PeterG Opublikowano 12 Stycznia 2020 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2020 Od początku zakupu w III 2019 Primery, podczas hamowania na dobrej nawierzchni w końcowej fazie zatrzymywania się auta (ok. 10-5 km/h) odczuwany jest efekt jakby załączał się ABS (delikatne "brzęczenie" słyszane i odczuwane na pedale). Błąd próbowałem określić przy pomocy zworki jednak jest 55, czyli OK. Czasami zaświeci się kontrolka ABS, ale gaśnie po wyłączeniu silnika. Sam ABS działa normalnie na śliskich nawierzchniach. W międzyczasie wymieniłem tarcze, klocki, wyczyściłem i przesmarowałem zaciski wraz z tłoczkami, Po zalaniu płynu i odpowietrzeniu na zaciskach problem pozostał. Auto hamuje równo a ręczny działa już bez problemów. Czy ktoś na forum miał podobnie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thunder Opublikowano 13 Stycznia 2020 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2020 Sprawdź pierścienie ABS. Wystarczy że jeden będzie pęknięty lub będzie go kawałek brakować i tak się właśnie dzieje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PeterG Opublikowano 15 Stycznia 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2020 Thunder, Na razie nie zaglądam bo zimno, ale zauważyłem że wciśnięcie mocniejsze pedału hamulca w ostatniej fazie hamowania nasila efekt brzęczenia, które jakby bardziej jest słyszalne z przedniego prawego koła. Wydaję mi się, że tak mają wszyscy kierowcy przy hamowaniu, że mocniej dociskają na pedał hamulca, gdy zbliżają się już do np. skrzyżowania czy poprzedzającego auta. Spróbowałem hamować jakby jednostajnie czyli odpowiednio wcześniej, ze stałym naciskiem tak aby droga hamowania zakończyła się mniej więcej w określonym punkcie drogi. Dzięki temu jednostajnemu naciskowi brak było efektu brzęczenia w końcowej fazie hamowania. Mówię tu cały czas o dobrej nawierzchni drogi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thunder Opublikowano 16 Stycznia 2020 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2020 Objawy potwierdzają to o czym pisałem. Miałem tak samo, co prawda w Citroenie, ale zasada działania jest taka sama w każdym samochodzie. W P10/11 jest chyba możliwość wymiany samego pierścienia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PeterG Opublikowano 16 Stycznia 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2020 4 godziny temu, Thunder napisał: Objawy potwierdzają to o czym pisałem. Miałem tak samo, co prawda w Citroenie, ale zasada działania jest taka sama w każdym samochodzie. W P10/11 jest chyba możliwość wymiany samego pierścienia. Spoko. Nie zauważyłem uszkodzenia pierścienia ale możliwe że go rozsadziła rdza na piaście. Sprawdzę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.