tony091 Opublikowano 30 Listopada 2019 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2019 Mianowicie. Czy ktoś wymieniał już to dziadostwo, z tym że na tyle. Z przodu już kiedyś mi się ukręcił. I ogólnie udało się go zbić. Z tyłu jednak jest dramat. Z tego co pamiętam to jest stalowa blokada. Używałem sciagacza do przegubów, i nie ma bata nic nie chce ruszyć. Szlifierka odpada bo przegub ma wrócić bo jest sprawny. Młotek też odpada bo na tyle jest za mało miejsca na zamach. Wyjście pół osi również odpada bo mechanik tak się postarał że nie da rady nawet ruszyć śrub. Chyba że jest jakiś zegar w magicznym miejscu i siłuję się bez celu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KrisT Opublikowano 1 Grudnia 2019 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2019 są dwa sposoby mi znane, wyjąć całą pół oś , wsadzić do wielkiego imadła i mocno przywalić w przegub..... drugi sposób to niestety pocięcie flexem przegub , powyjmować kulki aby rozebrać.... ściągacze- teoretycznie można założyć i używając klucza udarowego próbować zerwać zabezpieczenie.Mnie się to nie udało ściągacz się pogiął..... Czasami trzeba coś poświęcic... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tony091 Opublikowano 5 Grudnia 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2019 Obdzwoniłem kilka warsztatów. Wszyscy tną. Pytanie tylko jak już to rozbiorę to zostanie na półośi jeszcze ten jeden pierścień od przegubu. Zejdzie ściągacze czy też cięcie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KrisT Opublikowano 5 Grudnia 2019 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2019 jak się potnie koszyk i powyciąga kulki, przegub się rozleci. Na półosi pozostanie bieżnia wewnętrzna, za którą jest plastikowy pierscień i metalowa podkładka. Po usunięciu tego plastiku robi się luz ze można tą bieżnię (taka gwiazda) cofnąć na wieloklinie i odsłonić te "zajefajne" zabezpieczenie i zdjąć. Ostatnio tak musiałem zrobić w passacie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tony091 Opublikowano 8 Grudnia 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2019 Ooo i o to mi chodziło:) wielkie dzięki za odpowiedź. Poprzednio jak mi się urwał przegub z przodu to po kilku puk sieciach młotkiem takim ciut cieższym, zszedł bez problemu. Z tyłu nie ma miejsca na młotek. Ściagacz też nie dawał rady. A z ciekawości nowy przegub wciskałeś prasą czy w ruch poszedł młotek? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KrisT Opublikowano 13 Grudnia 2019 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2019 nowy przegub wystarczy przyłożyć do oporu i puknąć młotkiem, oczywiście nie bezpośrednio po gwińcie!!! chyba ze to drewniany bądz gumowy/plastikowy młotek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
camo Opublikowano 3 Sierpnia 2020 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2020 (edytowane) mam prawdopodobnie do wymiany przednią półoś ( głośne stuki przy skręcaniu ) jaki producent jest godny polecenia ? wie ktoś czy wersja do silników 4.0 i 2.5 różnią się? element: 39100 w usa nie dodają nic więcej Edytowane 3 Sierpnia 2020 przez camo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tony091 Opublikowano 4 Sierpnia 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2020 Może tylko przegub zewnętrzny, a nie całą półoś. Ja brałem Pascala. Jeśli masz 4wd to jedyne czym się mogą różnić to ilością klonów na wieloklinie. Są chyba 2 typy 27 i 29 zębów. Oczywiście mówię o z wewnętrznej strony przegubu. No i rzecz jasna nie koniecznie to przeguby czy półoś. Może stukać łożysko piasty bo się kończy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
camo Opublikowano 5 Sierpnia 2020 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2020 mam lekki luz na piaście czy to oznacza padnięte łożysko? przegub od strony napędu też chyba hałasuje zabrakło mi wysokiej nasadki 32 mm by uwolnić półoś Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dzemik Opublikowano 5 Sierpnia 2020 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2020 Jak masz luz na piaście , to masz luz na łożysku. Do wymiany cała piasta.Klucz 32 i solidna metrowa przedłużka , żeby tę nakrętkę odkrecić. Najwygodniej poluzować , jak auto stoi na kołach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
camo Opublikowano 5 Sierpnia 2020 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2020 chyba zakupie cos takiego, wydaje sie solidne jak na zamiennik w tym przedziale cenowym : https://allegro.pl/oferta/lozysko-kola-piasta-przod-nissan-navara-pathfinder-7019994754. półos też zamowiłem firmy GSP Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tony091 Opublikowano 7 Sierpnia 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2020 Ja wymianialem na, można by rzec że oryginały (FAGi) z tym że ja troszku pałuję na zakrętach. I może od tego zamienniki umierały z resztą w ciągu 6 lat poszło mi już 5 kompletów opon z czego 3 to były nuwelasy. Co do pół osi to mi by się nie chciało wygrzebywac jej przedniego dyfra pewnie rzeźba na Maxa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
camo Opublikowano 9 Sierpnia 2020 Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2020 półoś chyba jednak jest ok więc wsadziłem na próbę starą, piasta wymieniona, nowa wygląda solidnie. nakrętka sworznia zwrotnicy się blokuje, więc nie mogłem jeszcze wszystkiego skręcić. gdzie takie śruby i nakrętki można kupić? tylko nissan czy można gdzieś sobie dobrać po rozmiarach? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
camo Opublikowano 10 Sierpnia 2020 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2020 gdzie można znaleźć numery części dla wersji europejskiej? na nakrętke po numerze z USA trzeba czekać 5 tygodni :0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skerim Opublikowano 28 Października 2020 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2020 Miałem u siebie buczenie i stuki, myślałem że łożysko całkiem się rozsypało - na diagnostyce z wykorzystaniem rozpędzarki potwierdziłem że łożysko do wymiany, jednak po wymianie łożyska stuki przy zostały. Stawiam że poza nim do wymiany jeszcze przegób. Jak go zdiagnozować żeby wiedzieć który (wewnętrzny/zewnętrzny, prawy/lewy) dokonał żywota? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skerim Opublikowano 15 Marca 2021 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2021 Witam W temacie diagnozy u mnie wystarczyło zajrzeć pod spód - z lewej strony na zewnętrznym nie było opaski zaciskowej na osłonie. Zastanawiałem się czy da się wymienić przegub bez rozpinania wahacza. Zdemontowałem łożysko i jest taka opcja, samą osłonę wkładam wówczas przez otwór po łożysku. Coś mnie skusiło żeby wsadzić pierścień zabezpieczający do przegubu (chciałem mieć robotę wcześniej wstępnie przygotowaną, żeby przy samym aucie poszło prędzej) - ten numer nie przejdzie i jest istotna różnica w tym, czy pierścień odadzimy w przegubie, czy na osi. W tym pierwszym wypadku po prostu nie idzie tego złożyć. Co do samych przegubów to są dwa rodzaje i różnią się liczbą wypustów. Można je zweryfikować po średnicy zewnętrznej: ADN18963, średnica zewnętrzna [mm]: 100,0 Wewnętrzne uzębienie - wielowypust: 27 ADN18964, średnica zewnętrzna [mm]: 91,0 Wewnętrzne uzębienie - wielowypust: 26 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.