buster_kiton Opublikowano 9 Stycznia 2020 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2020 Cześć, mam pytanie dotyczące półosi napędowych z tyłu w X-Trail T31 a mianowicie czy one powinny mieć delikatne luzy wzdłużne i poprzeczne? Delikatne tzn. tak na oko 2mm. Otóż coś mi stuka w tylnym zawieszeniu, nie jest to oparcie kanapy, wszystkie gumy sztywne jedynie wyczuwam luzy na tych półosiach a raczej na przegubach wewnętrznych i zewnętrznych i nie wiem czy to one mogą tak stukać czy co? Chyba, że takie luzy są normalne a stuka coś innego. W poprzednim aucie takie stuki wskazywały ewidentnie wyeksploatowane końcówki drążka stabilizatora a tu nie wiem... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Larfen Opublikowano 9 Stycznia 2020 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2020 Też mam luzy, nawet nieco większe, ale nic nie stuka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
buster_kiton Opublikowano 9 Stycznia 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2020 5 minut temu, Larfen napisał: Też mam luzy, nawet nieco większe, ale nic nie stuka. A coś z tymi luzami trzeba robić czy tak jest ok? Tzn czy to jest oznaka zużycia przegubów? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aabb Opublikowano 9 Stycznia 2020 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2020 A tylna klapa? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
buster_kiton Opublikowano 10 Stycznia 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2020 Tylna klapa też czasem się odezwie ale to nie to. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
buster_kiton Opublikowano 4 Lutego 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2020 Powodem stuków w tylnym zawieszeniu były amortyzatory. To, że na stacji diagnostycznej ich sprawność wykazywana była na poziomie 80% nie świadczyło o ich sprawności. Po wymianie na nowe stuki ustały i komfort jazdy wzrósł. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrek3 Opublikowano 5 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2020 13 godzin temu, buster_kiton napisał: Powodem stuków w tylnym zawieszeniu były amortyzatory. To, że na stacji diagnostycznej ich sprawność wykazywana była na poziomie 80% nie świadczyło o ich sprawności. Po wymianie na nowe stuki ustały i komfort jazdy wzrósł. Nie za bardzo rozumie jak amortyzatory z tyłu auta ,które sprawdzone mają 80% sprawności(wartość prawie jak w nowych) mogą stukać? Jedyne wytłumaczenie jakie mi nasuwa sie to wybite/uszkodzone lub luźne mocowania ich do zawieszenia.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
buster_kiton Opublikowano 7 Lutego 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2020 Otóż jest to możliwe. Amortyzator inaczej zachowuje się na takim badaniu gdzie koła są poddawane drganiom rzędu 1 cm a inaczej amortyzator zachowuje się podczas normalnej jazdy np. przez studzienkę na drodze. Te badania sprawności na stacji już dawno wsadziłem między bajki. Miałem na to dowód w innym aucie gdzie jeden amor był dosłownie oblany olejem czyli ciekł a na stacji diagnostycznej pokazywało że jest sprawny w 78%. Na kolejnym badaniu gdy już założyłem nowe amory wynik nieznacznie był wyższy od tych starych. Czyli coś jest chyba nie tak z tą wiarygodnością. Tuleje gomowo stalowe w amortyzatorach nissana nie były pourywane. Po demontażu z auta amory lekko się wciskały i nie chciało im się zbytnio samoczynnie wysuwać za to nowe ciężko się wciskają i szybko wysuwają. I o to chodzi. O badaniu sprawności amortyzatorów można przeczytać sobie np. tu: https://autokult.pl/26530,amortyzatory-kiedy-nadaja-sie-do-wymiany Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrek3 Opublikowano 7 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2020 Z tego piszesz to badania amortyzatorów wykonali Ci po macoszemu. U mnie badania były robione dwa razy -z pustym i z obciążonym autem . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
buster_kiton Opublikowano 7 Lutego 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2020 No tak jak Tobie nie robili, to fakt. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrek3 Opublikowano 8 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2020 W dniu 7.02.2020 o 17:11, buster_kiton napisał: No tak jak Tobie nie robili, to fakt. Kiedy miałem uszkodzone tuleje wozka,pukało jak cholera, tez dwa razy wjezdzalem na szarpaki i nic nie wyłapali. Dopiero kiedy w kilku bujalismy na boki cala karoserią a jeden wszedl do kanalu i patrzył -to dopiero wtedy zauwazył luzy na tulejach wózka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.