bllomer Opublikowano 9 Grudnia 2019 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2019 (edytowane) Witam, mam problem z parowaniem szyb na następny dzień. Filtr kabiny wymieniony 2 mc temu na węglowy. Jest to denerwujące zjawisko bo przy minusowych temperaturach muszę skrobać szyby zewnątrz jak i wewnątrz. Czy macie podobna sytuację. Nie wiem czy problem jest taki że robię zbyt krótkie dystanse czy słabo wietrze samochód a może mam nieszczelność. Czy ktoś miał podobnie i może naprowadzić mnie gdzie może być problem. Edytowane 9 Grudnia 2019 przez bllomer Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
HOROWITZ Opublikowano 9 Grudnia 2019 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2019 przyczyn może być dużo https://autokult.pl/10737,parujace-szyby-zobacz-w-czym-moze-byc-problem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Boost_Tech Opublikowano 9 Grudnia 2019 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2019 Jak się nazbierało wilgoci przez jesień to przy aktualnej pogodzie ciężko będzie się jej pozbyć. Osobiście polecam żwirek dla kota - nasypać do starej skarpety, albo kilku i zostawić np. pod siedzeniem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 9 Grudnia 2019 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2019 Zakladsm ze obieg wewnętrzny nie jest włączony? Bo jeśli tak to masz przyczynę, ew.problem że sterowaniem klapkami obiegu też wchodzi w rachubę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bllomer Opublikowano 10 Grudnia 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2019 Zakładam że nawiew jest sprawny, próbowałem jeździć z włączoną klimą i obiegiem zamkniętym aby osuszyć powietrze wewnątrz auta, sprawdziło się na jeden dzień. Teraz sprawdzam nawiew tzn, po przyjechaniu wyłączam całkowicie nawiew i wietrze wnętrze zobaczę czy coś to pomoże. Aktualnie mieszkam w UK (Szkocja) tutaj wilgotność jest bardzo duża bo leje teraz prawie codziennie. A jest możliwością zatkany odpływ od parownika klimy ? Czy mogę udrożnić go od spodu auta... Znalazłem też informacje że zatkane odpływy wody w podszybiu mogą doprowdzić do tego że woda dostaje się do środka, czy jest taka możliwość ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karminadel Opublikowano 10 Grudnia 2019 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2019 2 godziny temu, bllomer napisał: (…)próbowałem jeździć z włączoną klimą i obiegiem zamkniętym aby osuszyć powietrze wewnątrz auta,(…) Mam nadzieję, że kradł się błąd (albo dwa) Po 1. "Próbowałem jeździć z włączoną klimą" - to co ty specjalnie ją wyłączasz? Przecież w kaszkaju A/C domyślnie jest cały czas włączone... To jak jeździsz bez klimatyzacji (napisz też dlaczego) to nie dziw się, że masz tyle wilgoci. Po 2. "(…) z obiegiem zamkniętym" - nawet przy najbardziej wydajnej klimatyzacji nie wysuszysz powietrza przy obiegu zamkniętym. A co do odpływu z klimy - gdyby był zatkany zauważyłbyś to - bo najczęściej leje się do środka i są mokre dywaniki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 10 Grudnia 2019 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2019 Jest tak jak pisze Karmiadel,Klima ma chodzić cały czas.Też czasami na zamkniętym obiegu mam parowanie,wtedy trzeba otworzyć na zewnątrz przelot powietrza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bllomer Opublikowano 10 Grudnia 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2019 Obieg zamknięty włączałem tylko dlatego że wydawalo mi się że skuteczniej osusze powietrze wewnątrz. Co do włączonej klimy wyłączałem, nie sądziłem że może to mieć taki wpływ na wilgotność w samochodzie, nawyk z audi nigdy nie musiałem martwić się zaparkowanymi szybami. A problem nie występuje podczas jazdy tylko gdy pojadę do sklepu i wracam za 15min a w środku auto zaparowane a klima włączona była przed, więc może problem jest w klapkach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Andrzej G Opublikowano 10 Grudnia 2019 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2019 Już poprzednicy Ci wyjaśnili w czym problem - niewłaściwa eksploatacja klimy. Z grubsza rzecz ujmując obieg zamknięty służy głównie do chwilowego wykorzystania, gdy jedziesz za jakimś śmierdziuchem. Klima na automacie mało, że dostarcza świeże powietrze, to jeszcze osusza "klimat" wewnątrz. Jeżeli z niej nie korzystasz, lub masz przełączoną na zamknięty obieg, to masz, jak masz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bllomer Opublikowano 10 Grudnia 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2019 Problem w tym że obieg zamknięty używałem tylko przez ostatnie dni, ale normalnie jeździłem z klima. Gdy zostawiłem samochód na całą noc, rano szyby były zaparowane wewnątrz i to jest ten problem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 10 Grudnia 2019 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2019 Kup osuszacz do wilgoci i umieść go w środku.Masz coś mokre w środku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karminadel Opublikowano 10 Grudnia 2019 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2019 Może być też tak - że masz mało czynnika już i przy niższych temperaturach czujnik ciśnienia nie włącza sprężarki. Świecąca dioda w przycisku <A/C> nie oznacza, że jest włączona sprężarka. To oznacza, że ty chcesz ją włączyć - ale czy ECU na to pozwoli.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 10 Grudnia 2019 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2019 Sprawdź drożność odpływu i czy klapki obiegu otwartego się otwierają (na słuch, zupelnie inna praca po włączeniu powietrza z zewnątrz) następnie wykladziny czy nie są mokre (jeśli masz welurowe dywaniki to też ) bagażnik czy nie ma nic mokrego usuń wszelki piach itp i wtedy zobacz powinno być ok. Wysłane z mojego SM-J530F przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bllomer Opublikowano 10 Grudnia 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2019 5 godzin temu, Karminadel napisał: Może być też tak - że masz mało czynnika już i przy niższych temperaturach czujnik ciśnienia nie włącza sprężarki. Świecąca dioda w przycisku <A/C> nie oznacza, że jest włączona sprężarka. To oznacza, że ty chcesz ją włączyć - ale czy ECU na to pozwoli.... Klima działa bo momentalnie odpraowuje szyby. 6 godzin temu, JACKO29 napisał: Kup osuszacz do wilgoci i umieść go w środku.Masz coś mokre w środku Kupiłem czekam aż przyjdzie. 5 godzin temu, manix napisał: Sprawdź drożność odpływu i czy klapki obiegu otwartego się otwierają (na słuch, zupelnie inna praca po włączeniu powietrza z zewnątrz) następnie wykladziny czy nie są mokre (jeśli masz welurowe dywaniki to też ) bagażnik czy nie ma nic mokrego usuń wszelki piach itp i wtedy zobacz powinno być ok. Wysłane z mojego SM-J530F przy użyciu Tapatalka Szukałem mokrych miejsc, nie znalazłem, dywaniki mam gumowe. Drożność odpływu, masz na myśli od klimy czy w podszybiu ? Jeszcze zauważyłem ostatnio nie wiem czy może mieć to związek ale gdy włączę klimę na full, podczas jazdy słyszę że nadmuch słabnie tzn. nie dmucha maksymalnie, po krótkiej chwili wraca wszystko do normy. Możliwe że problem jest w klapkach lub faktycznie mało współczynnika w klimie. Jeżeli jest wyciek w jakich okolicach mam go szukać, może z podwoziem jest problem jakieś uszczelki lub gumki podłogi wypadły lub coś podobnego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karminadel Opublikowano 11 Grudnia 2019 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2019 12 godzin temu, bllomer napisał: Jeszcze zauważyłem ostatnio nie wiem czy może mieć to związek ale gdy włączę klimę na full, podczas jazdy słyszę że nadmuch słabnie tzn. nie dmucha maksymalnie, po krótkiej chwili wraca wszystko do normy. Możliwe że problem jest w klapkach lub faktycznie mało współczynnika w klimie. Jeżeli jest wyciek w jakich okolicach mam go szukać, może z podwoziem jest problem jakieś uszczelki lub gumki podłogi wypadły lub coś podobnego. Jeżeli masz nadmuch na maxa i zmieniasz kierunek nadmuchu - to ECU na czas zmiany łopatek kierunku nawiewu zmniejsza siłę nadmuchu. Wg mnie po to by silniczki klap nie musiały "walczyć" z mocą nadmuchu. Uważam, to za dobre rozwiązanie - bo np. w Scenicu częstą przypadłością było wyłamywanie się zębatek silniczka klap (najczęściej obiegu zamkniętego). A w innym poprzednim samochodzie, gdzie było to sterowane linkami - przy max nawiewie klapy się nie przesuwały. Wychodząca linka z pancerza by popchnąć klapę wyginała się - była za mało sztywna by poradzić sobie z siła nadmuchu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bllomer Opublikowano 21 Grudnia 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2019 witam, panowie nadal mam ten problem. Wysprzątałem samochód i wymyłem dokładnie szyby, zakupiłem wkłady do wilgoci które zamontowane są na środku deski rozdzielczej i na desce bagażnika, efekt mizerny. Czy występuje w tym modelu nagrzewnica elektryczna, jeżeli tak jak sprawdzić jej działanie ? Próbowałem włączyć nadmuch na hi ( najwyższą temp. grzania ) ponoć ma aktywować nagrzewnice ale nie wyczuwałem ciepłego powietrza, jak długo trzeba czekać na efekt działania takiej nagrzewnicy ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Afrance Opublikowano 21 Grudnia 2019 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2019 A ile czekasz w suszarce do włosów? Przy nagrzewnice efekt jest natychmiastowy. Auta tej klasy takiej nie posiadają.Sent from my SM-A530F using Tapatalk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bllomer Opublikowano 21 Grudnia 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2019 1 godzinę temu, Afrance napisał: A ile czekasz w suszarce do włosów? Przy nagrzewnice efekt jest natychmiastowy. Auta tej klasy takiej nie posiadają. Sent from my SM-A530F using Tapatalk To nie rozumiem dlaczego są aukcje gdzie można kupić ową nagrzewnice ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MisilYE Opublikowano 22 Grudnia 2019 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2019 Może Twoja nagrzewnica nie działa. Nie wiem jak w j11 ale w j10 były montowane w tunelu .jak znajdę zdjęcie to wstawię. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MisilYE Opublikowano 22 Grudnia 2019 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2019 w j10 tak to wygląda Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bllomer Opublikowano 2 Grudnia 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2020 Witam, po roku przerwy problem powraca bez odnalezienia przyczyny. Nie wiem gdzie jest problem, gdy auto jest włączone i włącza się nadmuch momentalnie szyby w całym aucie zostają zaparowane. Wychodzi mi na to że zbiera się gdzieś wilgoc w nadmuchu tylko nie mogę zlokalizować gdzie i wypycha to powietrze do środka auta. Może macie jeszcze jakieś pomysły. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 2 Grudnia 2020 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2020 Nadmuch to nie wszystko,potrzeba jeszcze załączyć klimę co by osuszacz zaczął działać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bllomer Opublikowano 2 Grudnia 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2020 Klima załączona, najpierw mi zaparuje a pozniej odparowuje co wiąże się ze muszę odczekać chwilę ale jak będzie później 5 to klima się nie załączy i zanim ciepłe powietrze ogrzeje szybę to zejdzie dużo więcej. Nie ma problemu z obiegiem bo patrzyłem i wszystko działa. Filtr kabinowy zmieniony i stary nie był zawilgocony. Nie mam pojęcia skąd taki problem. Oczywiście wilgoć na zewnątrz jest bardzo duża, możliwe że filtr nie siedzi dobrze na swoim miejscu i jest nieszczelność i dlatego tak się dzieje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bllomer Opublikowano 2 Grudnia 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2020 (edytowane) Jescze mam dwie teorie, pierwsza że po wyłączeniu silnika, nawiew powinien blokować nadmuch z zewnątrz tzn, pamiętam że w audi miałem tak że po zgaszeniu auta klapki od powietrza zewnętrznego się zamykają i idąc tym tropem może tutaj się nie zamyka i dlatego powietrze zewnątrz dostaje się do nadmuchu a pozniej mi wszystko zaparowuje, albo mam brudny nadmuch i wentylację, przez to osiada się para i dlatego mam taki efekt. Edytowane 2 Grudnia 2020 przez bllomer Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 2 Grudnia 2020 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2020 Sprawdź jeszcze odpływ z parownika.Może woda idzie pod dywan,albo zostaje w parowniku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.