MarcinJ Posted March 11, 2020 Share Posted March 11, 2020 Dobijam do 60tyś km i przy okazji wymiany kół na alu i zerknięcia na hamulce z przodu zauważyłem, że kończą mi się już klocki. 1. Czy ich wymiana jest prosta i podobna jak w innych autach? W Note wymieniałem sam - odkręciłem zacisk, wyciągnąłem stare klocki, wsadziłem nowe na smarze miedzianym i tyle. Czy tu jest podobnie, czy też oprócz klocków muszę coś dokupić więcej do wymiany (jakieś blaszki, sprężynki itp?) 2. Jakie klocki - nie wiem, co ma oryginał, myślałem o TRW albo Brembo. Auto na gwarancji, z głupot zadzwonie do ASO i zapytam ile za samą robociznę z moimi klockami, ale chciałbym sam się za to zabrać. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nisek Posted March 11, 2020 Share Posted March 11, 2020 Witam, wymieniałem przy podobnym przebiegu. Wymiana prosta jak we wszystkich bez problemu, zawsze wymieniam sam bo przy okazji sprawdzam grubość tarcz, czyszcze prowadnice, sprawdzam uszczelki itp. Chyba mam TRW są ok, nie piszczą , nic poza tym nie miałem do wymiany. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MarcinJ Posted March 12, 2020 Author Share Posted March 12, 2020 OK. Dzieki. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
rafalp Posted March 13, 2020 Share Posted March 13, 2020 Ja wymieniałem sam - bez problemu.TRW to dobra firma - często jak mogę to ja wybieram. Wysłane z mojego SM-N960F przy użyciu Tapatalka Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
nur83 Posted March 25, 2020 Share Posted March 25, 2020 (edited) Witam Co wymianę kół sprawdzam stan klocków ? Kiedy ten czas na wymianę ? Jeszcze nie słychać jak to mówią hamowania lokomotywy . Czy z załączonego zdjęcia coś może ktoś doradzić ? 30 tys km przejechały od kiedy jestem właścicielem auta a kiedy były wkładane ? Nie mam pojęcia Z góry dziękuje za poradę Pozdrawiam W dniu 13.03.2020 o 07:42, rafalp napisał: Ja wymieniałem sam - bez problemu. TRW to dobra firma - często jak mogę to ja wybieram. Wysłane z mojego SM-N960F przy użyciu Tapatalka Poza klockami TRW na jakie jeszcze można się skusić ? Czy w polecanych zestawach będą blaszki i śrubki z klejem. Czy można źle je założyć podczas montażu ? W innych modelach przy innych autach są jakieś strzałki na klockach ? Pozdrawiam Edited March 25, 2020 by nur83 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thunder Posted March 26, 2020 Share Posted March 26, 2020 Nie czekaj aż zaczną piszczeć. Na zdjęciu widać że moment wymiany już na dniach. Tarcza też już nie wygląda ciekawie. Nie żeby była cienka, tylko wentylacja w niej już chyba zarosła. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
nur83 Posted March 26, 2020 Share Posted March 26, 2020 6 godzin temu, Thunder napisał: Nie czekaj aż zaczną piszczeć. Na zdjęciu widać że moment wymiany już na dniach. Tarcza też już nie wygląda ciekawie. Nie żeby była cienka, tylko wentylacja w niej już chyba zarosła. Wielkie dziękuję za wiadomość Pozdrawiam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
nori76 Posted March 26, 2020 Share Posted March 26, 2020 Jak masz pół klocka też możesz wymienić, a co tam Wysłane z mojego MI 9 przy użyciu Tapatalka Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
nur83 Posted March 26, 2020 Share Posted March 26, 2020 (edited) 2 godziny temu, nori76 napisał: Jak masz pół klocka też możesz wymienić, a co tam Wysłane z mojego MI 9 przy użyciu Tapatalka Witaj Przemyślałem jeszcze chyba poczekam Ktoś mi napisał że na tych jeszcze pojeżdżę. Robię krótkie trasy i raptem raz czy dwa zahamuje nie mam na myśli awaryjnych hamowań nieprzewidzianych. Masz racje Nic się nie dzieje ostatecznie Przy wymianie jak przyjdzie czas pomyślę o wymianie tarcz ? Dobrze kombinuje ? Pozdrawiam i uprzejmie dziękuję za wpis Edited March 26, 2020 by nur83 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
borge Posted March 27, 2020 Share Posted March 27, 2020 na zdjeciach wyglada ze klocki maja jeszcze material cierny, tarcze tez wygladaja na nie porysowane skoro nie robisz dlugich tras tylko wkolo komina to jak zacznie 'dzwonic' blaszka sygnalizacji akustycznej, zdarzysz dojechac do warsztatu, oczywiscie czarny scenariusz zaklada ze moze dojsc do zablokowania kola tymczasem tylko Twoje tarcze dosc nieestetycznie wygladaja ze swojej strony polece tarcze i klocki Zimmermana, jakosc ciagle Made in Germany, tarcze pokryte powloka Coat Z sprawiaja ze na piascie nie gromadzi sie rdza, cena porownywalna z TRW ktore produkowane sa HGW ; ) ale na ogol People's Republic of China Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
nori76 Posted March 27, 2020 Share Posted March 27, 2020 Witaj Przemyślałem jeszcze chyba poczekam Ktoś mi napisał że na tych jeszcze pojeżdżę. Robię krótkie trasy i raptem raz czy dwa zahamuje nie mam na myśli awaryjnych hamowań nieprzewidzianych. Masz racje Nic się nie dzieje ostatecznie Przy wymianie jak przyjdzie czas pomyślę o wymianie tarcz ? Dobrze kombinuje ? Pozdrawiam i uprzejmie dziękuję za wpis Tarcze masz nie estetyczne, bo nie używasz hamulca w normalnych warunkach, przy takiej jeździe jak Twoja powinieneś rozważyć wymianę kompletu tarcz+klocki, a później raz na tydzień rozpędzić się na expressowce i porządnie kilka razy dać po heblu. Najlepiej jednak dba się o heble jeżdżąc autem, a jak większą część czasu stoi to później tak to już jest.Ja bym dojeźdił te klocki, jak kolega wyżej napisał, a to jeszcze może być naprawdę dłuższa chwila patrząc na ilość materiału i uwzględniając tryb jazdy i przy wymianie klocków obejrzał te tarcze, jak nie ma dużego rantu, co sprawdzisz choćby palcem to dobrą drucianką trochę oczyść te rdzę na obwodzie tarcz, zakładasz nowe klocki i smigasz.Wysłane z mojego MI 9 przy użyciu Tapatalka Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
nur83 Posted March 27, 2020 Share Posted March 27, 2020 (edited) 12 godzin temu, nori76 napisał: Tarcze masz nie estetyczne, bo nie używasz hamulca w normalnych warunkach, przy takiej jeździe jak Twoja powinieneś rozważyć wymianę kompletu tarcz+klocki, a później raz na tydzień rozpędzić się na expressowce i porządnie kilka razy dać po heblu. Najlepiej jednak dba się o heble jeżdżąc autem, a jak większą część czasu stoi to później tak to już jest. Ja bym dojeźdił te klocki, jak kolega wyżej napisał, a to jeszcze może być naprawdę dłuższa chwila patrząc na ilość materiału i uwzględniając tryb jazdy i przy wymianie klocków obejrzał te tarcze, jak nie ma dużego rantu, co sprawdzisz choćby palcem to dobrą drucianką trochę oczyść te rdzę na obwodzie tarcz, zakładasz nowe klocki i smigasz. Wysłane z mojego MI 9 przy użyciu Tapatalka Witaj Tak na rant tarcz zwracam uwagę. Faktycznie prawie go nie ma. Posłużą więc jeszcze trochę. Co do tarcz proszą się o szczotkę, słuszna uwaga. Myślałem że już takie choć bez rantu wymienić. Bardzo dużo cennych uwag z które raz jeszcze uprzejmie dziękuję. Dzięki nim wiem jak dalej postępować i nie wyprzedzać faktów. Pozdrawiam gorąco Edited March 27, 2020 by nur83 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
nur83 Posted April 1, 2020 Share Posted April 1, 2020 W dniu 27.03.2020 o 10:15, borge napisał: na zdjeciach wyglada ze klocki maja jeszcze material cierny, tarcze tez wygladaja na nie porysowane skoro nie robisz dlugich tras tylko wkolo komina to jak zacznie 'dzwonic' blaszka sygnalizacji akustycznej, zdarzysz dojechac do warsztatu, oczywiscie czarny scenariusz zaklada ze moze dojsc do zablokowania kola tymczasem tylko Twoje tarcze dosc nieestetycznie wygladaja ze swojej strony polece tarcze i klocki Zimmermana, jakosc ciagle Made in Germany, tarcze pokryte powloka Coat Z sprawiaja ze na piascie nie gromadzi sie rdza, cena porownywalna z TRW ktore produkowane sa HGW ; ) ale na ogol People's Republic of China Uprzejmie dziękuję za ocenę i poradę Pozdrawiam serdecznie Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kravvsebb Posted April 2, 2020 Share Posted April 2, 2020 (edited) Hej kolego. Ja już zmieniałem u siebie i z przodu i z tyłu. Tam jest taki fajny czujnik akustyczny który gdy daje dźwięk tarcia (bo to blaszki są na klockach które obcierają o tarczę) to daje znać, że czas zmieniać. Ja u siebie owszem założyłem TRW. Z tej firmy pasuje zestaw GDB 3616 do Pulsara. Ja kupowałem przez sklep superparts.pl ale tylko dlatego, że zadzwoniłem w złe miejsce. Teraz gdybym robił wymianę to zadzwoniłbym do Marteca i postawił na klocki Sieger ewentualnie Rotinger. I nie słuchaj tych co napalają się na niemieckie klocki typu Zimmermann. W obecnej sytuacji powinniśmy kupować to co w naszym kraju jest robione bo to tylko na korzyść naszego społeczeństwa będzie później działać. A na klockach TRW które kupiłem było napisane Made in EU co na 90% kieruje na Europę Środkową. Konkludując, najpierw zadzwoń do sklepu Martec i zapytaj co oferują a potem do superparts i bierze te co ja wziąłem. Ja założyłem dzień po wielkiejnocy 2019 i nie narzekam a kilometrów robię sporo. Oczywiście pod warunkiem że słyszysz już tarcie blachy. Edited April 2, 2020 by kravvsebb Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
borge Posted April 3, 2020 Share Posted April 3, 2020 6 godzin temu, kravvsebb napisał: I nie słuchaj tych co napalają się na niemieckie klocki typu Zimmermann. W obecnej sytuacji powinniśmy kupować to co w naszym kraju jest robione bo to tylko na korzyść naszego społeczeństwa będzie później działać. Konkludując, najpierw zadzwoń do sklepu Martec nie badz hipokryta, zgodnie z zasada ktora wyznajesz powinienes miec przynajmniej jakis samochod zmontowany w Polsce a nie Pulsara montowanego zdaje sie w Barcelonie twierdzac ze ktorakolwiek firma wymieniona przez Ciebie jest polska mijasz sie z rzeczywistoscia, chce wierzyc ze robisz to z niewiedzy a nie swiadomie TRW jest firma amerykanska i jesli nawet na produkcie bylo oznaczenie EU to swiadczy to jedynie o tym ze czesci zostaly zlozone na terenie unii, wiadomo ze jest to zabieg stosowany z uwagii na przepisy celne podobnie ma sie rzecz z Siegerem ktory jest firma niemiecka a sprzedawca zapytany o pochodzenie komponentow zaslonil sie tajemnica handlowa : ) last but not lest cena: zestw klockow Sieger jest o polowe tanszy od proponowanego Zimmermana czy innych uznanych producentow takich jak ATE (Niemcy), Brembo (Wlochy) czy Delphi (GB) co dobitnie swiadczy o jakosci i kraju pochodzenia w sprawie Rotingera nie chcialo mi sie juz indagowac podczas rozmowy telefonicznej, sprzedawcy firmy Martec (pana skondinad uprzejmego i kompetentnego) konkludujac ; ) mysle ze zainteresowany sam wyrobi sobie opinie na temat tego jaki kraj chce wspierac Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kravvsebb Posted April 3, 2020 Share Posted April 3, 2020 (edited) 13 godzin temu, borge napisał: nie badz hipokryta, zgodnie z zasada ktora wyznajesz powinienes miec przynajmniej jakis samochod zmontowany w Polsce a nie Pulsara montowanego zdaje sie w Barcelonie A znasz jakiś samochód, który w tej kategorii jest robiony w Polsce? Może Astra, ale jak szukałem samochodu to same golasy mi się trafiały a Pulsar do tego M32 na szczęście nie ma. 13 godzin temu, borge napisał: twierdzac ze ktorakolwiek firma wymieniona przez Ciebie jest polska mijasz sie z rzeczywistoscia, A gdzie napisałem że o polskie firmy mi chodzi? Napisałem mi że chodzi mi o to co jest w Polsce robione a to chyba coś innego no chyba że interpretujesz to tak samo, ale to już Twój problem. TRW ma fabryki w Polsce i to kilka i tylko ignorant by tego nie wiedział. A co do Siegera to ja z kolei gdzieś słyszałem, że jest w tej marce jakiś wątek polskości i niekoniecznie jest niemiecka. A to że o połowę tańsze to może oznaczać tylko tyle, że marka jest o mniejszej wartości niekoniecznie jakości. Nawiasem mówiąc z podanych przez Ciebie marek tylko Zimmermann jest warty swojej ceny. A i jeszcze jedno, z tego co kiedyś czytałem to napis made in EU w 90 procentach wskazuje na Polskę, bo tak się swojej polskości wstydzimy. Edited April 3, 2020 by kravvsebb Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kravvsebb Posted April 4, 2020 Share Posted April 4, 2020 (edited) Aha, i jeszcze jedno. Nie wiem czy wiesz Borge, ale Brembo robi w Polsce (Delphi też) i na pewno tarcze a nie wiem czy i nie klocki. Co do Rotingera to można wpisać gdziekolwiek w necie żeby znaleźć że to polski produkt podobnie jak i kilka innych firm hamulcorobiących. A ATE chociaż jest z Niemiec to z produkcją w Niemczech u nich marnie tak jak i w ogóle u nich z produkcją. A co do tego że Delphi jest z Albionu to mnie zaskoczyłeś zawsze żyłem w przeświadczeniu że jest z USA... Edited April 4, 2020 by kravvsebb Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Celnik Posted February 1 Share Posted February 1 Tłoczki w zaciskach są wkręcane czy wciskane ?Wysłane z mojego SM-G970F przy użyciu Tapatalka Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.