Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

[P10/W10] parowanie szyb


Guest marmor
 Share

Recommended Posts

Nie wiem, czy to normalne ale w mojej P10 przy wilgotnej pogodzie bardzo parują się szyby wewnątrz auta. Nawiew pomaga na chwilę, pod warunkiem, że dmuchawa jest co najmniej na 2. Do tej pory myślałem, że jest jakiś filtr odpowiedzialny za jakość powietrza doprowadzanego do kabiny, ale właśnie wyczytałem, że nie ma takiego. Nadmieniam, że auto jest garażowane. Czy to może spowodowane jest szczelnością ?

Link to comment
Share on other sites

U mnie jest problem z tym, że bardzo we wnątrz szyby zamarzają. Przez noc stoi samochód w garażu i jest ok, ale jak rano pojade do pracy i tam samochód stoi 8h, to jak wsiadam do auta, to szyba jest od wewnątrz lekko przymarźnieta (z zewnatrz też, ale to normalka), a narazie nie ma aż tak dużych mrozów 1-3 st C na minusie. Aż się boje co bedzie jak przywali - 20 st. C. I właśnie sie miałem pytać czy to standard w Primerach.

Link to comment
Share on other sites

Guest bobtrebor

trzymając auto w garażu warto zostawiać na noc lekko uchylone szyby,co prawda włażą pająki :D ale za to auto trochę przeschnie, teraz jak się wnosi śnieg na dywaniki to o wilgoć w aucie łatwo, gdy wyjeżdża się z garażu (zawsze cieplej niż na zewnątrz, przynajmniej zimą) to dodatkowo szyby parują

Link to comment
Share on other sites

dzięki Mepszo za link, ale ja nie mam tego problemu gdyż mam rocznik 91 - a w tych modelach (zgodnie z tym co pisze na forum) na bank nie ma filtra, więc nawet nie podejmuję się go szukać.

Link to comment
Share on other sites

Napiszcie dokładnie czy szyby macie zaparowane przez chwilę jak odpalicie zimny samochód, czy to parowanie występuje cały czas (jak już się rozgrzeje auto) gdy jedziecie bo w sumie nie wiem czy mam ten problem czy nie.

 

Napiszę jak jest u mnie: jak auto stoi w garażu to rano wsiadam nawiew na szybę dmuchawa na 1 i nic nie paruje, drugi przypadek to gdy auto nockę przestoi na parkingu w pracy to rano wsiadam i mam zaparowane szyby wtedy dmuchawa na 4 i za trzy minuty para schodzi i mogę jechać.

 

Klimy nie mam.

Link to comment
Share on other sites

U mnie jest problem z tym, że bardzo we wnątrz szyby zamarzają. Przez noc stoi samochód w garażu i jest ok, ale jak rano pojade do pracy i tam samochód stoi 8h, to jak wsiadam do auta, to szyba jest od wewnątrz lekko przymarźnieta (z zewnatrz też, ale to normalka), a narazie nie ma aż tak dużych mrozów 1-3 st C na minusie. Aż się boje co bedzie jak przywali - 20 st. C. I właśnie sie miałem pytać czy to standard w Primerach.

 

Skoro Ci szyby od wewnątrz zamarzają, tzn pewnie robisz tak: rano wsiadasz, odpalasz auto, włączasz ogrzewanie, jedziesz do roboty, wysiadasz, zamykasz drzwi i do roboty? Pewnie zapominasz o przewietrzaniu samochodu po jeździe?

To teraz zrób tak: jak dojedziesz do roboty, otwórz na oścież drzwi kierowcy i tylne lewe, jeśli masz Primerę hatchback, to otwórz bagażnik, odepnij sznurki półki, tak żeby sobie leżała na plastikach. Odczekaj 5 minut, w tzw. międzyczasie możesz wytrzec do sucha tylną szybę od wewnątrz. I rób tak za każdym razem po jeździe samochodem, a gwarantuję Ci, że po 2-3 dniach nie będziesz miał zamarzniętych od wewnątrz szyb. Taka procedurę należy stosować PO KAŻDEJ jeździe samochodem :!:

 

Zamarzanie szyb to standart w każdym samochodzie, jeśli nie stosujesz przewietrzania!

Link to comment
Share on other sites

sprawdz czy nie masz zamknietego obiegu wlaczonego przedewszystkim, po drugie czy dywaniki gumowe nie sa dziurawe i czy woda nie wnika w tapicerke - to typowy objaw nadmiaru wilgoci - moze ci gdzies podcieka (szyba, podloga, nadkola??) - mialem P10 bez klimy i nie parowala mi jakos strasznie z tego co pamietam

Link to comment
Share on other sites

Guest MarekB9

Nissan jest ok jeżeli chodzi o parowanie szyb. Mieliście styczność z fordami? W Escorcie czy Focusie nic nie pomoże na zaparowane szyby chyba że otwarte wszystkie okna :D

Link to comment
Share on other sites

Witam

Stawiam autko cały czas na parkingu, rano gdy wsiądę szyby zaparują lecz po włączeniu nawiewu b.szybko wszystko wraca do normy. Oczywiście nawiew na pozycji obiegu otwartego.

Jeśli chodzi o zamarzanie od wewnątrz to nie mam takiego problemu.

Narka 8)

Link to comment
Share on other sites

U mnie jest problem z tym, że bardzo we wnątrz szyby zamarzają

no to ja miałem taki motyw...ide sobie z rana po samochód (stoi se pod chmurką na parkingu) wsiadam, na dworze było może -3 stopnie a tam pół centymetra szronu na szybie od wewnątrz i na lusterku wewnętrznym :lol: kurwww ile ja mięsa rzuciłem skrobiąc te szyby i lusterko, spóźniłem się do roboty dobre 10 minet i jeszcze się musiałem tłumaczyć naczelnikowi. Pierwszy raz miałem ochotę skopać nyskę! :cry:

To teraz zrób tak: jak dojedziesz do roboty, otwórz na oścież drzwi kierowcy i tylne lewe, jeśli masz Primerę hatchback, to otwórz bagażnik, odepnij sznurki półki, tak żeby sobie leżała na plastikach. Odczekaj 5 minut, w tzw. międzyczasie możesz wytrzec do sucha tylną szybę od wewnątrz. I rób tak za każdym razem po jeździe samochodem, a gwarantuję Ci, że po 2-3 dniach nie będziesz miał zamarzniętych od wewnątrz szyb. Taka procedurę należy stosować PO KAŻDEJ jeździe samochodem.

muszę wypróbować bobroyowy pomysł, bo od połowy grudnia będę mógł korzystać z garażu (sam go postawiłem) :D/ :D/ :D/

Link to comment
Share on other sites

Guest macallan

Oczywiście należy pamiętać o czystości szczególnie dywaników. Tzn. należy je częściej trzepać z piasku. Piasek na dywanikach chłonie wilgoć, która się potem uwalnia i niestety "wchodzi" na szyby.

Link to comment
Share on other sites

Guest daniellus

moja nyska stoi na parkingu i nie dokuczają jej podobne dolegliwości. nie przypominam sobie żeby nawet szyby parowały, na pewno nie przednia.

Link to comment
Share on other sites

Guest pawel_s

A u mnie parują. Problem rozwiązuję klimatyzacją. Wystarczy jak pochodzi przez chwilę, żeby szyby odparowały i potem zostawiam sam nawiew w obiegu otwartym i do końca jazdy mam spokój.

Link to comment
Share on other sites

witam,

a moze to jest wina srodkow ktorymi czyscicie szyby?

przez pewien okres jezdzilem na jedna myjnie i szyby parowaly jak cholera, teraz jezdze na inna (widac szyby myja czyms innym) i nie mam zadnego problemu z parowanie, dodam ze klimy nie mam.

pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Guest Stranger
A u mnie parują. Problem rozwiązuję klimatyzacją. Wystarczy jak pochodzi przez chwilę, żeby szyby odparowały i potem zostawiam sam nawiew w obiegu otwartym i do końca jazdy mam spokój.

 

U mnie klima pomaga póki działa. Jak ją wyłączę to nawet na 2-3 biegu sam nawiew nie pomaga... Generalnie zauważyłem, że jeśli włączę klimę choć na chwilkę, to po jej wyłączeniu szyby parują mi znacznie szybciej niż gdybym jej w ogóle nie włączał...

 

witam,

a moze to jest wina srodkow ktorymi czyscicie szyby?

To nie to. Ja szyby wewnątrz myję bardzo rzadko a już napewno nie jakimiś detergentami.

 

Może pomyślę o tym sprayu co rzekomo ma powodować, że szyby nie parują? Zna to ktoś? Moja tylna szyba po każdym postoju ma od wewnątrz tyle wody, że jak wycieram gąbką, to ze dwa razy muszę ją wyciskać, bo już nie chłonie ani kropelki.

Link to comment
Share on other sites

Guest pawel_s
Może pomyślę o tym sprayu co rzekomo ma powodować, że szyby nie parują? Zna to ktoś?

Nie wiem, czy są profesjonalne spraye antyfogowe do samochodów, ale na pewno są do masek do nurkowania i do gogli narciarskich.

 

Te trochę pomagają, ale cudów też nie można się spodziewać.

Link to comment
Share on other sites

Guest jaroslav

u mnie jest OK. P10, 1.6 bez klimy, ostatnio jechałem o 5.30 rano, poskrobałem szyby z zewnątrz, wsiadłem, zapaliłem, włączyłem nawiew na 3, po minucie szyby były OK, za kilkanascie minut gdy powietrze stało się cieplejsze wystarczył 1 bieg.

Link to comment
Share on other sites

Szyby parują z kilku powodów:

- są zabrudzone od środka

- wilgoć w samochodzie, jak już wielu pisało

- sam chuchasz na szyby.

 

Ja to rozwiązuję w ten sposób, że dmuchawa na 4. bieg, nawiew na szybę, włączam ogrzewanie tylnej szyby i uchylam labo szyberdach, albo boczną szybę. Co prawda Nysska jest wtedy wolna jak Ikarus, ale to w miarę szybko pomaga usunąć parę z szyb. Niedługo zamierzam wyciągnąć filtr przeciwpyłkowy, powinno to zwiększyć przepływ powietrza na szyby.

 

Poza tym, sposób na pozbycie się lodu z wewnętrznych powierzchni szyb nie jest mój, ale warto go wykorzystać. Stosuję go z powodzeniem od wielu lat.

Link to comment
Share on other sites

A ja mam inny sposób na zaparowane szyby. Stosuję go od kilku lat i się sprawdza. Należy najpierw umyć dokładnie szyby od wewnątrz jakimś płynem do mycia szyb i dokładnie wytrzeć do sucha najlepiej ręcznikiem papierowym. Potem należy na jakąś gąbkę nanieść niewielką ilość szamponu do włosów i tą gąbką z szamponem lekko od wewnątrz przetrzeć szyby. Ważne, aby podczas wycierania szyb szampon nie był spieniony. Ja wycieram tak wszystkie szyby oprócz przedniej. Tę wolę w razie czego przetrzeć np. suchą irchą. Efekt jest taki, że po ogrzaniu wnętrza szyby mogą wydawać się lekko wilgotne, ale nie są zaparowane, przynamniej do czasu, kiedy ktoś nie dotknie się do nich z tłustymi łapskami. Czasami takie czyszczenie trzeba powtórzyć, ale warto.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...