Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Wymiana rozrządu czy to co innego??


Jakub1979

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Mam problem i chyba troche złożony ale zacznijmy od początku.

Mam autko NISSAN ALMERA N16 BENDZYNA od ponad 7 lat. Przez ostatnie 6 lat wszystko było wporządku aż tu ponad 8 miesięcy temu autko coraz częściej traciło moc tak jakby ktoś mnie trzymał kiedy próbuje przyspieszać. Dodatkowo wskazówka prędkościomierza się poruszała i słychac było nierówna prace silnika. Komputer pokazywał błąd "wyskakiwanie zapłonu". Mechanik wymienił przepływomierz i czujnik wałka korbowego. Po tej naprawie wszystko działało dobrze bez problemów z jednym wyjątkiem. Nadal wyświetlał check engine. Dłuższy czas nic z tym nie robiłem (nie pytajcie czemu). Po 6 miesiącach od naprawy dojechałem wreszcie do tego samego mechanika i sprawdził że komuter pokazuje błąd czujnika wałka korbowego więc go za friko wymienił w ramach gwarancji. Okazało się że to nie pomogło bo czujnik po dwóch uruchomieniach auta znów się pojawił. Mechanik uważa że to może byc wymiana rozrządu. Ale czy napewno?? Auto działało dobrze aż po około miesiącu objawy takie jak przed pierwszym przyjadem do mechanika znów sie pojawiły. Przez pare godzin częstym objawem była utrata mocy jakby ktoś mnie trzymał ale tylko odrazu po zmianie biegu. Nigdy podczas jazdy na którymś biegu. Odpuszczałem pedał gazu i naciskałem ponownie i wtedy było OK.  Potem te objawy zmieniły się na częste przerywanie (szarpanie) przy obrotach poniżej 2000 i nierówne działanie silnika bo trzęsie przy przyspieszaniu jak i problem z przyspieszaniem powyżej 120km/h (przy tej prędkości czuć było wyrażniej też że trzęsie jak przy obrotach poniżej 2000) no i oczywiście wskazówka prędkościomierza czy to na jałowym czy podczas jazdy ciągle się waha. Mam własny komputerek i nie raz kasowałem błąd czujnika wałka korbowego ale ten po jednym lub dwóch uruchomieniach auta znów sie wyświetla ale tylko jeśli trochę km przejadę bo inaczej nie chce się zaświecić. Nigdy nie pojawił się podczas jazdy po jego skasowaniu. Nie jest to błąd czujnika wałka rozrządu ale i elektryk i mechanik uwazają że to że nie pokazuje wałka rozrządu może byc spowodowane brakiem synchronizacji a naprawde jest do wymiany rozrząd.

Prosze o sugestie porady a jeśli coś napisałem niezrozumiale lub nie wspomniałem prosze pytać bo jeśli to nie jest rozrząd to co innego??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przerabiałem temat w P12 ... po wymianie rozrządu było to samo 

Winowajca to skasowane luzy zaworowe ...

Tak samo mam w zafirze te same błędy i sprawdziłem luzy i też skasowały się 

Meritum .... sprawdź luzy zaworowe ... obstawiam na 100 % 

 

pozdrawiam 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...