bartas Opublikowano 3 Stycznia 2020 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2020 Witam. Mam pytanie odnośnie turbiny-czy w terrano 2,7tdi jest zmienna geometria czy stała? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel084 Opublikowano 4 Stycznia 2020 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2020 stała Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bartas Opublikowano 13 Stycznia 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2020 Dzięki kolego. Pytanie kolejne dotyczy ciśnienia jakie turbo wytwarza w układzie dolotowym. Mierzyłem manometrem podczas jazdy i max pompuje do 0,7 Bara(ostra kita). Gdzieś czytałem że tdi powinno dobijać do 1bar. Robić coś z tym? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SieneK_68 Opublikowano 13 Stycznia 2020 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2020 (edytowane) 34 minuty temu, bartas napisał: Dzięki kolego. Pytanie kolejne dotyczy ciśnienia jakie turbo wytwarza w układzie dolotowym. Mierzyłem manometrem podczas jazdy i max pompuje do 0,7 Bara(ostra kita). Gdzieś czytałem że tdi powinno dobijać do 1bar. Robić coś z tym? z instrukcji: Do not apply more than 102.6 kPa (1,026 mbar, 770 mmHg, 30.31 inHg) pressure to controller diaphragm. By-pass valve controller stroke/pressure: 0.38 mm (0.015 in)/92 kPa (920 mbar, 690 mmHg, 27.17 inHg) Edytowane 13 Stycznia 2020 przez SieneK_68 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel084 Opublikowano 14 Stycznia 2020 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2020 Raczej nie masz co kombinować. Co byś nie zrobił to Terrano karku Ci nie złamie przyspieszając . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SieneK_68 Opublikowano 14 Stycznia 2020 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2020 3 godziny temu, Pawel084 napisał: Raczej nie masz co kombinować. Co byś nie zrobił to Terrano karku Ci nie złamie przyspieszając . aczkolwiek, na mokrym nie jednego dresa w bmw wprowadzi w osłupienie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bartas Opublikowano 14 Stycznia 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2020 Pytam i szukam, gdyż jest to moje trzecie terrano 2,7tdi i jak narazie to najsłabsze. Nie czuje turbiny tak jak w poprzednich i przy obrotach 3-4 tyś. szału nie ma. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dżem Opublikowano 4 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2020 Może za mało jedzenia dostaje bo pompka dmucha te 0,7 tak jak powinno być. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bartas Opublikowano 9 Lutego 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2020 Też o tym myślałem, gdyż nawet zakopcić obecnie nie potrafi:) v-max to 130km/h gdzie o 10 licznik zawyża:) trzeba chyba nastawnik deko ruszyć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel084 Opublikowano 10 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2020 To faktycznie słabo. Moja maszyna według licznika 160 leci na kołach 30/9,5 mt. Według nawigacji to może 145,150. Nie jest to jakieś żyłowanie.Po prostu sprawnie się rozpędza do tej prędkości. Nawet go dalej nie cisnąłem,bo to już męczarnia dla maszyny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dżem Opublikowano 10 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2020 V max: Td - 130km/h Tdi - 150-160km/h Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bartas Opublikowano 10 Lutego 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2020 Moje poprzednie terrana bez problemu dobijały do 160km/h a temu wyraźnie brakuje mocy na 4 i 5 biegu pow. 3,5tyś.obr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel084 Opublikowano 10 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2020 Możliwe jest to, że ktoś uszczelniał pompę. Złożył. Pali,jeździ,ale pewnie nie było to ustawiana za pomocą programu i teraz są takie efekty. Poszukaj kogoś w twojej okolicy kto się zajmuje serwisem diesli i może Ci coś doradzą. W mojej okolicy nawet serwis bosch nie robi tego jak należy. Chyba że dostarczysz pompę i wtedy na stole to robią. Ale później kłopot ustawić kąt wtrysku. Najlepiej szukaj kogoś kto Ci to zrobi na aucie. I nie daj sobie wmówić że się nie da ustawić,bo nie ma dostępu do nastawnika. Wystarczy zdjąć koło,odchylić gumę,która jest pomiędzy ramą a budą i spokojnie da się zluzować nastawnik i ustawić dawkę. Największy problem,to komputer który się musi skomunikować ze sterownikiem silnika. Mało kto to ma. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bartas Opublikowano 11 Lutego 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2020 Trafiłeś w 10! poprzedni właściciel robił kompletne uszczelnienie pompy bo ciekła. Jak miałem pajero 2,5tdi to ustawiali mi dawkę po wyglądzie spalin, wolnych obrotach (jak za duża dawka to się wieszały) i testowałem na spalanie. Po 3 próbie udało się osiągnąć sukces. Miał moc i palił około 10 litrów.Tak zostawiłem. Przyjdzie mi też tak zrobić w terrano. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel084 Opublikowano 11 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2020 A widzisz ! Trzeba było od tego zacząć posta . Kiedyś ustawiłem 1.9tdi na słuch. Bo nie miałem kompa. Pięknie palił,ładnie się zbierał. Właściciel jeździł 2 tyg.i wszystko mu pasowało. Jednak przy kolejnej wizycie u mnie podłączyłem kompa i się okazało że nawet nie mieści się w skali! Dlatego wiem że to jest mega precyzyjna robota i najlepiej mieć dostęp do programu. Ale nawet w serwisie boscha robią to na słuch,bo jak nie będzie klientowi pasowało,to mówią że to stare auto i trzeba by wszystko robić,a to się nie opłaca . Oczywiście klient nie wie ze ustawiane było na słuch. Bryka musi odstać ze 3-4dni. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel084 Opublikowano 18 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2020 I co bartas ? Zrobiona maszyna? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bartas Opublikowano 19 Lutego 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2020 Wolno to wszystko idzie bo tyran dzień w dzień w robocie zaiwania.Byłem u trzech magików i żaden nie nawiązał komunikacji z autem na tyle by wyświetlić dawkę paliwa . Jeden stwierdził że dawka jest ok,bo ładnie pali równo pracuje i wolne obroty są jak książka pisze. Kazał zaślepić egr-a i zaślepić podciśnienie z przepustnicy. Tak też uczyniłem i auto jest o niebo mocniejsze i szybsze. Sprawdzę jeszcze ciśnienie w dolocie i ewentualnie podkręce na zaworze do 1 Bara tak jak producent przewidział. Poza tym to słychać bardzo zawory i po niedzieli zostawiam na regulację. Będzie żył:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel084 Opublikowano 20 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2020 Żeby ustawić dawkę na słuch trzeba zluzować nastawnik i delikatnie w niego tyknąć,aby zobaczyć co się dzieje. Ale komu by się chciało,jak dostęp trudny. Szkoda że tak daleko mieszkasz,bo bym Ci to ogarnął. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bartas Opublikowano 20 Lutego 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2020 Tematu z dawką tak łatwo nie odpuszczę bo mam przykład na pajero co daje dłubnięcie nastawieniem. Chyba kupię klucz trójkątny i samemu wiosną zobaczę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel084 Opublikowano 21 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2020 Gdybyś odkręcił pompę wspomagania ,to możesz nabić nasadkę 7mm ,(chyba podejdziesz?Ja odkręcałem dedykowaną nasadką) odkręcić tą śrubę i zastąpić na imbus. Bo tak nie ma specjalnie miejsca na nabicie nasadki. W silnikach vw jest to na wierzchu i bez problemu można tą metodę stosować. Zrób sobie znaki nożem do tapet w obu płaszczyznach aby w razie W wrócić do pkt.wyjścia. Najważniejsze żeby nie było gorzej . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bartas Opublikowano 21 Lutego 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2020 A jaki jest rozmiar tego oryginalnego trójkąta? Zamarzyło mi się go nabyć:) tak też myślałem żeby porobić znaki jak by co nie poszło. I najważniejsze- do czy od rozrządu by zwiększyć dawkę? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel084 Opublikowano 22 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2020 W stronę ściany grodziowej zwiększasz. Rozmiar trójkąta to 6.5mm,przynajmniej w moim przypadku. Coś ok.16zł na allegro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bartas Opublikowano 22 Lutego 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2020 Dzięki wielkie :-) zamówiłem już. Za tydzień dłubne to napiszę co z tego wyszło. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.