Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Uszczelka kolektora ssacego, ta druga !


pazdziochhh
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, zabrałem sie za rozbieranie silnika aby sprawdzic przyczyne nadmiernego zużycia oleju. Mam pytanie odnośnie uszczelki kolektora ssącego, ale nie tej co jest przy głowicy, tylko tej drugiej , zaznaczone na zdjęciu strzałkami
https://ibb.co/xG0phqr

Gdzie ją szukac/kupic ? nie moge znalezc, a juz mam ten element rozpołowiony więc będe musiał wymienic.
Jakiemi momentami w jakiej kolenosci dokrecac później śruby głowicy, oraz czy rozrząd oraz wałki sie jakos blokuje, czy tylko trzeba ustawic na znaki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to metalowa uszczelka jak nei znajdziesz w sklepach to albo odpowiedni silikon albo serwis, 

momenty głowicy będziesz miał podane razem z uszczelką od głowicy, wałki ustawiasz na znaki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuje za szybką odpowiedz, na znaki te ktróre są na kołach zębatych  rozrządu? które mają sie pokrywać z tymi zółtymi ogniwami na łańcuchu oraz dolnym oznaczeniem na wale?

Edytowane przez pazdziochhh
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam jeszce pytanie odnośnie  planowania głowicy i nowych śrub, czy konieczne są te zabiegi ? czy wystarczy tylko sprawdzic głowice na szczelnosci samemu ją wyczyścić? Wiem że dla wiekszosci to partyzantka,ale poprostu chce sie dowiedziec jakie są wasze oponie na ten temat i czy ktoś tak praktykował.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jaki był powód zdjecia czapki?? zazwyczaj daje sie do sprawdzenia przy okazji docierając zawory i zmieniając uszczelniacze, taka oszczędność lubi się zemścić i wtedy koszty są podwójne, nowe śruby tez mile widziane

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powodem zdjęcia jest zbyt duży pobór oleju, ponad litr na 1000km. Najprawdopodobniej będą to pierścienie, jest to wada tych silników.
Moj plan jest taki przy najlepszych założeniach. Zdjąć głowice, dać do sprawdzenia ewentualnie splanowania,nowe uszczelki, uszczelniacze zaworów plus docieranie, pierścienie i wymiana panewek.

Wysłane z mojego ZTE A2017G przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciężka walka

https://drive.google.com/folderview?id=169eHMYxTnIqI_3woR7PbPKFBCRJekyp1

 

Czy ta boczna osłonę rozrządu powinienem zdjąć, wraz z pompą wody aby widział dolne koło na którym jestem łańcuch? Tam chyba też jest jakaś uszczelka? Jak ona fachowo się nazywa

 

Wysłane z mojego ZTE A2017G przy użyciu Tapatalka

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety nie mam jak, a musze wyjmienic uszczelniacz wału, ale to on powinien zejść po sciagnieciu koła ?

Mam pytanie odnośnie dwóch uszczelek, jedna jest po zdjęciu pokrywy, taka mała nad wałkami - foto https://photos.app.goo.gl/A7BvPKRWapZ8bi8e6

A druga to po odkręcniu termostatu od głowicy , foto uszczelki https://photos.app.goo.gl/W2pSwA4q3oveJbeK9  

jak obydwie fachowo sie nazywają bo nigdzie tego nie moge znaleźć

 

Oraz czy tą osłone rozrządu na silikon czy uszczelka ? https://photos.app.goo.gl/uZ4Yjay3PxkRvu9p7 teraz był silikon. Jeżeli silikon to ten sam co do miski olejowej moze byc ?

Co do diagnozy piersćienie zgarniajace , można powiedziec ze brak, jedynie na pierwszymn cylindrze w miare ok, ten cylinder wyglądał najlepiej nawet patrząc na fotki samej głowicy, był suchy. Jutro zawiozę głowice do warsztatu aby sprawdzili co i jak.

Gładzie cylindrów są dobre

 

Fotki z demontażu https://photos.app.goo.gl/8zLY5j6d1isF97gm9

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, pazdziochhh napisał:

Niestety nie mam jak, a musze wyjmienic uszczelniacz wału, ale to on powinien zejść po sciagnieciu koła ?

Mam pytanie odnośnie dwóch uszczelek, jedna jest po zdjęciu pokrywy, taka mała nad wałkami - foto https://photos.app.goo.gl/A7BvPKRWapZ8bi8e6

A druga to po odkręcniu termostatu od głowicy , foto uszczelki https://photos.app.goo.gl/W2pSwA4q3oveJbeK9  

jak obydwie fachowo sie nazywają bo nigdzie tego nie moge znaleźć

 

raczej tylko serwis i zainwestuj w nowe 

 

Godzinę temu, pazdziochhh napisał:

 

Oraz czy tą osłone rozrządu na silikon czy uszczelka ? https://photos.app.goo.gl/uZ4Yjay3PxkRvu9p7 teraz był silikon. Jeżeli silikon to ten sam co do miski olejowej moze byc ?

 

tak

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znalazłem w necie numery OEM tych 2 uszczelek, oraz od dolotu rozpołowionego na pół

pod pokrywą https://europart.ru/en/parts/NISSAN/13533AU000

dolot - https://stars-auto.com/catalog/i_12344

obudowa termostatu - https://partsouq.com/en/search/all?q=110724M501

 

Jeszcze mam pytanie odnośnie rozrządu, generalanie mam zamiar go nie wymieniac, ponieważ emerytowany mechanik który mnie dopatruje, mówi ze jest wszystko dobrze, może tylko napinacz ? ceny całęgo dobrego rozrządu to spory koszt, a samochodem będe jeździł maksymalnie rok.

Edytowane przez pazdziochhh
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie o numer chodzi a o dostępność poza serwisem

 

to nie wymieniać, jak nie było problemów z rozruchem i praca silnika bo w tych silnikach właśnie łańcuch się wyciągał 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problemy z rozruchem masz na myśli długie kręcenie , czy jakie objawy? generalnie z zapalaniem nie miałem żadnego problemu

 

Ciekawe czy w serwisie dostane mocowanie tego katalizotra , czesc numer 1

 

1778508563799.png

Edytowane przez pazdziochhh
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...