Jump to content
Wspieramy Kacpiego, synka naszego kolegi Read more... ×
czosnekx

Zimny , ciężko zapala

Recommended Posts

czosnekx

Witam!!

Proszę o pomoc,  mam problem z odpalaniem w zimie Nissan Qashqai 1.5 dCi, jak jest dodatnia temperatura to zapala. Byłem  już w 4 warsztatach , 2500zl stracone i dalej to samo.

Jestem tu nowy , może ten temat już  był to przepraszam bardzo , ale już  nie mam sił do tego samochodu.

Pozdrawiam i proszę o pomoc 

Arek 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Afrance

Do sprawdzenia akumulator, rozrusznik, swiece żarowe, wtryskiwacze oraz korekcja dawki startowej (czujnik temperatury). Zakładalbym wstepnie uszkodzenie świec zarowych.

 

Sent from my SM-A530F using Tapatalk

 

 

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
JACKO29

Obstawiam  świece żarowe

Share this post


Link to post
Share on other sites
czosnekx

Dzięki za podpowiedzi , zacznę od wymiany świec żarowych.

Jeszcze zapomniałem dodać , że przy prędkości powyżej 110km/h zapala się kontrolka czerwona check , ale nie wiem czy to ma coś wspólnego z tym zapalaniem , ale po pewnym czasie sama gaśnie i ponownie się zapala po przekroczeniu tej prędkości.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Piter

Ale czy rozrusznik kreci ochoczo czy tylko slychac, ze stuka, pokazuje  "system failure i nawet nie kreci? 

Czy kreci ale 'nie zaskakuje'? 

Na co wydales juz 2.5k pln? 

Edit: sorry, w tytule widze ze ciezko ale zapala. Czyli na loczatek świece. 

Edited by Piter

Share this post


Link to post
Share on other sites
borge
8 godzin temu, czosnekx napisał:

Dzięki za podpowiedzi , zacznę od wymiany świec żarowych.

Jeszcze zapomniałem dodać , że przy prędkości powyżej 110km/h zapala się kontrolka czerwona check , ale nie wiem czy to ma coś wspólnego z tym zapalaniem , ale po pewnym czasie sama gaśnie i ponownie się zapala po przekroczeniu tej prędkości.

raczej od sprawdzenia opornosci swiec (nawet nie przeba demontowac), wystarczy ze jakis elektryk to sprawdzi, raczej nieprawdopodobne jest ze wszystkie przestaly grzac jednoczesnie
jesli wlacza sie sygnal check to nalezy podlaczyc auto pod komputer i zdiagnozowac co jest przyczyna (kod bledu), mozliwe ze jest zwiazek pomiedzy utrudnionym rozruchem i sygnalizowanym bledem 

Share this post


Link to post
Share on other sites
DINO
12 godzin temu, czosnekx napisał:

Byłem  już w 4 warsztatach , 2500zl stracone i dalej to samo.

 

poszło 2.5 tysia i żaden mechanik nie zmienił/sprawdził świec żarowych??

czerwony check w "traktorach" to problem i należy go zdiagnozować bo może być tak jak napisał @borge

Share this post


Link to post
Share on other sites
czosnekx

Mówili,  że sprawdzili wszystko,  ale ja już sam nie wiem.Komputer pokazuje czujnik położenia wałka  rozrządu,  ale też był niby wymieniany bo za niego zapłaciłem .

3 godziny temu, Piter napisał:

Ale czy rozrusznik kreci ochoczo czy tylko slychac, ze stuka, pokazuje  "system failure i nawet nie kreci? 

Czy kreci ale 'nie zaskakuje'? 

Na co wydales juz 2.5k pln? 

Edit: sorry, w tytule widze ze ciezko ale zapala. Czyli na loczatek świece. 

Rozrusznik już też był naprawiany i kręci dobrze , jak przekrece z 6 razy kluczykiem i wcisne gaz to zapala lepiej ,ale chmura białego dymu jest duża . 

Wtryski też  są po regeneracji. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
czosnekx
9 minut temu, czosnekx napisał:

Mówili,  że sprawdzili wszystko,  ale ja już sam nie wiem.Komputer pokazuje czujnik położenia wałka  rozrządu,  ale też był niby wymieniany bo za niego zapłaciłem .

Rozrusznik już też był naprawiany i kręci dobrze , jak przekrece z 6 razy kluczykiem i wcisne gaz to zapala lepiej ,ale chmura białego dymu jest duża . 

Wtryski też  są po regeneracji. 

Auto jak już zapali to później pali od 1 strzała, najgorzej jest rano .

Share this post


Link to post
Share on other sites
Piter

Kiedy filtr paliwa wymieniales? 

Share this post


Link to post
Share on other sites
czosnekx
Godzinę temu, Piter napisał:

Kiedy filtr paliwa wymieniales? 

Miesiąc temu.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Afrance

Świece zarowe jest łatwo sprawdzić podaj na nie +12V powinno iskrzyc przy styku z główką jak bedzesz przykłada przewód.
Może być też problem z dawka paliwa obwinialbym tu czujnik temperatury. Może pokazywać za wysoka i tnąc dawkę.

Sent from my SM-A530F using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jacoob

Hej, ja w 1,6dci miałem podobny problem. ASO wymieniło świece i nadal QQ miał problem z zapalaniem po nocy postoju. Finalnie okazało się, że "przekaźnik czasowy świec żarowych" był upalony.

Share this post


Link to post
Share on other sites
czosnekx
1 godzinę temu, Jacoob napisał:

Hej, ja w 1,6dci miałem podobny problem. ASO wymieniło świece i nadal QQ miał problem z zapalaniem po nocy postoju. Finalnie okazało się, że "przekaźnik czasowy świec żarowych" był upalony.

Witam!

Dzięki za podpowiedź , podobno był podmieniany na inny i tak samo.

W dniu 30.12.2019 o 20:10, Afrance napisał:

Świece zarowe jest łatwo sprawdzić podaj na nie +12V powinno iskrzyc przy styku z główką jak bedzesz przykłada przewód.
Może być też problem z dawka paliwa obwinialbym tu czujnik temperatury. Może pokazywać za wysoka i tnąc dawkę.

Sent from my SM-A530F using Tapatalk
 

o jaki czujnik temperatury chodzi , płynu chłodzącego?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Afrance

Tak temperatura plynu. Musisz sprawdzić na kompie lub wypiac wtyczkę z czujnika i spróbować odpalic.

Sent from my SM-A530F using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mao
Posted (edited)
W dniu 30.12.2019 o 20:10, Afrance napisał:

Świece zarowe jest łatwo sprawdzić podaj na nie +12V powinno iskrzyc przy styku z główką jak bedzesz przykłada przewód.
 

Dopóki świece są podłączone stanowią jeden obwód i nawet jeśli tylko jedna świeca będzie sprawna to będzie iskrzyć. Dopiero po odpięciu i sprawdzeniu każdej z osobna będzie wiadomo czy wszystkie sprawne. Jednak coraz częściej stosowane są szybkie świece na niższe napięcie z elektronicznym sterowaniem grzania tak aby szybko się rozgrzała ale nie uszkodziła i takie świece podłączane są niezależnie. Przykładanie napięcia 12 V do takiej świecy po chwili może ją uszkodzić. 

Edited by Mao

Share this post


Link to post
Share on other sites
Afrance

Na krótką chwilę nic im się nie stanie. Sprawdza się każdą pojedynczo wraz z ukladem sterujacym inaczej diagnostyka nie ma sensu. Z doswiadczenia wiem że min dwie sprawne swiece spowodują że auto zacznie łapać prawie od razu jeśli dawka jest w porządku.

Sent from my SM-A530F using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites
czosnekx
W dniu 4.01.2020 o 21:02, Afrance napisał:

Na krótką chwilę nic im się nie stanie. Sprawdza się każdą pojedynczo wraz z ukladem sterujacym inaczej diagnostyka nie ma sensu. Z doswiadczenia wiem że min dwie sprawne swiece spowodują że auto zacznie łapać prawie od razu jeśli dawka jest w porządku.

Sent from my SM-A530F using Tapatalk
 

Świece sprawdzone i są dobre, ale czy możliwe jest coś  związane z ciśnieniem silnika od temperatury na zewnątrz? Jeden z mechaników mi powiedział,  że można to sprawdzić,  bo obstawia ,że może być  to przyczyną.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Piter

hej Kolego,

czy udało się odnaleźć przyczynę lub chociaż sposób rozwiązania?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Czech

Jeżeli świece żarowe są zmierzone i sprawne to możliwe, że nie dostają zasilania. Trzeba sprawdzić czy po przekręceniu kluczyka dochodzi do nich napięcie. Jednak jak miałem Citroena 16HDI to do ok -8C bez grzanie świec odpalał bez problemu. Kolejnym problemem może być za niskie ciśnienie w cylindrach, bo to dzięki niemy dochodzi do zapłonu mieszanki. Przyczyn niskiego ciśnienia może być kilka, między innymi uszczelka pod głowicą. Kolejne to niewłaściwe (również ciśnienie) podawanie paliwa do cylindrów, a więc wtryskiwacze lub pompa wysokiego ciśnienia. Ile masz przejechanych km?

Share this post


Link to post
Share on other sites
czosnekx
W dniu 16.01.2020 o 22:11, Piter napisał:

hej Kolego,

czy udało się odnaleźć przyczynę lub chociaż sposób rozwiązania?

witam,

niestety dalej się męczę.

 

W dniu 17.01.2020 o 08:41, Czech napisał:

Jeżeli świece żarowe są zmierzone i sprawne to możliwe, że nie dostają zasilania. Trzeba sprawdzić czy po przekręceniu kluczyka dochodzi do nich napięcie. Jednak jak miałem Citroena 16HDI to do ok -8C bez grzanie świec odpalał bez problemu. Kolejnym problemem może być za niskie ciśnienie w cylindrach, bo to dzięki niemy dochodzi do zapłonu mieszanki. Przyczyn niskiego ciśnienia może być kilka, między innymi uszczelka pod głowicą. Kolejne to niewłaściwe (również ciśnienie) podawanie paliwa do cylindrów, a więc wtryskiwacze lub pompa wysokiego ciśnienia. Ile masz przejechanych km?

Witam,

Napięcie dochodzi , wtryskiwacze były regenerowane, jednak chyba następnym krokiem będzie sprawdzenie ciśnienia.

Przebieg 215000.

dzięki za podpowiedzi

Share this post


Link to post
Share on other sites
Czech

Silniki mające po 500000km bez remonty to już historia. Przy takim przebiegu może być już problem z uszczelką pod głowicą.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×