Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Murano Z51 - Modyfikacje


Jakub.S83
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

W najbliższym czasie wrzucę Wam parę zdjęć i filmów z prac nad moim Murano - może kogoś zainspirują.

Część zbierałem 1/2 roku aż doczekałem się urlopu :) -

Planowane modyfikacje: 

Domykanie drzwi - soft close / suction door lock

Otwieranie bagażnika (nogą) - kick sensor

Moduły składania lusterek i domykania szyb.

Fabryczny ambient light 

Radio z androidem na fabrycznej bazie - dodatkowa kamera,  czujniki TPMS itd. 

Taki prestarcik ;)

Pierwsze testy z modyfikacją drzwi:  Nissan Murano Z51 2009r, soft close door.

 

Edytowane przez Jakub.S83
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tym kick sensorem to dales mi dobry pomysl i patrze nie jest wybitnie drogie 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, Kazik_R52 napisał:

z tym kick sensorem to dales mi dobry pomysl i patrze nie jest wybitnie drogie 

Wydaje się zbędnym bajerem ale bardzo wygodnym przy powrocie z zakupów :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolejna mała modyfikacja a cieszy ;)

Antena oryginalna z Z52 - z przeszczepionym kablem z Z51.

Odbiór radia przy pierwszym teście wg mnie bez zmian lub na plus (nie zauważyłem negatywnych skutków poza odmłodzonym wyglądem).

Koszt operacji: 

-Antena Z52 - 99zł

-Antena Z51 (dawca kabla) - 90zł

 

antena.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Kazik_R52 napisał:

Kroczkami do przodu...

Na liscie nie masz wykrywania martwego punktu :-)

A właśnie jestem w trakcie montażu BLIS'a :)

Dziś pewnie nie zdążę ogarnąć wszystkiego bo, żeby nie demontować kilka razy danych elementów - prowadzę kilka tematów na raz.

Wieczorem może będę mógł wrzucić jakieś fotki :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Kazik_R52 napisał:

Kroczkami do przodu...

Na liscie nie masz wykrywania martwego punktu :-)

Głowice BLIS'a założone:

Dodatkowo doszedł moduł składania lusterek i domykania szyb (po skompletowaniu wszystkiego będzie filmik)

Funkcje najważniejsze:

- domykanie 4 szyb 

- otwieranie szyb z pilota

- Wszystkie szyby z poziomu sterowania kierowcy dostają tryb "AUTO" 

- Tryb przewietrzenia - szyby opuszczą się o ok 2cm

- Zamknięcie auta bez podnoszenia szyb lub z trybem gotowości do zamknięcia. 

- Lusterka składane i rozkładane przy zamykaniu i otwieraniu samochodu. 

 

blis.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymiana przedniej atrapy na poliftową z dołożoną kamerą przednią.

Atrapa poliftowa pasuje p&p. Poza różnicą wizualną posiada też różnicę w budowie względem przedliftowej.

Atrapa przedliftowa jest jednoczęściowa, natomiast polftowa składa się z dwóch rozłącznych elementów (głównej części chromowanej i przykręcanej do niej kratki z mocowaniami).

Możemy tym sposobem, kupić tanio "uszkodzone" atrapy i w ciągu paru minut zrobić jedną idealną. ;)

20191218_161506 (Kopiowanie).jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Niestety przeliczyłem się czasowo z ilością modyfikacji. Zablokowało mnie też brak niektórych części, które może dostanę pod koniec stycznia. 

Samochód jest nadal w artystycznym nieładzie bo nie opłacało się go składać, aby ponownie rozkładać ;) 

Obszerne relacje będą więc na przełomie stycznia/lutego. 

Na razie udało się dokończyć:

- domykanie wszystkich drzwi, wraz z ich wygłuszeniem i wygłuszeniem bagażnika.

- jak wcześniej pokazałem na zdjęciu, montaż anteny z52 (spisuje się b.dobrze).

- kierunkowskazy zamontowane w lusterkach

- moduły domykania szyb i lusterek - tu będę chciał poprawić o ile się da producenta, żeby lusterka rozkładały się po zapłonie a nie po otwarciu drzwi

- Remote start engine z powiadomieniami na pilota.

- BSW - blind spot worning - zamówiłem przycisk, żeby wyglądało jak fabryka więc muszę poczekać. 

- Radio po zmianie na dotykowe - rewelacja, po dodaniu androida to już bajka :) Niestety zarysowałem sobie folię ochronną więc muszę poczekać na nową.

Sterowanie z kierownicy, panelem, radiem jak kto woli. Obsługuje osprzęt Bose więc dźwięk ok. Wszystko czego nie brakowało jest: Bluetooth audio, aplikacje diagnostyczne na pokładzie, Spotify, gniazda usb. 

- TPMS działa choć tutaj może będzie mała poprawka.

- czekam na kamerę DVR, która pozwoli na działanie systemów ADAS z fabrycznym radiem - np. lane monitoring, distans notyfication 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Interesuje mnie radio z Androidem na fabrycznej bazie, możesz coś bliżej? Czy wymieniasz cały wyświetlacz i musisz przerabiać konsolę, jakie to będzie radio itd... już kupę czasu temu chodziło mi to po głowie, szukałem czegoś gotowego bo wiele takich gotowych przeróbek ma np Eonon ale nie do Murano....


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, rufus75 napisał:

Interesuje mnie radio z Androidem na fabrycznej bazie, możesz coś bliżej? Czy wymieniasz cały wyświetlacz i musisz przerabiać konsolę, jakie to będzie radio itd... już kupę czasu temu chodziło mi to po głowie, szukałem czegoś gotowego bo wiele takich gotowych przeróbek ma np Eonon ale nie do Murano....


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Jeśli masz radio poliftowe czyli z dotykowym wyświetlaczem to kupujesz moduł androida dedykowany do Murano Z51.

Już się pojawiły po tym jak producentom powiedziałem, że działa z Murano ;)

Wyświetlacz trzeba zdemontować i założyć do niego przejściówkę rezystancyjną (wyświetlacz jest na 4 ścieżkach a android potrzebuje ich 8) - to praktycznie jedyna "mechaniczno-elektryczna" operacja. 

Reszta wiązki pasuje p&p do fabrycznego radia i wyświetlacza. Nie wiem jak z modelami USA, europejczyki pasują na pewno. 

Po instalacji masz pełną funkcjonalność radia oraz jako kolejna z opcji: FM, CD, HDD, Bluetooth itd. dochodzi Android. 

Możesz nim sterować z kierownicy, dotykowo na wyświetlaczu jak i panelem z pokrętłem. Współpracuje z fabrycznymi kamerami itd..

Jeśli masz zwykłe radio to najpierw trzeba je wymienić i wyświetlacz - to już grubsza sprawa bo wiązki trzeba wymieniać. Nowe radio nie potrzebuje czytnika navi i sterownika kamer bo ma je zabudowane w sobie. 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój Murano ma dotykowy ekran ale chyba dlatego że jest z USA ale jest przed liftowe bo to 2010.
Także chyba musiałbym szukać radia poliftowego ale wpisując w goglach android Murano coś nie widzę nic takiego jak moduł, jak to namierzyć ?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

57 minut temu, rufus75 napisał:

Mój Murano ma dotykowy ekran ale chyba dlatego że jest z USA ale jest przed liftowe bo to 2010.
Także chyba musiałbym szukać radia poliftowego ale wpisując w goglach android Murano coś nie widzę nic takiego jak moduł, jak to namierzyć ?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Musiałbyś zrobić zdjęcia swojego radia od tyłu - jakie masz dokładnie kostki podłączeniowe. Jak np. masz wersję bez panelu klimy (występowały takie w wersji USA ale raczej z wyświetlaczem monochromatycznym) da się łatwiej kupić radia lub moduły na androida. 

Tak wygląda przykładowy moduł: - Android interface unboxing.

To tylko przykład dla Lexusa.

Jak kupowałem dla siebie to trochę się do tego przygotowałem i montowałem model dla Infiniti/Nissan. Nawet producent nie wiedział, że zadziała i to nawet p&p :P 

Jak do nich napisałem to już 2h później pojawiły się ogłoszenia na Murano Z51. 

Opcji Audio w Murano jest mnóstwo i może okazać się, że kasę wyrzucisz w błoto. 

Jak będziesz miał gniazda z tyłu radia takie jak tutaj to będzie pasowało - Przykład radia

Tak wyglądało radio w poprzedniej mojej wersji (tutaj nie założymy) - Do takiego nie pasuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, rufus75 napisał:

Ok, rozumiem że nie kupowałeś tego w Polsce ?
Możesz podać to co do siebie kupiłeś ?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Tu masz przykład takiego (mojej wersji już chyba nie ma) - Przykład dla Nissan/Infiniti ( o i już się Murano pojawiło w opisie). 

Ja mam starszą wersję na Andku 6 i było tańsze. Niedawno wprowadzili Android 7 i podrożało w standardzie o jakieś 100$. 

Andka nie da się zmienić - moduły różnią się hardwarem - można zrobić update MCU i aplikacji. 6ka działa spoko a nie widzę sensu, żeby dopłacać do 7ki póki co.

Jak znajdziesz szóstkę gdzieś w sklepie to na pewno będzie sporo tańsza (minimum 100$) - rozejrzyj się ;) 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze kilka informacji odnośnie działania Androida na fabrycznym radiu:

- Fabryczną folię na wyświetlaczu wymieniłem na folię: Gllaser® - Anti-Glare - oryginalną przez przypadek zarysowałem ale są z tego tylko plusy.

Nowa folia zamówiona docięta na wymiar to koszt 22zł (komplet 2szt.) - kupiona <tutaj>

Polepszyła się zdecydowanie obsługa wyświetlacza.

- W trybie androida możemy włączyć/lub wyłączyć podgląd klimatyzacji/nawiewów - działa jak w trybie fabrycznego radia.

- W trybie nawigacji możemy wybrać, żeby dźwięk podawany był tylko na dołączony do zestawu głośnik. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
9 godzin temu, finchy napisał:

@Jakub.S83 jak już lecisz po całości to w poliftowej atrapie masz opcje na zamontowanie DRL i to z oryginalnym zestawem Nissana.

Murano Z51 OEM DRL.jpg

@finchy, miałem to w planach i nawet z ASO omawiałem temat. Na montaż tego zestawu atrapa nie ma wpływu. Da się zamontować zarówno z przed jak i poliftową atrapą. Pomijając koszt problemem jest brak homologacji na Europe. Ten zestaw nie ma wymaganej homologacji - dlatego w europie żadne aso tego w ofercie nie miało. Mam zamontowany póki co zestaw Osram dzienne i mgiełki led - przynajmniej legalnie. Ten zestaw mi się podobał ale wydać tyle i mieć kłopoty - nie warto.

4 godziny temu, Kazik_R52 napisał:

robi  się grubo 

Albo grubo albo wcale :D

Edytowane przez Jakub.S83
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Jest progres ale wszystko się wydłuża przez nadmiar pracy. 

Taka mała próbka modyfikacji: 

Wszystko zostało już uruchomione wg planu - niestety nie ma kiedy poskładać wszystkiego i posprzątać. 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak działa dotyk w takim radiu, jest wystarczająca płynność i czucie ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

35 minut temu, Kazik_R52 napisał:

Jak działa dotyk w takim radiu, jest wystarczająca płynność i czucie ? 

Radio jest oryginalne jak i wyświetlacz. Oryginalną folię antyrefleksyjną (jest bardzo gruba) wymieniłem na nową (znacznie cieńszą), ponieważ w całym zamieszaniu nie zauważyłem, że mi paznokieć pękł w czasie tych prac i już pierwszego dnia testów zarysowałem wyświetlacz. 

Po tej zmianie jest dużo lepiej. W androidzie wykonujemy więcej operacji palcem niż w przypadku obsługi zwykłego radia. 

W celu obsługi modułu android do wyświetlacza montujemy na taśmie przejściówkę rezystancyjną. 

Film jest "prowizorką" póki co. Wiem, że może wydawać się, że dotyk jest kiepski ale w pozycji jakiej nagrywałem  (stałem poza autem i tylko wyciągnięty opierałem się o podłokietnik próbowałem coś wyklikać. ) tak wyszło. Operując radiem normalnie jest dobrze :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wydaje się kiepski, patrzę na mój oryginalny to całkiem d... nie urywa , tak że często obsługuje go pokrętłami i przyciskami. A może po prostu człowiek przyzwyczajony do ekranów telefonu a te to inna bajka 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...