czosnekx Opublikowano 29 Grudnia 2019 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2019 Witam!! Proszę o pomoc, mam problem z odpalaniem w zimie Nissan Qashqai 1.5 dCi, jak jest dodatnia temperatura to zapala. Byłem już w 4 warsztatach , 2500zl stracone i dalej to samo. Jestem tu nowy , może ten temat już był to przepraszam bardzo , ale już nie mam sił do tego samochodu. Pozdrawiam i proszę o pomoc Arek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Afrance Opublikowano 29 Grudnia 2019 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2019 Do sprawdzenia akumulator, rozrusznik, swiece żarowe, wtryskiwacze oraz korekcja dawki startowej (czujnik temperatury). Zakładalbym wstepnie uszkodzenie świec zarowych. Sent from my SM-A530F using Tapatalk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 29 Grudnia 2019 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2019 Obstawiam świece żarowe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czosnekx Opublikowano 29 Grudnia 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2019 Dzięki za podpowiedzi , zacznę od wymiany świec żarowych. Jeszcze zapomniałem dodać , że przy prędkości powyżej 110km/h zapala się kontrolka czerwona check , ale nie wiem czy to ma coś wspólnego z tym zapalaniem , ale po pewnym czasie sama gaśnie i ponownie się zapala po przekroczeniu tej prędkości. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piter Opublikowano 30 Grudnia 2019 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2019 (edytowane) Ale czy rozrusznik kreci ochoczo czy tylko slychac, ze stuka, pokazuje "system failure i nawet nie kreci? Czy kreci ale 'nie zaskakuje'? Na co wydales juz 2.5k pln? Edit: sorry, w tytule widze ze ciezko ale zapala. Czyli na loczatek świece. Edytowane 30 Grudnia 2019 przez Piter Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
borge Opublikowano 30 Grudnia 2019 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2019 8 godzin temu, czosnekx napisał: Dzięki za podpowiedzi , zacznę od wymiany świec żarowych. Jeszcze zapomniałem dodać , że przy prędkości powyżej 110km/h zapala się kontrolka czerwona check , ale nie wiem czy to ma coś wspólnego z tym zapalaniem , ale po pewnym czasie sama gaśnie i ponownie się zapala po przekroczeniu tej prędkości. raczej od sprawdzenia opornosci swiec (nawet nie przeba demontowac), wystarczy ze jakis elektryk to sprawdzi, raczej nieprawdopodobne jest ze wszystkie przestaly grzac jednoczesnie jesli wlacza sie sygnal check to nalezy podlaczyc auto pod komputer i zdiagnozowac co jest przyczyna (kod bledu), mozliwe ze jest zwiazek pomiedzy utrudnionym rozruchem i sygnalizowanym bledem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 30 Grudnia 2019 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2019 12 godzin temu, czosnekx napisał: Byłem już w 4 warsztatach , 2500zl stracone i dalej to samo. poszło 2.5 tysia i żaden mechanik nie zmienił/sprawdził świec żarowych?? czerwony check w "traktorach" to problem i należy go zdiagnozować bo może być tak jak napisał @borge Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czosnekx Opublikowano 30 Grudnia 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2019 Mówili, że sprawdzili wszystko, ale ja już sam nie wiem.Komputer pokazuje czujnik położenia wałka rozrządu, ale też był niby wymieniany bo za niego zapłaciłem . 3 godziny temu, Piter napisał: Ale czy rozrusznik kreci ochoczo czy tylko slychac, ze stuka, pokazuje "system failure i nawet nie kreci? Czy kreci ale 'nie zaskakuje'? Na co wydales juz 2.5k pln? Edit: sorry, w tytule widze ze ciezko ale zapala. Czyli na loczatek świece. Rozrusznik już też był naprawiany i kręci dobrze , jak przekrece z 6 razy kluczykiem i wcisne gaz to zapala lepiej ,ale chmura białego dymu jest duża . Wtryski też są po regeneracji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czosnekx Opublikowano 30 Grudnia 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2019 9 minut temu, czosnekx napisał: Mówili, że sprawdzili wszystko, ale ja już sam nie wiem.Komputer pokazuje czujnik położenia wałka rozrządu, ale też był niby wymieniany bo za niego zapłaciłem . Rozrusznik już też był naprawiany i kręci dobrze , jak przekrece z 6 razy kluczykiem i wcisne gaz to zapala lepiej ,ale chmura białego dymu jest duża . Wtryski też są po regeneracji. Auto jak już zapali to później pali od 1 strzała, najgorzej jest rano . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piter Opublikowano 30 Grudnia 2019 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2019 Kiedy filtr paliwa wymieniales? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czosnekx Opublikowano 30 Grudnia 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2019 Godzinę temu, Piter napisał: Kiedy filtr paliwa wymieniales? Miesiąc temu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Afrance Opublikowano 30 Grudnia 2019 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2019 Świece zarowe jest łatwo sprawdzić podaj na nie +12V powinno iskrzyc przy styku z główką jak bedzesz przykłada przewód. Może być też problem z dawka paliwa obwinialbym tu czujnik temperatury. Może pokazywać za wysoka i tnąc dawkę. Sent from my SM-A530F using Tapatalk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jacoob Opublikowano 3 Stycznia 2020 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2020 Hej, ja w 1,6dci miałem podobny problem. ASO wymieniło świece i nadal QQ miał problem z zapalaniem po nocy postoju. Finalnie okazało się, że "przekaźnik czasowy świec żarowych" był upalony. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czosnekx Opublikowano 3 Stycznia 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2020 1 godzinę temu, Jacoob napisał: Hej, ja w 1,6dci miałem podobny problem. ASO wymieniło świece i nadal QQ miał problem z zapalaniem po nocy postoju. Finalnie okazało się, że "przekaźnik czasowy świec żarowych" był upalony. Witam! Dzięki za podpowiedź , podobno był podmieniany na inny i tak samo. W dniu 30.12.2019 o 20:10, Afrance napisał: Świece zarowe jest łatwo sprawdzić podaj na nie +12V powinno iskrzyc przy styku z główką jak bedzesz przykłada przewód. Może być też problem z dawka paliwa obwinialbym tu czujnik temperatury. Może pokazywać za wysoka i tnąc dawkę. Sent from my SM-A530F using Tapatalk o jaki czujnik temperatury chodzi , płynu chłodzącego? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Afrance Opublikowano 4 Stycznia 2020 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2020 Tak temperatura plynu. Musisz sprawdzić na kompie lub wypiac wtyczkę z czujnika i spróbować odpalic.Sent from my SM-A530F using Tapatalk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mao Opublikowano 4 Stycznia 2020 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2020 (edytowane) W dniu 30.12.2019 o 20:10, Afrance napisał: Świece zarowe jest łatwo sprawdzić podaj na nie +12V powinno iskrzyc przy styku z główką jak bedzesz przykłada przewód. Dopóki świece są podłączone stanowią jeden obwód i nawet jeśli tylko jedna świeca będzie sprawna to będzie iskrzyć. Dopiero po odpięciu i sprawdzeniu każdej z osobna będzie wiadomo czy wszystkie sprawne. Jednak coraz częściej stosowane są szybkie świece na niższe napięcie z elektronicznym sterowaniem grzania tak aby szybko się rozgrzała ale nie uszkodziła i takie świece podłączane są niezależnie. Przykładanie napięcia 12 V do takiej świecy po chwili może ją uszkodzić. Edytowane 4 Stycznia 2020 przez Mao Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Afrance Opublikowano 4 Stycznia 2020 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2020 Na krótką chwilę nic im się nie stanie. Sprawdza się każdą pojedynczo wraz z ukladem sterujacym inaczej diagnostyka nie ma sensu. Z doswiadczenia wiem że min dwie sprawne swiece spowodują że auto zacznie łapać prawie od razu jeśli dawka jest w porządku.Sent from my SM-A530F using Tapatalk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czosnekx Opublikowano 6 Stycznia 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2020 W dniu 4.01.2020 o 21:02, Afrance napisał: Na krótką chwilę nic im się nie stanie. Sprawdza się każdą pojedynczo wraz z ukladem sterujacym inaczej diagnostyka nie ma sensu. Z doswiadczenia wiem że min dwie sprawne swiece spowodują że auto zacznie łapać prawie od razu jeśli dawka jest w porządku. Sent from my SM-A530F using Tapatalk Świece sprawdzone i są dobre, ale czy możliwe jest coś związane z ciśnieniem silnika od temperatury na zewnątrz? Jeden z mechaników mi powiedział, że można to sprawdzić, bo obstawia ,że może być to przyczyną. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piter Opublikowano 16 Stycznia 2020 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2020 hej Kolego, czy udało się odnaleźć przyczynę lub chociaż sposób rozwiązania? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Czech Opublikowano 17 Stycznia 2020 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2020 Jeżeli świece żarowe są zmierzone i sprawne to możliwe, że nie dostają zasilania. Trzeba sprawdzić czy po przekręceniu kluczyka dochodzi do nich napięcie. Jednak jak miałem Citroena 16HDI to do ok -8C bez grzanie świec odpalał bez problemu. Kolejnym problemem może być za niskie ciśnienie w cylindrach, bo to dzięki niemy dochodzi do zapłonu mieszanki. Przyczyn niskiego ciśnienia może być kilka, między innymi uszczelka pod głowicą. Kolejne to niewłaściwe (również ciśnienie) podawanie paliwa do cylindrów, a więc wtryskiwacze lub pompa wysokiego ciśnienia. Ile masz przejechanych km? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czosnekx Opublikowano 18 Stycznia 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2020 W dniu 16.01.2020 o 22:11, Piter napisał: hej Kolego, czy udało się odnaleźć przyczynę lub chociaż sposób rozwiązania? witam, niestety dalej się męczę. W dniu 17.01.2020 o 08:41, Czech napisał: Jeżeli świece żarowe są zmierzone i sprawne to możliwe, że nie dostają zasilania. Trzeba sprawdzić czy po przekręceniu kluczyka dochodzi do nich napięcie. Jednak jak miałem Citroena 16HDI to do ok -8C bez grzanie świec odpalał bez problemu. Kolejnym problemem może być za niskie ciśnienie w cylindrach, bo to dzięki niemy dochodzi do zapłonu mieszanki. Przyczyn niskiego ciśnienia może być kilka, między innymi uszczelka pod głowicą. Kolejne to niewłaściwe (również ciśnienie) podawanie paliwa do cylindrów, a więc wtryskiwacze lub pompa wysokiego ciśnienia. Ile masz przejechanych km? Witam, Napięcie dochodzi , wtryskiwacze były regenerowane, jednak chyba następnym krokiem będzie sprawdzenie ciśnienia. Przebieg 215000. dzięki za podpowiedzi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Czech Opublikowano 19 Stycznia 2020 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2020 Silniki mające po 500000km bez remonty to już historia. Przy takim przebiegu może być już problem z uszczelką pod głowicą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czosnekx Opublikowano 26 Stycznia 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2020 W dniu 17.01.2020 o 08:41, Czech napisał: Jeżeli świece żarowe są zmierzone i sprawne to możliwe, że nie dostają zasilania. Trzeba sprawdzić czy po przekręceniu kluczyka dochodzi do nich napięcie. Jednak jak miałem Citroena 16HDI to do ok -8C bez grzanie świec odpalał bez problemu. Kolejnym problemem może być za niskie ciśnienie w cylindrach, bo to dzięki niemy dochodzi do zapłonu mieszanki. Przyczyn niskiego ciśnienia może być kilka, między innymi uszczelka pod głowicą. Kolejne to niewłaściwe (również ciśnienie) podawanie paliwa do cylindrów, a więc wtryskiwacze lub pompa wysokiego ciśnienia. Ile masz przejechanych km? Witam, Napięcie dochodzi , wtryskiwacze były regenerowane, jednak chyba następnym krokiem będzie sprawdzenie ciśnienia. Przebieg 215000. dzięki za podpowiedzi Witam! Słuchajcie , okazało się , że świece są dobre , ale 12V , a według katalogu silnika to powinny być 4,4V i napięcie jakie idzie do świeć to ok.4V. Moje pytanie jest , czy mam wymienić świece , czy można niby coś przeprogramować tak , aby szło napięcie 12V na świece? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czosnekx Opublikowano 26 Stycznia 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2020 Witam! Słuchajcie , okazało się , że świece są dobre , ale 12V , a według katalogu silnika to powinny być 4,4V i napięcie jakie idzie do świeć to ok.4V. Moje pytanie jest , czy mam wymienić świece , czy można niby coś przeprogramować tak , aby szło napięcie 12V na świece? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Czech Opublikowano 27 Stycznia 2020 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2020 (edytowane) Świece żarowe są wykonywane na różne napięcia. Jeżeli katalogowo powinno być 4,4V a masz w instalacji tylko 4,0V to nie powinno stanowić większego problemu. Biorąc pod uwagę, że pobierają duży prąd, to spadek napięcia na przewodach o te 0,4V jest normalny. Natomiast jeżeli jesteś pewien, że obecnie założone świece są na inne napięcie - 12V, to jest nieprawidłowe. Wg mnie świece do wymiany. Powstaje tylko pytanie kto je założył?. Edytowane 27 Stycznia 2020 przez Czech Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.