pakryps Opublikowano 21 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2020 Witam, Szanowni Państwo, Mam QQ J11 z silnikiem 1.2 z lipca 2014 którego kupiłem w listopadzie 2018 roku. Do tej pory wszystko było ok, natomiast w zeszłym tygodniu samochód zaczął nieładnie kopcić z rury wydechowej. Gęsty biały dym podczas postoju i przegazowania, a mam wrażenie że niebieskawy/ białawy podczas jazdy. Płyn chłodniczy zbiorniczku jest OK- czysty i zielony) Mam wrażenie że oleju (wymienionego w ASO w styczniu) też ubyło. Pomóżcie laikowi w tej dziedzinie- co może być przyczyną?? Byłem u mechanika z podejrzeniem że coś nie tak z turbiną, ale twierdzi że wszystko pod maską ok. Wysłał mnie do ASO n diagnozę, z niemiłą informacją o "nawet możliwości wymiany silnika" Ktoś coś pomoże laikowi, naprowadzi co może być nie tak?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qashqai007 Opublikowano 21 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2020 Przy jakim przebiegu takie dolegliwości?Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pakryps Opublikowano 21 Lutego 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2020 lekko ponad 101000 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Brzyk Opublikowano 21 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2020 Zawsze podejrzewany najgorsze.Oby nie Ale mój także na niższej temperaturze zewn nawet na ciepłym silniku może nie dymi ale np na deptaniu na autostradzie widzę dym z rury w lusterku.Oleju nie ubywa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kubot7 Opublikowano 22 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2020 Może to być uszczelka pod głowicą jeżeli niebieski dym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pakryps Opublikowano 22 Lutego 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2020 Kupiłem test co2 na sprawdzenie uszczelki. Podobno da 99.9% odpowiedzi na pytanie czy to uszczelka. Na poniedziałek jestem umówiony do ASO wiec może ktoś coś mi więcej powie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Brzyk Opublikowano 22 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2020 3 godziny temu, kubot7 napisał: Może to być uszczelka pod głowicą jeżeli niebieski dym. tak było w starszych autach. Nie wiem jak teraz. U znajomego robili uszczelkę ale mu tylko płyn ubywał. Nie miał dymienia. Ale tu sie nie znam/ 2 minuty temu, pakryps napisał: Kupiłem test co2 na sprawdzenie uszczelki. pokaż z ciekawości co to za specyfik? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pakryps Opublikowano 22 Lutego 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2020 Test przeprowadzony. kolor płynu nie zmienił barwy z niebieskiej na zieloną bądź żółtą, wiec zakładam ze uszczelka cała. Ktoś coś podpowie? co to może być innego jeśli nie turbina i nie uszczelka? jakieś zawory? cylindry? tłoki? Odmy? mam wrażenie ze silnik pracuje równo, odpala od pierwszego razu. Nic się nie tłucze i nie stuka.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 22 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2020 Sprawdziłeś ciśnienie na cylindrach? Mógł pójść pierścień,mogły puścić uszczelniacze zaworów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pakryps Opublikowano 22 Lutego 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2020 37 minut temu, JACKO29 napisał: Sprawdziłeś ciśnienie na cylindrach? Mógł pójść pierścień,mogły puścić uszczelniacze zaworów jak Pisałem wyżej, nie jestem fachowcem w dziedzinie mechaniki samochodowej. Nie znam się na tym i nawet nie wiem jak to zrobić. Test na uszczelkę był banalny, głównie dlatego ze mam akwarium i podpiętą butle z co2, wiec wiedziałem o co chodzi. Teraz takie tematy po Twoim wpisie mogę zasugerować dalej...dzięki. W poniedziałek rano mam wizytę w ASO. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AC_62 Opublikowano 25 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2020 Ja pomimo braku takich objawów jak Ty i przebiegu 40 000 km zastosowałem Ceramizer. Środek ten stosowany do silników sprawnych działa profilaktyczne zwłaszcza na turbinę i gładzie cylindrów i zabezpiecza silnik przy zimnym rozruchu. Silniki wyeksploatowane lub z pewnymi defektami poprawiają swoją pracę. Miałem wcześniej Forda C max i w pewnym zakresie prędkości obrotowej było słychać turbo. Auto miało przejechane 160 000 km i po zastosowaniu Ceramizera turbo się wyciszyło, sam tego doświadczyłem. Ja uważam że w każdym przypadku można to zastosować to nie jest taki wielki koszt zakupu środka. Dla poparcie tego co piszę zobacz na film o ceramizerze https://www.youtube.com/watch?v=y8iV9MjPDes Jak masz wątpliwości to zapytaj serwis czy można go zastosować. Ja zastosowałem taki https://allegro.pl/oferta/ceramizer-do-regeneracji-silnika-do-silnikow-cs-8377814805 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pakryps Opublikowano 26 Lutego 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2020 W dniu 22.02.2020 o 19:49, JACKO29 napisał: Sprawdziłeś ciśnienie na cylindrach? Mógł pójść pierścień,mogły puścić uszczelniacze zaworów Jest wyrok. pierścienie na cylindrach. informacyjnie: Fabrycznie regenerowany silnik w ASO z montażem - 27 tys. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.