Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

P12 1,9 dci , próba przelewowa, regenaracja wtrysków, zawór odmy


djanek

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Z uwagi że z silnikiem było coraz gorzej (przebieg 192kkm), tj bram mocy, silne drgania, itp postanowiłem zabrać się za diagnostykę i dokonać bieżących napraw.

1. Zacząłem od próby przelewowej, wyszło 35 ml,  62ml, 34ml, 43ml (licząc od rozrządu) (gorący silnik, czas próby 1 min, wolne obroty))

TP1A.thumb.jpg.318be7feb34e6e8b82dd0f50126f8829.jpg

 2.  Następnie czyszczenie  wtrysków za pomocą płynu   Moly liqui diesel (500ml). Odłączyłem przewód paliwowy od pompy, oraz powrotu i wykonałem mały obieg

 

1_1AB.thumb.jpg.330620f9b76324077a627d0401b79ce6.jpg

 

1_2AB.thumb.jpg.b11cbaf6748574ddef5c5e61d0371295.jpg

 

1_3AB.thumb.jpg.074bce917fc18c86c3bd4c8f10168eff.jpg

 

3. Ponowny test przelewowy 27ml, 33ml, 25ml, 34ml. jak widać  jest zmiana

TP2AB.thumb.jpg.10a61feffe1fb7036b999bedbd834656.jpg

 

- Zanieczyszczenia w filterku:

FiltrAB.thumb.jpg.8d9d704ed5fe8dbb7d4376d39acf15a2.jpg

 

4. Idąc dalej rozebrałem zawór odmy. Niestety widok okazał się przykry. Jeżeli ktoś ma przejechane ok 150kkm to powinien jak najszybciej wymienić na nowy (nie tzw. sprawną używkę)

Myślę że przez ten zawór miałem uszkodzoną turbinę :(

 

480180742_ZawrAB.thumb.jpg.358d7ad4200ef64819bc798c50f797ce.jpg

 

Co mi to dało ?, silnik chodzi ciszej, nie rzuca nim no i moc wróciła. Jeszcze wymienię zawór (zamówiony)

 

 

Powodzenia

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja oddałem przy przebiegu 170 tys km auto na sprawdzenie wtrysków i jeden był już slaby

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...