie styki czymś nasmarowane mocno. 

Edytowane przez Smakor
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Smakor napisał:

W dodatku to rozwiązanie złodziej chyba tak hop siup nie rozkmini... Pomyśli, że skoro nie ma szklanego dachu to pewnie przycisk jest do niczego i tyle.... 

A co jak auto ma szklany dach?:jump:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wtedy ta opcja odpada niestety. Szkoda w ogóle, że Nissan szklany dach wciska ludziom na siłę. To powinna być zawsze dodatkowa opcja.  Przecież on radykalnie zmniejsza miejsce nad głową. Znajomy nie kupił przez to QQ, że w wersji jaką chciał (z Bose) nie mógł z dachu zrezygnować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...