Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

D-Mode


zipero02
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Dzień dobry

Stałem się posiadaczem rocznego Juka z silnikiem 1.2 DIG-T 115 KM i na razie go testuje. Ciekawią mnie Wasze opinie na temat jazdy na poszczególnych programach (Eco, Normal, Sport). Odnoszę wrażenie że ten program Eco jest praktycznie nie do jazdy (chyba ze u mnie jest coś nie tak). Przyśpieszanie nie idzie płynnie, czasami przy zmianie biegów można trafić na jakby "zamułę", wyczuwa się takie miękkie pooszarpywanie. Normal jest już prawie ok, ale najlepiej jest na Sport i nie chodzi mi o to że przyspiesza najszybciej ale najbardziej płynnie. Jakie są Wasze odczucia w tej kwestii ?

Marcin

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

A wymieniłeś w ASO, czy zamierzasz? To 5 minut roboty i ok. 300 zł z jakiegoś sklepu internetowego. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastanawia mnie jak jest z gwarancją jeżeli naprawy dokonam poza aso i część nie będzie OE ??

Widziałem na allegro rurę z jakiejś polskiej firmy za 375 PLN.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam...

Z racji że przerabiałem podobny temat, nie radzę pchać się w ASO, bo stracisz jedynie hajs za praktycznie kawał gumy a różnicy nie odczujesz żadnej, nawet jakbyś miał założyć używkę, pisze to całkiem serio.

Prosty przykład:

Cena ASO jak wspomniałeś ok 1k
Cena z Alledrogo i teraz uwaga wąż pod 1.2 DIG-T to kwota ok 400zł
Cena z Alledrogo tego samego węża tylko że pod  silnik 0.9TCE ok 225zł

Używka identycznego węża w stanie idealnym od silnika 0.9TCE koszt ok 50zł

PS: Jeśli chodzi o gwarancje to nic się nie martw, wg ich opinii węże ssące itp są częściami typowo eksploatacyjnymi i nic im do tego jaki i skąd ten wąż założysz, sam osobiście byłem w salonie i po rozmowie upewnieniu się a takżę po przedłużeniu gwarancji o kolejny rok, kolejnym krokiem była paczka z Alledrogo i montaż na który poświeciłem 5min swojego życia :P

Po więcej informacji, polecam zaglądnąć to tematu:

Pozdrawiam
 

  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To co kolega powyżej pisze. Ponadto to co można kupić na alledrogo to ta sama firma co robi dla nissana części oe (henn, firma z Austrii chyba) 

Edytowane przez tomkek1912
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, tomkek1912 napisał:

To co kolega powyżej pisze.

W różnych ASO różnie bywa ;) - akurat tam, gdzie ja jeżdżę, dadzą w sytuacji jw. kosztorys z numerami części, można sobie poszukać samemu. Mogą też samemu zamówić coś w jakichś sklepach internetowych, jeśli akurat są dostępne alternatywy cenowe.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...
W dniu 26.10.2019 o 15:01, zipero02 napisał:

Dzień dobry

Stałem się posiadaczem rocznego Juka z silnikiem 1.2 DIG-T 115 KM i na razie go testuje. Ciekawią mnie Wasze opinie na temat jazdy na poszczególnych programach (Eco, Normal, Sport). Odnoszę wrażenie że ten program Eco jest praktycznie nie do jazdy (chyba ze u mnie jest coś nie tak). Przyśpieszanie nie idzie płynnie, czasami przy zmianie biegów można trafić na jakby "zamułę", wyczuwa się takie miękkie pooszarpywanie. Normal jest już prawie ok, ale najlepiej jest na Sport i nie chodzi mi o to że przyspiesza najszybciej ale najbardziej płynnie. Jakie są Wasze odczucia w tej kwestii ?

Marcin

Tak prawdę mówiąc to poruszam się w zasadzie na trybie NORMAL. Faktycznie tryb ECO jest trochę kontrowersyjny ale używam go na autostradach a włączam kiedy auto jest już rozpędzone. Daje radę tylko nie trzeba spoglądać na wyświetlacz pracy tego trybu. Niech tam pozostanie wyświetlanie klimatyzacji bo po co się stresować. Co do trybu SPORT to spoko już nie raz go używałem kiedy trzeba było szybko wyprzedzać inne pojazdy na ruchliwych trasach. Wszystkie tryby pracują płynnie bez szarpania ( auto ma przejechane 186000 km ) Ogólnie jestem zadowolony tym bardziej że wszystkie tryby załącza się elektronicznie bez zatrzymywania jedynie po zmianie trybu trzeba na chwilę puścić pedał gazu i ponownie go nacisnąć. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak sama nazwa wskazuje ECO tryb jest stosowany do bardzo spokojnej jazdy, ale gdy trzeba przycisnąć, należy wdepnąć pedał gazu na maxa by ominąć nastawę w trybie ECO. Auto powinno dostać kopa , by sprawniej dokonać manewru wyprzedzenia , czy innego zdarzenia związanego z większą wydajnością ( przyspieszenia)

Ja osobiście w trybie ECO nie jeżdżę. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odpaliłem eco na autostradzie ostatnio. Poczułem się jak wtedy gdy mi przepływomierz w almerze padł, bez wciśnięcia gazu w podłogę lub jazdy z góry przyśpieszenie nie istnieje. Poza tym wg mnie oszczędność żadna. No, ale to w trzech cylindrach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie 😅
Jak czytam komentarze powyżej to odnoszę wrażenie jakbyście naprawdę wierzyli że te tryby pobudzają jakieś dodatkowe konie?

O jakim przyspieszeniu wy mówicie, przecież to działa jedynie na zasadzie większej czułości na pedał gazu a co za tym idzie także na przepustnice, do tego dochodzi czulszy układ kierownicy, oraz praca skrzyni (ale to w przypadku Juków z bezstopniową skrzynią CVT, rodem z odkurzacza)

Nie ma co koloryzować, na każdym trybie spali tyle, ile się wciśnie w podłogę :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...