Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Problem po ponownym podłączeniu akumulatora


mokom69

Rekomendowane odpowiedzi

Mam mały problem. Dziś odpiąłem akumulator i po ok 10 min. jak go ponownie podpiąłem świeci sie kontrolka "esp off" "poślizg" i podczas uruchamiania silnika nie zapala sie kontrolka od świec. Po ponownym odpaleniu gaśnie od poślizgu, reszta bez zmian. Obejdzie sie bez diagnostyki komputerowej czy szukać speca? Powodem odłączenia aku było zresetowanie kompa, który zaczął pokazywać spalanie 20,7 l/100km. Pacjent r51 2.5 dci 2007r.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

halo,

komputer i spalanie to nie błąd tylko zaczynające się problemy z filtrem cząstek. Zaczyna być chłodno i mokro - przy niskich temperaturach spalin taka sytuacja może mieć miejsce. Oczywiście komputer skłonny jest raczej pokazywać więcej i nie lubi robić tego w drugą stronę :-) jak kiedyś napisał sq9... I miał rację. Reset komputera pomoże na krótko. U mnie sprawę załatwiło dopiero serwisowe dopalenie filtra cząstek oraz zmiana przyzwyczajeń w prowadzeniu ciężkiego samochodu w warunkach mieszanych (dużo korków, podjazdów i znowu korków itd). Weż pod uwagę plan przejechania się 30 km co dwa tygodnie po autostradzie z dużą prędkością: tak 150 powinno wystarczyć - uważaj na patrole :-) . Filtr będzie systematycznie się oczyszczał sam. 

Co do kontrolek - zapewne nie działają także automaty od szyb :-)  Powinieneś przeczytać instrukcję - temat o odłączaniu akumulatora i ponownej instalacji. Okna należy ponownie aktywować w systemie, esp i auto w poślizgu wykona automatyczną instalację po przejechaniu 15 km na prostym odcinku z niezmienianą prędkością (nie pamiętam: 50 km/h). 

pozdrawiam

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli jak dpf sie zapycha to na zegarach nie pojawia się żadna kontrolka z info? Idę zaraz sprawdzić szyby...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spokojnie. Komputer lubi czasami pokazywać bzdury. Ja u siebie miałem dwa razy kosmiczne przekłamania. Dopiero odpięcie akumulatora pomogło. Mój DPF nie zapełnia się bardziej niż 10%. 

Wracając do ESP. Część systemów w Patku uczy się na kołach. Odpal auto przejedź kilkadziesiąt metrów i ESP zgaśnie. Co do świec, po kilku odpaleniach w krótkim czasie ECM wyłącza podgrzewanie świec. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za podpowiedzi. Po przejechaniu kilkuset metrów wszystkie kontrolki pogasły. Po przejechaniu kilku km spalanie wyświetlane wróciło do normy (pokazuje 13,8l). 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...