ania_jasi Opublikowano 13 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2020 Witam wszystkich, Starałam się odszukać na tym forum i innych podobnego tematu. Jednak tematy, które napotykam zawsze czymś się różnią w opisie objawów od tego, z czym ja mam problem. Od prawie 4 lat posiadam Nissana Micre K12 z 2003 roku, benzyna, silnik 1.2 Postaram się opisać jak najdokładniej objawy, bo elektrycy i mechanicy póki co rozkładają ręce. Odpala i startuje dobrze ale przy dodawaniu gazu (zwłaszcza na niskich biegach) czuć jakby na chwile się trochę blokował, a potem nagle czuć szarpnięcie do przodu i przyspieszenie. Jakby po 2-3 sekundach zaskoczył, że wciskam gaz i rozpędza sie na danym biegu. Im dłuższa trasa, zaczynają się pojawiać kolejne objawy. Przy postoju samochód nierówno pracuje, drga nierównomiernie, co jest na tyle mocne że czuję to kierownicą (drgania te widać także na obrotomierzu). Wyskakuje check engine - błąd p0038 oraz błąd p0132. I w dalszej kolejności (przy trasie około 10-15 km) pojawia się szarpanie podczas jazdy. Gdy trzymam gaz, by utrzymać prędkość samochód szarpie. Gdy zdejmę nogę z gazu - uspokaja się. Gdy znów trzymam gaz - szarpie. Przy dłuższym postoju na światłach zaobserwowałam dziwną rzecz - auto podryguje dość wyraźnie i wraz z drżeniem obrotomierz też lekko skacze jednocześnie opadając stopniowo aż do 500 obrotów. Gdy wydaje się że zaraz zgaśnie, SAM Z SIEBIE podskakuje do 1500, opada do 1000 i dalej sobie "pyrka" i drga. Auto było u elektryka ale dziwnym trafem oni skasowali błąd i im nie wyskoczył. Taki pech. Ja gdy skasowałam błędy to pojawiły się ponownie po 10 minutach. Jeśli ktoś spotkał się z podobnymi objawami to proszę o radę gdzie szukać problemu. Pozdrawiam Ania Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 13 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2020 Czy lancuszek rozrządu był już wymieniany, bo to do modernizacji w 2005 roku zmora tego auta. Wysłane z mojego BAH-L09 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Andrzej G Opublikowano 13 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2020 4 godziny temu, ania_jasi napisał: Wyskakuje check engine - błąd p0038 oraz błąd p0132. A to było czytane ? https://forum.nissanklub.pl/topic/84254-błąd-p0132-oxygen-sensor/ http://fault-code.com/p0038/ http://fault-code.com/p0132/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ania_jasi Opublikowano 14 Marca 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2020 Te opisy kodów błędów czytałam. Tego tematu na forum nie. Dziękuję. Dzisiaj trochę testowałam i obserwowałam autko. Kasuje błąd i w tym momencie jedyny który wyskakuje to p0038. Pojawia się praktycznie od razu, nawet zanim wystąpią objawy szarpania. Im dłużej jadę tym szarpanie intensywniejsze. Samochód w piątek odebrałam od elektryka. Opowiedziałam mu o wszystkich objawach. Oni podłączyli komputer, stwierdzili te same błędy które ja stwierdziłam. Skasowali je, sprawdzili czy przed i za sondą nie ma wilgoci. Próbowali wywołać błąd (trochę pojeździli wokół warsztatu) ale im się nie udało. Więc zrobili NIC. Jak odebrałam auto przejechalam może 300 m i wywaliło p0038. Więc albo mieli pecha albo mnie robią w konia :p Chyba muszę poszukać bardziej konkretnego elektryka, który spróbuje coś zadziałać, a nie tylko badać to co ja zbadałam. W dniu 13.03.2020 o 14:58, manix napisał: Czy lancuszek rozrządu był już wymieniany, bo to do modernizacji w 2005 roku zmora tego auta. Wysłane z mojego BAH-L09 przy użyciu Tapatalka Tak. Rozrząd był wymieniany niedawno. Było falowanie obrotów, gaśnięcie na zimnym. Ten problem rozwiązany. Teraz pozostał ten. Tyle że przed wymiana rozrządu jedynie drgało auto na postoju a nie było szarpania podczas jazdy :/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Spiotr Opublikowano 2 Stycznia 2021 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2021 Witam zakupiłam taką Mikre z tym samym problemem chyba problem jest z zaworami sprawdziłem luz na zaworach i jest za mały po rozgrzaniu silnika musi ich popierać i traci ciśnienie przy dłuższej eksploatacji z tą usterką wypali zawory w głowicy ustaw zawory Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.