Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

350z Rev UP problem z olejem w skrzyni automatycznej...


degustator
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdeczni... Pierwszy post, proszę o wyrozumiałość.....

Mam taki problem... Zetka z 2006 roku,  kanadyjczyk, po lifcie z automatem...

Posiadam go od pół roku i wszystko było dobrze do poniedziałku.... to prawie 10k przebiegu...

Wracałem z miasta, normalnie bez gazowania, poczułem zapach gorącego oleju... okazało się że pęknięty

był wężyk łączący skrzynie z chłodnicą....  dużo oleju się wylało ale samochód w miare normalnie dojechał kilometr do domu...

Kupiłem nowy wężyk, olej do skrzyni... Wymieniłem wężyk , zalałem nowy olej... powachlowałem biegami na postoju... Poziom oleju w normie...

Wydawało się ok... Przejechałem  się kilka kilometrów....  Samochód normalnie jeździł...

Na powrocie do domu po przejechaniu może 10 km identyczna sytuacja...znowu pęknięty wąż łączący automatyczną skrzynie z chłodnica i po oleju...

Co to może być...??? czy jakieś za duże ciśnienie w skrzyni i wywala przewód? Czy olej za gorący? 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak sprawdzałeś przepływ? to nie koniecznie musi być zatkana chłodnica ale skrzynia na kanałach dlatego z chłodnicy nie idzie dalej i robi się za duże ciśnienie. A drugi prosty powód... mógł być też słaby wężyk nowy a to często się zdaża 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dmuchalem przez kanał olejowy w chlodnicy... raczej wykluczam słaby wężyk bo 2 razy ta sama sytuacja po paru km.... podejrzewam albo zapchane coś w skrzyni albo niesprawny jakiś elektrozawor.... Ale chyba z tym sam nic nie zdzialam na kanale... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmmm powiem tak jeśli na luzie Ci nie wywala węża to zrób wymianę z płukaniem to jedyna opcja jeśli jakiś syf tam się przytkal

są różne opinie na ten temat musisz poczytać i zdecydować.  

Edytowane przez Cytrus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zamówiłem nowe wentylatory ponieważ załączal się tylko 1 i to dopiero przy 100 stopniach temp plynu. Może to też miało jakiś wpływ jak się za bardzo olej rozgrzewal...  Jak przyjdą I złożę to do kupy, zamontuje pod samochodem jakąś rynienke jeśli by miał znowu wywalić wąż i potestuje w czasie jazdy... Jak będzie to samo trzeba zajrzeć do skrzyni... I tak czekam w długiej kolejce do magika od automatu to mam jakieś 3 tygodnie na eksperymenty...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy ktoś to czyta...:p

Wymieniłem wentylatory... coś dziala lepiej... zalączają się z klimatyzacją A tego Nie było... Ale obserwując temp plynu chlodzacego zalączają się dopiero na 98 stopni.... Gdzieś na forum czytałem  ze powinny na 95 stopni? Jeszcze nie jeździłem to nie wiem czy miało to wpływ też na olej ze skrzyni I czy coś się poprawi w głównym temacie.... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

powiem tak ta różnica temperatury załączenia wentylatorów to zbyt mała różnica żeby coś stwierdzić 3* + to niby nie jest mało ale jeśli chodzi akurat o tą sprawę to raczej nie powinno mieć wpływu. Nie pamiętam czy w automacie jest termostat do chłodnicy oleju w skrzyni czy ma cały czas obieg ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cały czas jest obieg... na zimnym jak odpalałem to od razu się lało z rozerwanego węża... wentylatory działają... A wąż wywaliło ponownie już 3raz Ehhh.... zrobiłem najpierw kilka kilometrów powoli I było ok... Ale jak trochę pogonilem od razu rozerwalo wężyk...  na jalowym jak stoi I się trzyma wężyk ręką to czuć że płynie przez niego olej... podejrzewam że coś się jednak przypchalo na wolnych daje radę Ale przy większej prędkości jest za mały przypływ robi się cisnienie I rozrywa wężyk... ściągnę miskę olejowa od skrzyni I sprawdzę filtr może  on jest przyczyną...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak coś to sa specjalne płukanki do skrzyn automatycznych, do wymiany statycznej

daj znać co z tym filtrem jak ja robiłem w g25x (vq25vhr 7biegow at) to filtr jest siatka wystarczy odkręcić i wypłukać ale są dostępne zamienniki 

Edytowane przez Cytrus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Fachowiec dalej nie ma czasu.... wymienię elektrozawor epc w skrzyni też może to być przyczyna oczywiście jak znajdę gdzie to kupic....Z tego co czytam nie wymaga kalibracji tylko plug nad play wymiana...

  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Skończyło się na tym że cały czas był zakładany zły rodzaj węża i dlatego pękało.... nie do takiej temp...

kupiony inny wąż za 11zł i wszystko działa aż miło.....

3 miesiące na to stał w garażu....

zamykam...

  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wielkie dzięki za pozostawienie rozwiązania, mało kto robi tak mały ale wielki gest dla innych.

wielkie dzięki i cieszę się, że się udało.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...