Jump to content
Proteza dla Motomaniaka > Read more... ×
Części Nissana - iParts.pl
tyminkson

Nissan Navara wyrzuca płyn chłodniczy

Recommended Posts

tyminkson

Witam!

Nissan navara 2.5 dci 2007 rok . Po sprawdzeniu poziomu płynu chłodniczego dolałem jakieś 2 litry .Po przejechaniu 4 kilometrów zauważyłem plamę z prawej strony pod autem . Okazało sie że płyn wylatuje pod ciśnieniem przelewem ze zbiorniczka  wyrównawczego .Płyn jest czysty zero oznak oleju czy masła , olej też wygląda ok . Na wskaźniku temperatury pokazuje jakby była nie dogrzana .Termostat wymieniony na nowy .Jazda i pozostałe osiągi bez zmian wszystko ok. Po odkręceniu korka chłodnicy wybija płyn .Jakieś pomysły ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Caesar

A nie śmierdzi spalinami?

Mogą być przedmuchy na uszczelce głowicy.

Share this post


Link to post
Share on other sites
tyminkson

Nie śmierdzi spalinami, dziś  chłodniczka egr ominięta,  podmieniona chlodnica wody na drugą dalej wali ciśnienie .

Share this post


Link to post
Share on other sites
Caesar

Nie mam innego pomysłu.

Share this post


Link to post
Share on other sites
KrisT

uszkodzona uszczelka pod glowicą, i oby tylko tyle bo może to być też pęknięta głowica.

jak dobrze pamietam między 3-4 cylinderm, swego czasu był/jest to słaby punkt głowic.

Nie musi być czuc spalin w płynie, i nie musi być olej, nawet wody nie bedzie w oleju czy cylindrach. Kompresja ucieka do kanału z cieczy, najlepiej zrobić pomiar ciśnienia,  i też można sprawdzić płyn pod kątem CO2. Testy są na alledrogo. Nie ma innej możliwości, twarde napęczniałe węże i wywalanie płynu świadczy zazwyczaj tylko o jednym.

Share this post


Link to post
Share on other sites
tyminkson

Mierzyłem ciśnienie na każdym cylindrze taka wartość ,wydaje mi się że za dużo.

Jutro zrobię test co2.

20200319_135636.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
KrisT

A kolega wypiął bezpiecznik od pompy wtryskowej?:unsure:  Niemożliwe aby silnik miał taką kompresję.

Ponadto jeśli pęknięcie uszczelki bądz głowicy będzie mikro to ta próba może tego nie pokazać. Po drugie nieszczelnośc może się zwiększać dopiero po uzyskaniu temp pracy silnika.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×