Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Układ chłodzenia


swiatek95
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć. Z pytaniem (wybaczcie, może pytam o podstawy ale nie znam się na tym, dopiero sam zaczynam majsterkować przy aucie) Pacjent to Nissan Almera n16 2005 1.8 Benz. Auto mam od niedawna. W samochodzie było mało płynu chłodniczego, wziąłem się więc za wymianę. Zlalem stary płyn ale przewróciło mi się wiaderko i tak na prawdę nie wiem ile tego płynu zleciało. Przy okazji wymieniłem termostat bo szwankował. Zalalem chłodnice nowym plynem, odpowieterzylem, jednak wydaje mi się że weszło go za mało (dodam że zalewalem tym korkiem nad chłodnica a nie zbiorniczkiem wyrównawczym. Dopiero gdy chłodnica się zapełniła to dolalem.max do zbiorniczka. Chyba tak się nie robi, wiem, dopiero się ucze). Teraz gdy zalewam zbiornik do pełna to po przejechaniu kilku kilometrów po zaparkowaniu okazuje się, że w zbiorniczku płynu ubyło. Z regoly około setki, może dwóch. Dolewalem już kilkukrotnie. Auto grzeje pięknie, trzyma temperaturę. Dodatkowo wydaje mi się że zbiornik płynu chłodniczego powinien być szczelny, a w moim aucie jest na górze taki jakby przelew który jest niczym nie zaślepiony. (Zdjęcie w komentarzu). Nie ma żadnych wyciekow, karton pod autem nic nie wskazuje, chyba że cieknie gdzieś na silnik i odparowuje. I tutaj moje pytanie czy w tym aucie jest jakoś inaczej i zbiornik wyrównawczy ma przelew który jest zawsze otwarty(Możliwe to?)? Czy dolewać do skutku aż w końcu przestanie spływać, czy diagnozować dalej i oddać go komuś, kto się na tym zna? Dodam że auto jeździ świetnie, raczej nie kopci, mocy mu nie brakuje. Jak chcecie możecie mnie shejtowac za brak podstawowej wiedzy z mechaniki, ale proszę też o jakieś konstruktywne porady.

20200103_194916.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zbiornik jest otwarty, czyli jest przelew, dolewać aż się ustabilizuje, korek na chłodnicy reguluje płynem 

Odnośnik do komentarza