lukas88despol Opublikowano 24 Grudnia 2019 Udostępnij Opublikowano 24 Grudnia 2019 Witam. Wczoraj usłyszałem cykliczne dźwięki spod maski (dzwonienie, szuranie) narastające przy dodawaniu gazu i załączeniu klimy. Poprzejechaniu 10 km auto zgasło, bateria rozładowana, choinka na desce w postaci wszystkich kontrolek Wniosek, alternator umarł. Jutro wejdę na kanał i będę go próbował wyjąć i zawieźć do regeneracji. ma ktoś jakieś podpowiedzi odnośnie demontażu? Jest z tym problem? To standardowa awaria w tych autach? (przebieg 160 tys) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrek3 Opublikowano 24 Grudnia 2019 Udostępnij Opublikowano 24 Grudnia 2019 Nie słyszałem jeszcze aby ktos mial problem z alternatorem w X-trailu. Poza tym nawet bez alternatora ,na samym tylko akumulatorze(jak jest sprawny) auto z silnikiem diesla przejedzie jeszcze setki km a nie 10km. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukas88despol Opublikowano 24 Grudnia 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Grudnia 2019 Hmm, to nie dobrze ale wydaje mi się że w starym dieslu tak jest. W nowszych konstrukcjach raczej nie ponieważ elektronika potrzebuje prądu. Auto było po 2 miesięcznym postoju. Więc Aku mogłobyc słabe. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukas88despol Opublikowano 24 Grudnia 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Grudnia 2019 Alternator nie ładuje. Sprawdziłem i napiecie spada poniżej 12v po odpaleniu. Jednak dzięki o których pisałem nie pochodzą z niego. Bardziej z okolic rozrządu. Wydaje mi się zero pompa wody się rozpadła ponieważ ogrzewanie przestalo grzać i ubywa płynu. Silnik pracuje wzorowo. Stan oleju poprawny i nie przybywa. Teraz tak pomyślałem że może uszkodzona pompa sprawia że pasek jest luźny i przez to altek nie ładuje poprawnie. Jeśli prawie herezje to mnie poprawcie. Nigdy nie miałem styczności z tym autem wiecpuki co zbieram informacje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
borge Opublikowano 28 Grudnia 2019 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2019 pompa wody moze pracowac wadliwie a pasek napiety wlasciwie powinien zasilac alternator, sprawdz ugiecie paska i czy sie nie slizga na rolce napinacza stuknij DELIKATNIE! jakims drewnianym trzonkeim mlotka w alternator, moze zawiesily sie szczotki jak ubywa plynu i chrzesci to raczej bym ograniczyl uruchamianie silnika, szkod mozesz sobie narobic Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukas88despol Opublikowano 3 Stycznia 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2020 W dniu 28.12.2019 o 11:54, borge napisał: pompa wody moze pracowac wadliwie a pasek napiety wlasciwie powinien zasilac alternator, sprawdz ugiecie paska i czy sie nie slizga na rolce napinacza stuknij DELIKATNIE! jakims drewnianym trzonkeim mlotka w alternator, moze zawiesily sie szczotki jak ubywa plynu i chrzesci to raczej bym ograniczyl uruchamianie silnika, szkod mozesz sobie narobic Dzieki za odpowiedz. temat rozwiazany. Pompa wody gubiła wode. a przyczyna hałasu było koło pasowe. Rozpadło sie z starości. Dlatego alternator nie ładował. Zarówno pompa wody jak i kolo pasowe były oryginalne od nowości. Wszystko juz działa jak nalezy. Silnika nie przegrzałem bo pilnowałem stanu płynu i dolewałem. Pozdro i wszystkiego dobrego w nowym roku:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.