Jump to content
Części Nissana - iParts.pl
nissan

Start/Stop a wyjmowanie akumulatora do ładowania

Recommended Posts

nissan

W moim 1.2 DIG-T rozładował się akumulator (Fiamm). Samochód nie ma dwóch lat, więc jeszcze na gwarancji, ale nie chce mi się tracić czasu na załatwianie tego w ASO, najchętniej bym go wymontował i naładował sam w domu.
W internecie można wyczytać, że akumulatory EFB do samochodów z start/stop można wymienić tylko w specjalistycznych warsztatach. Czy robiliście to sami w swoich QQ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
daro129

mozna to robic samemu nic sie nie stanie

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Qashtan1.2

Ja sam wymieniłem na AGM Exide, nie było żadnych niepożądanych skutków.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Grika

Tak jest wymieniajcie na własny koszt a producent się cieszy z głupoty polaczków.....

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites
Czech

Nowoczesne ładowarki pozwalają ładować akumulator bez odłączania od instalacji auta.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Piter

Jesli nie stac cie aby wspomoc bezdomnych 1000zl raz na kilka lat to lepiej popros ASO aby wymienili ci aku na gwarancji/bezplatnie. Za zaoszczedzone pieniazki kup biednym barszcz lub kanapki. Moze obiady w szkole 2020/2021 dla dziecka z "trudnej" rodziny? 

Share this post


Link to post
Share on other sites
wujekgoodadvice

Miałem dokładnie taką samą sytuację miesiąc temu, jak przyszły pierwsze mrozy, ładowanie tego aku to jak pudrowanie trupa. Za parę dni będzie to samo. Telefon do serwisu i tego samego dnia bezproblemowo aku wymienione na nowy nie fiamm. W razie czego można zamówić lawete z assistance na koszt nissana aby dowiezc auto do ASO 

20191205_135325.jpg

Edited by wujekgoodadvice

Share this post


Link to post
Share on other sites
Andrzej G
3 godziny temu, nissan napisał:

Samochód nie ma dwóch lat, więc jeszcze na gwarancji, ale nie chce mi się tracić czasu na załatwianie tego w ASO, najchętniej bym go wymontował i naładował sam w domu.

1- Pierwszy przypadek jaki znam, by ktoś podarował ASO tysiaka (wg. ich cennika), mając auto na gwarancji.

2- mając współczesną (elektroniczną) ładowarkę, nie wypinasz aku do ładowania. No chyba, że w miejscu parkowania nie masz dostępu do gniazdka

Share this post


Link to post
Share on other sites
JACKO29

A u mnie ładowanie jest non stop 14.7-15.0V !!! według serwisu normalne.Nie ma spadku w czasie jazdy,non stop to samo,...Uruchomienie silnika 11.2V

Share this post


Link to post
Share on other sites
GRZECH0TNIK PL

Mnie wymienili akumulator na gwarancji ,był podobny do tego na fotce, nawet nie spineli.  A nowy akumulator  chyba ze 2 razy rozładowałem sobie do zera  w garażu , przez niewyłączoną kamerkę samochodową ( bierze ze 9W ) i lądowałem w aucie na szybko i żyję.

Share this post


Link to post
Share on other sites
rafsty
46 minut temu, GRZECH0TNIK PL napisał:

Mnie wymienili akumulator na gwarancji ,był podobny do tego na fotce, nawet nie spineli.  A nowy akumulator  chyba ze 2 razy rozładowałem sobie do zera  w garażu , przez niewyłączoną kamerkę samochodową ( bierze ze 9W ) i lądowałem w aucie na szybko i żyję.

To ile tygodni ta kamerka chodziła że rozładowała akumulator do zera?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Karminadel
W dniu 27.12.2019 o 12:56, rafsty napisał:

To ile tygodni ta kamerka chodziła że rozładowała akumulator do zera?

A po co ta ironia w pytaniu o tygodniach? Sam Was ostrzegałem przed taką sytuacją (spotkała mnie dwa razy - po drugim podłączyłem zasilanie kamerki już pod "zapłon"). U mnie Kaszana stała weekend by w poniedziałek już nie zakręcić rozrusznikiem

Moja kamerka z modułem GPS Viofo A119S bierze około 0,8 ampera.

Nie potrzeba tutaj wyższej matematyki by wyliczyć, że jeżeli akumulator ma pojemność 70Ah - to taka kamerka wycycka go do zera w czasie: 70 : 0,8 = 87 godzin (nieco ponad 3,5 dnia)

A przecież akumulator nigdy nie jest naładowany do pełna (szczególnie z systemem STOP-START, a oprócz kamerki są inne urządzenia pobierające prąd.

Zimą - nawet przy największych mrozach - miałem przy działającej kamerce zawsze odmrożoną szybę o promieniu 20cm wokół kamerki - w końcu prawie amper prądu to nie mało.

Kamerki, bez modułu GPS, pracujące w trybie parkingowym pobierają średnio w granicach 0,3 -0,4 ampera - co pozwala wydłużyć rozładowywanie akumulatora do tego twojego jednego tygodnia. 

Na - wg mnie najlepszym forum o kamerkach - autowrzuta - też ostrzegają przed zostawianiem włączonych kamerek cały czas zasilanych.

Można ustrzec się przed rozładowaniem akumulatora zasilając kamerkę przez dedykowany zasilacz - który odetnie zasilanie kamerki gdy napięcie akumulatora spadnie poniżej (jak się nie mylę) 11,5V. Jak tak nie miałem - tylko prosto z zapalniczki.

Jak jeździsz samochodem codziennie - to raczej cię nic nieciekawego nie spotka. Ale jak postoi kilka dni i to zimą (moje oba przypadki dzwonienia po Assi stance były zimą) - możesz się zdziwić.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
rafsty
4 godziny temu, Karminadel napisał:

A po co ta ironia w pytaniu o tygodniach?

To nie ironia tylko proste pytanie. Ja mam podłączona kamerę na stałe i auto nie raz stało kilka dni i nigdy akumulator nie siadł. Nawet teraz auto stało od niedzieli dzisiaj wsiadłem i odpaliłem bez problemów. Nie wiem co Wam za zwarcie robi ta kamera ale jest to dla mnie dziwne że tak szybko pada akumulator. A co do odśnieżonej części szyby to ja się akurat z tego cieszę gdyż inaczej by ta kamera nic nie nagrała jakby śnieg nie stopniał przy niej. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
nissan

Zależało mi, żeby mieć sprawny samochód przed wyjazdem na sylwestra, a nie byłem pewny czy uda mi się tę sprawę szybko załatwić w ASO. Na szczęście załatwili mi to od ręki i od razu wymienili na nowy akumulator, więc już po problemie.

 

Edited by nissan

Share this post


Link to post
Share on other sites
GRZECH0TNIK PL

jak masz kamerkę która działa tylko w czasie jazdy a potem śpi  to możesz mówić o "wiecznym podłączeniu do akumulatora".

Dziękuję Karminadel za wsparcie  w tej ironii , a matematyka nie kłamie  i  70 Ah to 1 amper przez 70 godzin !!a 1 amper to ok . 12 Watów odbiornik.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mao
5 godzin temu, GRZECH0TNIK PL napisał:

 70 Ah to 1 amper przez 70 godzin !!a 1 amper to ok . 12 Watów odbiornik.

W układach z inteligentnym ładowaniem akumulator nie jest naładowany przez alternator do pełna. Poziom naładowania utrzymywany jest na ok 70 % pozostałe 30% przeznaczone jest na energię z odzysku podczas hamowania silnikiem, która następnie zostaje zużywana przez odbiorniki elektryczne.

Share this post


Link to post
Share on other sites
rafsty
6 godzin temu, GRZECH0TNIK PL napisał:

jak masz kamerkę która działa tylko w czasie jazdy a potem śpi  to możesz mówić o "wiecznym podłączeniu do akumulatora".

Dziękuję Karminadel za wsparcie  w tej ironii , a matematyka nie kłamie  i  70 Ah to 1 amper przez 70 godzin !!a 1 amper to ok . 12 Watów odbiornik.

 

Czytaj ze zrozumieniem co napisałem. U mnie kamera chodzi 24 godziny na dobę a nie że "śpi". I dziwne że tydzień stoi auto i akumulator jest w porządku. No ale przecież jest matematyka więc pewnie przez nią nie mam problemów z akumulatorem.

Share this post


Link to post
Share on other sites
buba1982
16 godzin temu, rafsty napisał:

 

Czytaj ze zrozumieniem co napisałem. U mnie kamera chodzi 24 godziny na dobę a nie że "śpi". I dziwne że tydzień stoi auto i akumulator jest w porządku. No ale przecież jest matematyka więc pewnie przez nią nie mam problemów z akumulatorem.

Może ja też się wypowiem, oo do zasilania kamer...

Mam u siebie, w 2 samochodach, kamery podpięte przez adaptery zasilania,  w Nissanie mam Viofo 129g , a drugim samochodzie Mio.

O ile Nissan stoi w garażu, więc nie widzę tej sytuacji, o tyle drugi samochód stoi obok domu, pod wiatą i widzę przednią szybę z okna, z domu.

Po dłuższym postoju, np. kilka dni świąt, dioda sygnalizująca nagrywanie (w obu kamerach mam ustawiony tryb parkingowy) przestaje mrugać, co znaczy że kamera przestała nagrywać. Napięcie odcięcie zasilanie kamer mam ustawione na 11,8V. Samochód odpala, ale jak już napisałem, kamera nie rejestruje, jeśli napięcie na aku jest niższe, niż ustawione na adapterze.

Może w tym leży różnica w Waszych spostrzeżeniach?

Jak ktoś nie ma dedykowanego zasilacza, to kamera potrafi wyssać aku do przysłowiowego zera.

 

adapter.png

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
rafsty
Posted (edited)

@buba1982 nie wiem czy mam jakieś adaptery czy nie gdyż zleciłem montaż kamery w ASO więc oni to podłączali na stałe (nawet nie wiem do czego bo jakoś mnie to nie interesowało) wiem tylko że mówili że jest prąd cały czas. Następnym razem jak auto będzie stało tydzień to wyjmę kartę pamięci i zobaczę czy jest nagranie na bieżąco czy sprzed kilku dni. Ale myślę że jeśli nawet wyłączyłoby kamerę gdy aku dojdzie do np. jak u Ciebie 11,8 to przecież nadal ciągną napięcie alarm, GPS i jakieś tam inne ustrojstwa więc powinien akumulator padać, a u mnie (odpukać) do tej pory wszystko jest ok pomimo że to fiamm. 

Edit.

Teraz załapałem że chodzi cały czas bo przecież jakby się wyłączyła to nie byłoby "okienka" na szybie w miejscu kamery. 

Edited by rafsty

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×